awenka84 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er gravid for første gang. Og ifht nedentilhygiene mente hun at en ikke skulle bruke noe form for såpe. Disse intimsåpene med lav pH var bare noe markedet hadde produsert for å tjene penger. Det beste var å vaske seg nedentil med lunket vann. Siden under graviditet får en større ph i skjeden, og bakterieflora. Samt økt fare for soppinfeksjon. Det var heller ikke nødvendig å vaske seg mer enn 1 gang til dagen. Og etter sex gjaldt det samme vaske seg med litt lunket vann. Burde heller ikke gå med truseinnlegg å sånn. Heller skifte truse ofte. Og om natten burde en sove uten klær- hvertfall truse.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 I fare for å virke frekk nå, så trodde jeg faktisk dette var noe de fleste var klar over? Er i hvertfall ikke noe nytt for meg. Såpe nedentil og for hyppig vasking øker risikoen for soppinfeksjon masse, samme med truser i polyester ol, stringtruser osv. Lærte faktisk om det på barneskolen! ;-) Mulig vi bare hadde en usedvalig dyktig lærer da som var hyggelig nok til å opplyse om slike ting.
awenka84 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 JEg har lest på slike babysider, at en skal vaske seg 2 ganger pga økt utflod i graviditeten. Jeg visste ikke dette, og vet ikke helt hva jeg vil gjøre med denne informasjonen.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Har aldri hørt om at man skal vaske 2 ganger for dagen. En dusj pr dag holder lenge, overdreven vasking nedtil ødelegger bare den naturlige bakterifloraen og kan skape trøbbel og sopp. Synes ikke det er nødvendig å vaske så veldig etter sex heller egentlig, gå på do rett etter og dusj dagen etter ;-) Overdreven renslighet er ikke så bra det heller. g å lufte seg er jo veldig lurt, dessuten er det deilig å ligge uten klær på om natten når magen vokser og alt strammer :-)
awenka84 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2009 ja syns også det er deilig å ligge uten klær på natten. Har alltid gjort det selv før jeg ble gravid. Men trodd en bør vaske seg etter sex i svangerskapet. hmm
25 år gammel mamma Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Hørt det med vask uten såpe,ikke string,ikke strammeklær og det dere nevner her,men ikke vask etter sex har jeg ikke hørt da...
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Hmmm..jeg bruker alltid dr greve eller asan sin underlivssåpe. Altid gjort det fordi jeg merker jo at de er annerledes enn annen såpe og føler meg så mye renenere da... håper det ikke gjør noe å bruke de....
awenka84 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2009 bruker en aldri intimsåpe eller slutter en med dette når en blir gravid???
awenka84 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2009 men dr greve blir vel og regnet som intimsåpe?? bruker ikke vanlig såpe å vasker meg nedentil. men bruker sånn spesialsåpe utviklet for bruk til vask av underlivet.. *Føler ikke jeg blir ren ved bruk av kun vann.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Bruker intimsåpe til "dusken" ;-) men ikke til resten av underlivet, da bruker jeg kun vann, både som gravid og ikke-gravid. Er bare en vanesak, man blir like ren uten, og det er bede for underlivet uten.
awenka84 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2009 mm.. kanskje jeg skal prøve å gjøre som deg Alva:)
Jahoo Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 Hei. Har ikke bruks såpe på mange år jeg, men jeg har shampo for sensitiv hodebunn og bruker litt av den ved behov
25 år gammel mamma Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 Jeg bruker alltid asan til vanlig,men har merket at nå øker det med utfold dersom jeg gjør det hver dag så det blir litt som jeg føler,men jeg føler meg definitivt ikke ren da det er mye utflod heller så da er det bedre med bare vann....
awenka84 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. mai 2009 føler meg en smule dum som ikke har koblet økt utflod sammen med bruk av intimsåpe.
25 år gammel mamma Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Jeg bare prøvd meg frem selv,men økt utflod er jo vanlig i et svangerskap,men jeg la merke til at intimsåpen gjorde det enda verre,siden vi var borte en helg og ikke hadde med intimsåpe og da ble det mindre og økte da jeg kom hjem så prøvde å la vær og da ble det bedre igjen så. Med nr. 1 brukte jeg intimsåpe under hele svangerskapet og ingen økt utflod da så det varrierer tydligvis det også!! Ikke noe vits å føle seg dum da, jeg gjør det innimellom selv siden jeg har en fra før og lurer mye denna gangen også...Men husker jo så lite da,selv om han ikke er mer enn 2oghalvtår...
Dane Skrevet 12. mai 2009 #17 Skrevet 12. mai 2009 Jeg vil bare nevne at ved bruk av skyllemiddel til vask av trusene øker også faren for soppinfekjson. :-)
Mamma_til_isabella Skrevet 12. mai 2009 #18 Skrevet 12. mai 2009 Jeg bruker intimsåpe.Føler meg ikke ren om jeg ikke bruker det.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. mai 2009 #19 Skrevet 12. mai 2009 Dette var heller ikke noe nytt for meg;) Bruker nesten aldri såpe nedentil og jeg har sjelden problemer eller dårlig lukt der nede
Mammaioktober Skrevet 13. mai 2009 #20 Skrevet 13. mai 2009 Samme her. Jeg vasker meg alltid med intimsåpe! Føler meg ekkel ellers.
MathildeC Skrevet 13. mai 2009 #21 Skrevet 13. mai 2009 Det med såpe eller ikke i underlivet, er sikkert en vanesak for de fleste. Selv har jeg brukt "intimsåpe" siden jeg var 14 år, og tror ikke jeg klarer å slutte nå, etter 20 år :-). Jeg føler meg freshere når jeg bruker det. Tror faktisk jeg aldri har hatt sopp så det er ikke en regel at man "må" få det om man bruker såpe heller. Men det er nok sant at det kan bli for mye vasking av kroppen til tider. Jeg har faktisk en del tørr hud, sikkert en følge av dusjingen hver dag. Eh - men det hadde sikkert hjulpet hvis jeg ikke var for lat til å bruke hudkrem på kroppen..
Huldretussa Skrevet 13. mai 2009 #22 Skrevet 13. mai 2009 Jeg bruker truseinnlegg omtrent hele tiden. Føler jeg må det, fordi jeg har så mye utflod! Ellers måtte jeg ha bytta truse flere ganger per dag.. Er ikke plaget med kløe eller vond lukt nedentil, så tror jeg kommer til å fortsette å bruke truseinnlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå