Gå til innhold

"Sier" barnet fra når det er mett?

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

Jeg har en glupsk liten gutt som gjerne ville hengt i puppen til mamma døgnet rundt (og gjør det annenhver time døgnet rundt!!) .

Vi har begynt med grøt og banan på kvelden og er nå oppe i en hel banan blandet med en liten posjon hirsegrøt på vann (ikke MME i). Har alltid følelsen av at han kunne ha spist litt mer...

Sier deres små ifra med å lukke munnen, vri seg vekk etc når de ikke vil ha mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her kommer grøten ut igjen når han er mett.

Skrevet

jenta vår snur hodet og gaper mindre når hun er mett. Og grøten kommer ut igjen om vi ikke oppfatter disse tegnene.

Skrevet

Min første ga ikke beskjed når han var mett. Hverken når han drakk pupp, fikk flaske eller spiste grøt. Han spiste til det var tomt og ville helst ha mer etter det også. (drakk ved en feiltakelse 260 ml mm da han var et par uker gammel )

Viste seg at han ikke hadde magemål og måtte etterhvert begrense matinntaket. Da han var ca 1,5 år gikk dette over og han kunne endelig "kjenne" selv at han var mett.

Jeg har nå fått en jente på straks 6 uker og hun gir klar beskjed når hun er mett. Slutter å drikke, vrir seg vekk både med flasken og ved puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...