Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hei! Er det noen som er gift med en muslimsk mann eller er muslim her inne? Lurer på om dere kan gi barna deres barnemat på glass med kjøtt som ikke er halal slaktet? Håper på svar:) Takk, takk.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Nei, jeg kjøper halalkjøtt og lager den selv. Ikke noe pes, når jeg lager middag så lager jeg jo det samme til alle (altså halal) så lager gjerne opp noen glass som jeg fryser ned (slik at far bare kan ta opp når han er alene med yngstemann). Kjøper jeg middagsglass kjøper jeg med fisk eller vegetar:)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Min mann er muslim men gir ikke barna mine halal kjøtt fordi, finnes a grenser for hva man skal finne seg i... Når barnet er så gammelt at de skjønner litt avv religion og sånn, kan de sev bestemme hva de vil spise eller ikke. Spiser ikke dere heller svin da?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 For min mann er det naturlig å ikke gi sine barn svin eller kjøtt som ikke er halal.Ungene får også halal i bhg. Jeg kan godt spise svin, men har delvis sluttet siden det ikke blir laget som fellesmat her hjemme.Men spiser annet kjøtt som ikke er halal Nå barna selv sier at de ikke vil spise halalkjøtt og vil spise svin, så er det helt i orden for både min mann og meg. Slik det er nå så er de så små at vi som foreldre har ansvaret for kostholdet og religionsutøvelse. Du feirer vel jul med barnet ditt, selv om barnet "skjønner litt av religion og sånn", og kan bestemme hvorvodt det vil feire jul el. selv,
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 For noen jævlige mennesker dere er. Dere støtter dyreplageri!! Jeg vemmes.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Sier bare herregud til NN under her angående dyreplagere.. var ikke akkurat det HI spurte om! Hei HI, bf her er muslim, han spiser selv vanlig kjøtt og har ingen problemer med barnematen. Kun svin vi holder oss unna. Blir jo ganske mye ekstra arbeid å lage ALL barnematen selv om du kun skal gi ungen halal.. Hjemme hos hans familie serveres det kun halal, men jeg gir ungen min barnemat på glass der også fordi de har så himla mye krydder i maten Noe jeg elsker men ungen er litt liten enda..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Jeg gir vel blaffen i HVA hi spurte om. Hun snakker om halal,og det gjør meg kvalm! Inkl dere som støtter denne type behandling av uskyldige dyr!!! Tenk dere å dø på en slik måte,bruk de små grå,tenk!! Dyreplagere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå