Gå til innhold

Gradert foreldrepengeuttak.. trenger hjelp.. (samme som skravle og 2. tri)


06 <3 09

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er student og ba barnefar i dag sjekke på arbeidsplasen sin hvilke dager som evt kunne passe for dem at han er hjemme hver uke, da vi ønsker at han skal ta gradert foreldrepengeuttak (jeg skal ta 70 studiepoeng til neste år og har termin i september 09). Barnefar fikk til svar: "Det praktiserer vi ikke her, så det får du ikke lov til", så ble han sendt ut av kontoret. Er det virkelig slik? Han fikk ikke forklaring heller. Er det noe vi kan gjøre som "tvinger" arbeidsplassen til å se på dette?

 

Har tidligere hatt problemer, da vi skulle på ultralyd fikk han beskjed om at han "hadde vel store tøfler" som måtte være med "kjerringa" på ultralyd. -Om hun ikke klarte slikt alene??..

 

Er det lov å holde på slik?? Håper noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Herregud...dette er det dummeste jeg har hørt.Les "dine Penger" nå,der står det masse bra info ang forskjellige måter å ta permisjon på alt etter hva som lønner seg best for dere foreldre.

 

Å være med på UL har vel ingenting med at man er tøffel....det er jo hva man har lyst til å være med på og hvor mye man intresserer seg for det som skal skje,syns dette er en form for trakasering jeg....og jeg syns virkelig ikke at det går ann.

Bare så det er sagt.....min mann har vært med og han er absolutt ingen tøffel.....han er ordentlig MANN,Handy og alt..og han syns dette var kjempeartig å se alt sammen.Tror bare sjefen er en forbaska pingle som ikke tørr.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ... I "dine penger" står det om disse reglene ang fleksibelperm : Begge kan begnytte seg av fleksibelt utttak aog ordningen kan maksimalt løpe i tre år etter fødsel/adopsjon.Hele stønadsperioden kan i utganspunktet benyttes til fleksibelt uttak,med unntak av av tre uker før og seks uker etter fødsel.