Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hvor tok dere den? Fungerte den bra? Tar dere tablett i tillegg hver dag, eller holder det med bare sprøyta?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Tenker du på kortisonsprøyta ? Eller tenker du på immuniserings sprøyter som går over flere år ?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Jeg tenker på kortisonsprøyta:) Tok den i overarmen i går, men hører det er mange som sier den ikke bør taes der. Kjenner ikke noe virkning enda, og lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg evt. kjenner meg bedre? Bør jeg ta allergitabl. i tillegg hver dag? HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Hei, Har selv tatt kortisonsprøyte i overarmen, gik fint det. Før så ble den satt i rumpa Jeg tok allergitabletter som vanlig.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Tok den høyt på hofta,hos fastlegen. Første året virket den helt utrolig, var uten plager hele sesongen pluss at jeg ikke var plaget med pelsallergien resten av året også. Året etter funket det litt men ikke helt. Tredje året virket den overhodet ikke. Virker som kroppen ble vant til stoffet eller noe.. Så tenkte å ta den neste år igjen og se om jeg fikk noe virkning da. Brukte bare øyedråper i tillegg..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Fikk sprøyte to sesonger. Om du tar den i hofta eller armen skal ikke ha noe å si. Jeg fikk et nytt liv kan man si.. kjente kun litt til "toppene" i allergien, med noen få snufs og litt kløe i øyne de aller verste pollendagene, tok ikke medisin i tillegg. Etter to sesonger med kortison ville jeg prøve uten, og det viste seg at min allergi hadde stilnet masse, siden da har jeg hatt mindre og mindre reaksjoner, Tar forøvrig andre fornåndsregler, som dusje håret på kvelden, allerginett til soverom og dør til soverom stengt, Har ikke brukte klær inn på soverommet osv osv osv... Bare det hjelper masse...Så jeg har vel vokst det av meg i voksen alder`??? nåvel.. det var min historie.. hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå