Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jenta på 3 har alltid vært mye syk.. og hun har "alltid" snorka når hun sover.. fikk legen til å se på mandlene for litt siden,da var de litt større enn gj.snittet,men hun ville vente å se.. Når er det egentlig best å ta de? altså sånn aldersmessig? noen med erfaring?
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg vet ikke når det er best, men vår mellomste tok dem i januar, da var har litt over 4 år. Tok både mandlene i halsen og falsk mandel (altså den i nesen). Vi var nok veldig heldig, for han sov i 1 døgn sammenhengende omtrent etter operasjonen, og etterpå var han helt seg selv. Kanskje en tanke slappere i 2-3 dager, men ville ikke ha smertestillende, og spiste, drakk og lekte som vanlig. Vi har sett store endringer etterpå. Han var ikke noe plaget med at han var mye syk, men han snorket mye og var mye trassig. Etter operasjonen har vi aldri hørt ham snorke igjen, virker som han sover mye bedre. I tillegg har han begynt å spise masse, han som var så småspist før. Målte og veide ham for litt siden, når det var 3 mnd siden operasjonen, og da hadde han strukket seg hele 4 cm og gått opp 1,5 kg! Er mye det på kort tid! Nå har han gjevnere humør og virker mer tilfreds, så jeg tenker at det egentlig er dumt at vi ikke fikk gjort dette før sånn sett, men på den annen side så er det jo bra at de er så gamle som mulig før en slik operasjon siden de ligger en stund i narkose. Du får høre med legen på neste kontroll om det går an å søke, er jo ofte litt ventetid også.
En Prins + Prinsesse Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Sønnen min på snart 2 år har fått innkalling til operasjon, å de tar mandelene hans fordi han har flere pustestopp om natta.. de råder til å vente til ungen er 3 - 4 år, men haster det, så haster det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå