overrumplet Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg må lære litt om dette med ultralyd. Har vært gravid 1 gang før, og da var vi bare til ordinær UL. Denne gangen (vi begynner å prøve på nr. 2 nå) vil jeg gå 1 gang før. Når er det vanlig å gå da? Uke 12? Tar man innvendig UL i begynnelsen? Når kan man ta utvendig? Og dette med 3D ultralyd. Når er det best å gjøre det? Har de det på offentlige sykehus også, eller må man privat? Som dere skjønner, dette har jeg ikke så mye peiling på. Regner med at noen her inne har det.
Tweak Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 I 1 trimester er det vanligst med innvendig ul, for før livmoren har steget opp så er det ikke så lett å se noe med utvendig ul. I tillegg blir bildene bedre med innvendig når spiren er så liten som den er i begynnelsen! Tidlig ul er vel vanligst å ta fra uke 7 og utover, for da skal hjertet ha begynt å slå og en kan se noe i det hele tatt! Var på ul i går da jeg var 4+6 og da så vi bare en liten fostersekk på noen mm, og kanskje en prikk inni. 3D ul vet jeg ikke så mye om, men det uketallet jeg har hørt er rundt uke 27 og 3d ul er nok privat tenker jeg. Lykke til med prøving! Håper det går raskt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå