Gå til innhold

Gleder meg til å bli mamma igjen men,(litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg klarer ikke å glede meg helt over at magen vokser så mye. Jeg er i uke 20 og har klart og legge på meg 12 kg alt: Jeg er stolt av at jeg har klart og slutte med å røyke og mange av kiloene er nok der,føler at jeg nesten er små sulten hele tiden. Hvis jeg ikke spiser så blir jeg kvalm.Og alle kommentarene om størrelsen på magen hele tiden, er drittlei! Vet at folk mener det bra, men selvfølelsen min blir bare verre og verre.Forrige graviditet la jeg på meg 35 kg, og fødte en perfekt liten datter, mistet mange kg på sykehuset, og innen det hadde gått et år, så var alle graviditets kiloene + et par ekstra kg borte.Så jeg er ikke bekymret for det.: )))Mye vann hadde jeg også.Men nå føler jeg at jeg nesten ikke har lyst til å gå ut av huset, har mest lyst til å lyve hvor langt jeg egentlig er på vei.Synes det er fælt og ha det sånn.Hvorfor må folk mene så mye om størrelse på magen?Er du ikke lenger på vei?, så liten mage du har osv. Skulle gjerne trenet masse, men med bekkenløsning så stopper det seg selv, har nok med husarbeid og min lille prinsesse på 2 år føler jeg.Er det flere som føler seg sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg oppblåst og stygg og gruer meg til bikinisesongen.

Skrevet

Alle skal ha en mening føles det ut som,da det kommer til magen... Skal du ha i august alt får jeg høre,du var da større med forrigemann osv!! Dette er noe jeg vet selv da,men da skal det jo sies at jeg var 20kg større før graviditen med forrigemann enn det jeg var ved svangerskapet dennegangen,pga medisiner i mellom svangerskapene som jeg mistet helt følelse av sult,og mannen min måtte ringe fra jobb og si ifra at jeg måtte soise og om jeg hadde husket å spise..Føler det blir slitsomt å forsvare at megen er mindre,men plutslig kan den jo vokse mye da så... Vet at det ikke syntes på moren min med sistemann før i 7 mnd,og olk begynte å spørre om hun skulle ha en til,så ingen er like,men det glemmer folk.Ble langt detta,men et engasjerende utspill

Skrevet

Kjenner det på samme måte her. Alltid vært opptatt av trening og mat, men å gir jeg litt f... fordi jeg ikke orker noe særlig. Så følelsen av å være gravid og miste litt kontrollen på kroppen er ikke bare gøy. Alltid forestilt meg hvordan det skulle være å gå gravid, he he ble ikke sånn!!!

Å alle disse meningene, jeg har en bitch av en sjef, jobber som sykepleier i hj.tj, og mye tunge løft og dårlig tilrettelagt, Klaget over smrter i rygg allerede i uke 16, fordi det var VONDT! Da sier hun bare er ikke det litt tidl da!! ahhhhhh....... arrrrrghhh

Skrevet

Kjære du.. jeg føler meg som en oppblåst elefant, blir kalt for flodhest av familien og griner når jeg ser meg i speilet...

Idag dro jeg på shopping, for å kjøpe meg noe nytt og fint til 17 mai, men endte med å grine blant masse folk, fordi jeg ikke kledde noen ting, ser ut som ei tønne... Jeg er 24 uker på vei og i tillegg til en ganske stor mage, har jeg en struttende stor rumpe.. ser liksom lik ut foran som bak, bare at rumpa er litt lenger ned.. så har jeg breie hofter og tykke lår... ingenting kler meg og jeg trives virkelig ikke som gravid.

Jeg er 100% sykmeldt pga svai rygg og bekkenløsning, har allerede lagt på meg 10 kg, og babyen veier jo ikke 1 kg en gang, så ja.. det blir mange fler kg.

Om ikke det var nok, så er jeg nærmest ubeveglig og full av smerter og trøster meg med godteri, brus og sjokolade!! Og jada jada bla bla bla, alt er min feil.. men jeg klarer ikke, er ikke sterk nok til å kutte det ut!

Heldigvis tenker jeg at etter fødselen skal alt bli mye bedre med slanking, sunn mat, amming og cellulittfjerning.... oh yes!

så jepp.. vi er flere!

Skrevet

uff.. her var det mye selvforakt! synd at man må føle det slik (om man har barn i magen eller ei) Med fare for å høres teit ut: Jeg syntes faktisk at det hørtes litt flott ut å strutte like mye ut bak som foran!! ..og dette sier jeg ikke fordi jeg selv er sylfidetynn og alltid har misunt folk formene sine. (strutter ganske mye selv jeg :)) Kanskje ikke lett, men man må vel prøve å skifte litt fokus tror jeg.. og være glad i kroppen sin fordi det fortjener den tross alt! den gjør en kjempejobb, og er god til det! :)

Skrevet

Trist at så mange føler det sånn! Jeg er helt motsatt, når folk kommenter magen min og sier at "Oi! Så STOOR mage du har!" bare smiler jeg og tar det som ett kompliment, føler meg perfekt for første gang og dette er den eneste våren jeg ikke gruer meg til bikinisesongen. For helt ærlig, hva er vel vakrere enn gravide damer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...