Gå til innhold

Halleluja, han har skjønt det!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det tok bare ehhh fire år!

Min kjære samboer har vært ganske varierende når det gjelder å hjelpe til hjemme. Han hater rot og at det blir støvete og skittent i huset, men gjør svært lite for å ordne opp. Da har det ofte bare blitt kjefting og klaging på at det er JEG som er et rotehue og at jeg faktisk LIKER å bo i et rottereir (nå må det sies at det stort sett er ganske så ryddig og pent hos oss, men noen ganger flyter det litt over - som jeg er sikker på at det gjør hos de fleste).

Men plutselig så fant han ut (etter at jeg imidlertid i mange år har forsøkt å fortelle ham sammenhengen) at hvis han ryddet kjøkkenet om kvelden og luftet hunden, så wow, plutselig fikk han en mer opplagt kone som OI og WOW ble med på et par ting under dyna som ikke har skjedd siden (jah ... hvem husker vel egentlig sånt?) - og det var ikke gjennomtenkt fra min side!

OG at det til og med resulterte i at jeg fikk lyst til å skjemme han bort med en fantastisk frokost dagen etterpå ...

Han spurte meg om det var fordi han var blitt flinkere i huset at jeg var så "snill" og blid - og selvsagt fikk han drøssevis med ros (jeg er da pedagog!).

Nå har det vart en uke, så da er det bare å håpe at det fortsetter! Krysse fingre og tær og nesebor og alt som finnes! Livet mitt har i alle fall vært mye bedre den siste uka! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe:) så belønning er stikkordet? Vi har det på samme måten. Liker å ha det ryddig og pent rundt oss, men med bekkenløsning og diger mage er det litt begrenset hva jeg klarer av husarbeid. Har nok skjemt han kraftig bort.

Kanskje jeg skal forsøke din metode;-)

Skrevet

Hehe Kine.

Må si meg enig, her var det ikke sånn vi kom frem til en slik løsning. Jeg hadde en så lat og egoistisk mann at jeg var for trøtt til alt annet. Og alikevel klagde han på mangelful av sex.

Så jeg ga han ulike oppgaver utover i uka.

Feks, vask og støvsug bilen = massasje

gå tur med barna noen timer = 1 kveld med normal sex

vaske gulvene = 2 kvelder til uka med vill sex

være med på besøk til svigermor = kose med han om kvelden, stryke ansikt, hår osv.

Høres jo helt idiotisk ut. Men tro meg, det fungerer helt utrolig bra! Har også et par veninner som har innført dette belønningssystemet til sitt hjem og de er helt sjokkert over hvor effektivt det er. Mange menn trenger dra hjelp, er jo egentlig som barn.

Dere må gjerne kalle meg barnslig eller teit. Men både jeg og mine veninner har aldri vært så lykkelige i forholda våre som nå. Samme med mennene våre, de smiler fra topp til tå og ønsker flere oppgaver. Men er jo viktig og ikke overdrive.

Men vi er kjempe fornøyde. Og hjelper for de med tiltaksløse og late menn :)

Skrevet

Hehe Kine.

Må si meg enig, her var det ikke sånn vi kom frem til en slik løsning. Jeg hadde en så lat og egoistisk mann at jeg var for trøtt til alt annet. Og alikevel klagde han på mangelful av sex.

Så jeg ga han ulike oppgaver utover i uka.

Feks, vask og støvsug bilen = massasje

gå tur med barna noen timer = 1 kveld med normal sex

vaske gulvene = 2 kvelder til uka med vill sex

være med på besøk til svigermor = kose med han om kvelden, stryke ansikt, hår osv.

Høres jo helt idiotisk ut. Men tro meg, det fungerer helt utrolig bra! Har også et par veninner som har innført dette belønningssystemet til sitt hjem og de er helt sjokkert over hvor effektivt det er. Mange menn trenger dra hjelp, er jo egentlig som barn.

Dere må gjerne kalle meg barnslig eller teit. Men både jeg og mine veninner har aldri vært så lykkelige i forholda våre som nå. Samme med mennene våre, de smiler fra topp til tå og ønsker flere oppgaver. Men er jo viktig og ikke overdrive.

Men vi er kjempe fornøyde. Og hjelper for de med tiltaksløse og late menn :)

Skrevet

Hehe, så bra at det fungerer!

Ethvert forhold har sine utfordringer og sine løsninger :)

Jeg er bare glad for at det endelig virker som om han ser sammenhengen mellom at jeg blir glad for at han hjelper til - og at det fører til "goder" for ham igjen. Uansett om dette måtte være litt mer sex, lunsj, gode middager eller at jeg orker å klø han på ryggen en kveld.

Og det skulle da bare mangle at han hjelper til - den tosken - han har gått og lekt konge på haugen altfor lenge!

Men tror nok det er mange jenter der ute som sitter med litt for bortskjemte menn ...

Skrevet

Høres ut som prostitusjon..

Skrevet

Prostitusjon ?? Jeg er ikke noen av de ovenfor, men dette kan ikke kalles prostitusjon. Er jo de samme man gir barn, belønningssystem. Man oppfører seg og deltar i hjemmet her tydeligvis og man får noe igjen som disse mennene tydeligvis ønsker og vil ha. Så er jo en vinn-vinn situasjon.

Jeg syntes denne løsningen var veldig smart. Hadde jeg hatt en mann så skulle jeg gjerne prøvd dette selv hvis det var behov for det. Og kanskje dette kunne reddet mitt forrige forhold. Han var så lat og hadde aldri tid til noe hjemme. Jeg ble jo da så sliten at jeg ikke gadd å ha sex. Men jeg ser jo at med dette systemet så hadde det nok vært annerledes. Han gikk da selvfølgelig i fra meg fordi vi ikke hadde sex til slutt i forholdet. Men han kunne ikke se hva grunnen var, var jo min feil som vanlig.

Men all skryt til dere ovenfor her, dere har funnet noe som fungerer og det må man bare klappe i hendene for ;)

Skrevet

Tja.. var jo ikke så alvorlig ment.

Men det kommer jo litt ann på hvilken vinkel man ser det ifra..

Dersom mannen vasker gulv for å få "2 kvelder til uka med vill sex",

så er jo det faktisk ulovlig, men det bør vel helst være liten sjans for å bli anmeldt ettersom den prostituerte er kone/samboer..

Ellers tipper jeg at dette ikke har noen god effekt over lengre tid..

Dersom du har lært mannen din at husarbeid o.l. belønnes direkte med sex

så blir det vel mindre husarbeid den dagen han får mindre sexlyst eller mindre lyst på deg..

Er det noen som har praktisert dette over lengre tid(les: flere år) og har erfaring med hvordan dette utvikler seg overtid?

Skrevet

Har nå holdt på med dette noen år vi. Men dette er jo ikke noe vi gjør hverken hver dag eller hver uke nå som det har gått så lang tid.

Vi har iallfall hatt god effekt med dette.

• 1 måned senere...
Skrevet

Så flott at du HI har funnet noe som fungerer for deg og mannen din, men det inlegget om belønningssystem måtte jeg LE av. Joda, jeg er også pedagog, og vet at dette brukes i stor grad blant barn, ungdom, psykisk utviklingshemmede mm, men voksne menn???? Hahahaha!!!! Menn burde forstå at det er en sammenheng mellom hvor mye man gjør for dama si og hvor mye man får igjen. Hvis en mann godtar et slikt belønningssystem som du skrev ned kan kan han umulig være spesielt moden!!!!

Gjest Antarctica
Skrevet

Kanskje mennene det dreier seg om ikke er umodne, men har behov for veldig konkrete tilbakemeldinger?

Noen får jo vage hint og hentydninger og halvkveda viser i årevis (som Kines mann) men skjønner likevel ikke at det er utsagn de bør ta på alvor.

Og å sluntre unna også er et stort og tydelig utsagn; et utsagn som sier. "Jeg har såpass liten respekt for deg at jeg gjerne lar deg være min tjenestepike, og gjøre drittjobbene for meg."

Det utsagnet er det mange kvinner som etter hvert reagerer på, og de syns alle sammen at sånn repektløs behandlig er skikkelig turn-off. Så da mister de lysten på sex med mannen sin.

Men om det blir sagt høyt, utpønsket og nedskrevet som et belønningssystem, så er det plutselig "umodent", "latterlig" og en masse annet?

Man kunne jo skrive dette på et manneforum og klage over hvor knipen og frigid kjerringa er, men at det fins et system for å lure henne, nemlig å vaske og pusse litt, da blir hun myk og medgjørlig! Og så kunne andre menn svare, at da er hun innmari lettlurt, umoden osv....

Jeg trur det konkretiseres på disse feltene - "du gjør husarbeid (for meg) så skal jeg godta sex (for deg)", mens det saken gjerne handler om er evnen til å se andres behov og andres grenser. Mange andre konfliktområder kan føre til dårlig sexliv selv om det ikke har noe med kropp og kjønn å gjøre, og begge parter kan gå til sexnekt eller sabotere sexlivet fordi de vantrives på et annet område i livet. Det er ikke eksklusivt kvinnelig.

Min mann, for eksempel, blir stressa og svett av høyt konfliktnivå, mye bråk, høye stemmer, sinne og krangling. Jeg sjøl børster det av meg i samme øyeblikk det er over, og kan ha fyrig sex like etterpå, men han er helt molefonken i lang tid, og greier ikke skille mellom disse tingene! Hann syns det føles falskt å skulle kysse og elske med hverandre når vi nettopp har fått pusten igjen etter en krangel, mens jeg syns det er en glimrende måte å bli venner på.

Så han blir mindre interessert og snur seg bort for å sove i de periodene da vi har andre konflikter også. Noe som gjør meg sint og frustrert, og dermed er den onde sirkelen slutta! Så om noen menn her belønnes for husarbeid, så er jeg i nesten samme posisjon - jeg belønnes for mitt gode humør....

• 1 måned senere...
Skrevet

Tenkte at eg skulle informere den ovenfor her med at å bytte tjenester ikkje e prostitusjon.. Å ta betalt, ja...men ikkje bytting av tjenester.

Så klart..hvis en taxisjåfør skulle tatt seg betalt a'natural, så e det jo snakk om noe heilt annet, men privat, i sitt eget hjem..Hah!! Syns politiet skulle rykka ut på en anmeldelse "Måtte vaske gulv for å få sex" eller "måtte ha sex for å få rene gulv"

Hahahahaaaaa!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...