Gå til innhold

17. mai kake da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke klart å bestemme meg for en kremkake med lokk av bær og gele elelr en knakenes god sjokokake. Burde vel kanskje være kremkake på en sånn dag eller? Ingen vits å bake to kaker da vi ikke er så mange den dagen. dere da? Hva er dagens kake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid marsipankake på 17.mai. Skulle gjerne skrytt av at det var jeg som bakte, men svigermor står for den. Jeg har laget kransekake som ligger i fryseren og venter på nasjonaldagen, det er en av de få tingene jeg virkelig får til på kjøkkenet.

Skrevet

Tror det blir en sjokoladekake, er bare meg, mannen og ungene :)

Skrevet

Vet ikke om det blir noen kake, vi er aldri hjemme på 17 mai, og når vi endelig kommer hjem på ettermiddagen er ungene stappmett av is og mat at de sjelden klarer noe mer. Får se hva vi finner på, kanskje jeg evt lager en iskake. Hjemmelaget iskake er jo såå godt.

Skrevet

Siden vi skal ha gjester må jeg vel lage en kake, men har det heller travelt nå i dagene frem mot helga så vet ikke hva det blir til.

Hvis jeg bare blir frisk så jeg kan lage kake da. Tviler på at folk vil spise kake som jeg har laget når jeg nyser 4-5 ganger i timen, trekker på snuen, klør i ansiktet og hoster..

Alternativene er marsipankake, (alle liker), sånn kake med marengsbunn, masse krem og fersken (alle liker) suksesskake (alle utenom barna liker)

Eller verdens beste surmelksjokoladekake (bare jeg liker ha ha)

Skrevet

Jeg baker sukker brød hvert år i en liten avlang kakeform jeg har, sånn som passer til disse ferdigkakeposene. Så har jeg vaniljekrem og krem inni kaka og pynter kaka oppå så den ser ut som det norske flagg. Bruker jordbær til rødfargen, og blåe druer til blåfargen og fyller med hvit krem der det skal være hvitt :) Blir kjempe fin og god denne kaka og den skaper skikkelig stemning på 17 mai hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...