06 <3 09 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hei! Jeg sniker meg inn hit i håp om at noen av dere damer kan hjelpe meg.. (Hører til på 2.tri) Jeg er student og ba barnefar i dag sjekke på arbeidsplasen sin hvilke dager som evt kunne passe for dem at han er hjemme hver uke, da vi ønsker at han skal ta gradert foreldrepengeuttak (jeg skal ta 70 studiepoeng til neste år og har termin i september 09). Barnefar fikk til svar: "Det praktiserer vi ikke her, så det får du ikke lov til", så ble han sendt ut av kontoret. Er det virkelig slik? Han fikk ikke forklaring heller. Er det noe vi kan gjøre som "tvinger" arbeidsplassen til å se på dette? Har tidligere hatt problemer, da vi skulle på ultralyd fikk han beskjed om at han "hadde vel store tøfler" som måtte være med "kjerringa" på ultralyd. -Om hun ikke klarte slikt alene??.. Er det lov å holde på slik?? Håper noen kan hjelpe..
Lystpåentiljeg Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Regner med at dere også vet innerst inne at dette ikke er lov, men skjønner godt at det er vanskelig å sette foten ned også. Han har rett til å ta fri, men som dere inviterte til - så skal gjerne arbeidsgiver være med å planlegge, for å finne en løsning som passer best for begge parter. Hva med å ringe NAV, og høre hvordan de foreslår at dere skal gå frem? De har sikkert vært borte i liknende situasjoner tidligere, og vet mer om hvordan en bør gå frem. Hvis arb.giver ikke vil samarbeide, så hadde jeg bare funnet den dagen i uken som passer best for meg, og søkt om den dagen i x-antall uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå