Gå til innhold

tuller fælt om natta!! 16 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi ha hatt en fin soverytme om natta siden ho va 2 mnd gammel. Men har selfølgelig hatt sine våkenetter med henne. Nå har ho sove heile natta (19-06.30) i flere mnd. Plutselig for et par uker siden begynte ho å tulle noe voldsomt. Våkner, sutrer, skal ha melk , og gjerne sutre/skriker etter det igjen. Har prøvd med vann, la henne skrike, og melk. men ingenting hjelper. I natt fikk ho melk nesten med en gang ho begynte, etter det sutreskreik ho i 2 timer, da orka jeg ikke mere. Så fikk ho ei melk til, og heldigvis sovna. men jeg vil jo ikke gi ho melk om natta .Vannflaske nekter ho å ta. Hva skal jeg gjøre? noen med tips? skal jeg bare la ho sutre til ho sovner igjen? (er det noe spesiell grunn til at ho tuller sånn? har tenkt på nye tenner, men ho har vanligvis ikke våkna når det er nye tenner på vei)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at hun skal ha melk?

Kan være mange grunner til at de små har slike perioder.

Har aldri tenkt tanken på å gi melk jeg, ikke etter at han sluttet med det 8 mnd gammel...

Heller ikke vann, uten at han er syk.

Tror de fort legger seg til uvaner om de får drikke uten at behovet virkelig er der...

Som regel når knerten har disse periodene er det fordi han drømmer, har separasjonsangst, eller får tenner.

Hvis jeg er sikker på at har det fint og han ikke er syk, så går jeg inn, gir smokk og kosekanin, legger ham ned og går ut. Hyler han går jeg inn igjen og gjør det samme. Er ikke mange nettene han holder på slik før det er greit igjen.

Du kan jo smøre på litt Dentinox for sikkerhets skyld når hun våkner, dersom du er usikker på om det kan være tenner...

Går seg nok snart til igjen skal du se:-)

Skrevet

er jo tydelig at det ER noe når hun har sovet godt så lenge...

nye intrykk?

tenner?

drømt stygt?

For lite mat på dagen?

kan være MANGE ting...

Mitt tips er:

kutt melka på natta, det er ikke DER problemet ligger. Gi henne MASSE mat på dagen! Og gjerne en liten flaske på kvelden fremfor om natta slik at hun er god og mett:) det gjør vi fortsatt og han er 19 mnd.

Så når hun våkner så legger du deg på en madrass nedfor senga hennes, holder i handa hennes gj. sprinkleen om hun ønsker det... Ha det så mørkt som mulig, men behagelig. Kjenn om hun er for varm/kald... Tilby sutt.. evnt vann og hun er tørst, men ikke melk! Hvis du gir melk om natta ergo, hun spiser mindre om dagen... så er runddansen i gang!

Kan være at hun rett og slett er redd og trenger kos?

har dere nylig flyttet feks?

Gi henne det, og godta at også HUN kan være våken om natta:)

Hilsen ei som har hatt en unge som aldri har sovet før han ble 16 mnd:) :):) (så jeg vet hva jeg snakker om mth søvn-problemer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...