Gå til innhold

Hva er deres beste sparetips

Anbefalte innlegg

Skrevet

foruten å handle sjelden og planlegge middager? Noen med gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo helt avhengig av hvilket forbruk du har det :-) Sier seg jo selv at dersom du shopper en del du egentlig ikke trenger av klær, går til frisør mange ganger pr år, benytter treningsstudio, kjøper bøker og filmer i stede for å låne dem på bibliotek osv så er det enormt mye å spare her. Er du alt sparsommelig blir det noe annet.

Beste tispet er å åpne et excelle dokument og lage et skikkelig budsjett over alle regninger og utgifter, både faste og variable, og se hva du/dere faktisk bruker penger på og hvor det går an å knipe inn.

Skrevet

Se etter tilbud på varer dere bruker fast og kjøp et lite lager.

Vi har alltid et lager av vaskemiddel, papir, kjøttdeig, kyllingfilet, pølser, fisk, taco og toro kakemiks i skapet.

Dette hamstrer vi på supertilbud.

Sparer nok ganske bra på det i året.

Jeg sparer mer på å handle resten lite og ofte. Da kjøper jeg ikke med meg alt sånn i tilfelle.

Skrevet

Eg gjer som Frokostquiz, det går ein del ost her i huset og når den først er på tilbud så kjøper eg ikkje ein, men 4-6 stk. Kjøttdeig til 19.90 så er det 10-12 stk. Også ser eg veldig på enhetspris og kilospris. Det går ann å dele opp røkte kjøttpølser feks og fryse dei du ikkje skal bruke nå, fryser ned 3 og 4 i posen så er det passe å ta opp.

Nokon tilbud der det står at du får x% meire i flaska osv så er ikkje enhetsprisen noko bedre. Til oppvaskmaskina feks så er ikkje den billigare per.tabbelet enn andre, kanskje til og med dyrare. Ser du nokon som står med telefonen og regnar på enhetspris i butikken så er det meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...