Vil-bli-mamma! Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er 8+1 i dag, men kan ikke si jeg kjenner så mye til om jeg er gravid eller ikke. Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var 5 uker på vei - 2 positive hjemmetester, + en positiv test hos legen da jeg var 5+3. Jeg tror kanskje jeg er trøttere enn vanlig, og at puppene er litt ømmere og at magen er litt mer oppblåst, men jeg er sannelig ikke sikker. Jeg vet jo at jeg har vært gravid, men nå er jeg veldig usikker på om jeg er det lengre... Jeg er veldig glad for at jeg ikke er kvalm og ikke spyr dagen lang, men på en annen side hadde jeg vært kvalm hadde jeg i alle fall skjønt at det var noe der inne. Jeg bare håper alt står bra til med den lille spiren og at den koser seg der inne, selv om jeg ikke merker noe til den. Har bestilt legetime til i morgen, kanskje legen kan høre evt. hjertelyder, men jeg må si jeg er nervøs, tenker tanker som at spiren i verste fall ikke lever lengre... Er det flere her som har vært 8 uker på vei uten å kjenne symptomer? Og når merket dere i så fall at det var noe der inne? Kanskje jeg er hysterisk og overreagerer, men dette er førstemann....
snikksnakk Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Nå er jeg bare litt over 4 uker på vei så har ikke dagsaktuelle erfaringer å komme med, men hadde det akurat som deg da jeg var gravid med sønnen min for et par år siden: Etter de første ukene med mensmurringer og ømme pupper forsvant alle grav-symptomer og jeg ble stressa. Men alt gikk veldig bra så i ettertid tenkte jeg jo at jeg bare skulle være glad for å være såpass frisk. Lovte meg selv å være mindre stressa neste gang, men nå når jeg nok en gang er tilbake i 1. trim kommer bekymringene snikende hvis jeg ikke merker noe hele tiden. Tror det er veldig vanlig å ikke ha så mange symptomer. Men her inne på bim så er det vel dem som har mest symptomer (ofte de som ennå ikke har testet positivt engang) som skriver mest. Dermed får man jo inntrykk av at "alle" har masse symptomer Håper dette var beroligende å høre!
Yo&La+spire Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Sist eg var gravid, med D som nå er 2 år, hadde eg ingen symptomer. Fikk ikke mensen og hadde positiv test, men ellers så kjente eg ingenting før magen begynte å komme og eg kjente babyen bevege på seg. Da var eg ca 16 uker på vei;) Så det er fullt mulig ja, uten at det er noe galt:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Har prøvd å få barn i 5 år, mistet 2 for 4 år siden og siden har det ikke skjedd noe. Frem til underet plutselig var der :-) Siden jeg ikke hadde noen særlige symptomer var jeg litt bekymret, og da jeg var på tidligUL i uke 11 trodde jeg seriøst at det skulle være "tomt" inni der... Men knøttet sprellet livlig, og hjertet slo som bare det :-) Er nå i uke 13, og fremdeles frisk og symptomfri! Så nyt at du er i fin form, og slutt å bekymre deg til det motsatte er bevist :-) Lykke til!
Vil-bli-mamma! Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 Takk for tilbakemeldingene, jeg ble litt roligere og mindre bekymret av å høre at det er flere som ikke merker så godt til at de er gravide. Jeg har fått time til innvendig UL i morgen, det blir veldig spennende å se om det er liv der inne.... Lykke til videre til dere, håper vi fortsetter å være gravide og i finfin form! :0)
Ønsker-sommerspire Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har det på samme måte. Merker ikke så mye til at jeg er gravid. Er snart i uke 8 jeg også. Er normalt at man ikke merker så mye også. Tenk på alle de som kun merker at magen vokser. Håper ultralyden går fint for deg.
Vil-bli-mamma! Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 Da forlater jeg dere...., det gikk galt! :-( forferdelig trist.... Det hadde sluttet å bevege seg, og var bare 4 mm. Var på sykehuset under full narkose, og nå er det bare til å håpe kroppen snart fungerer normalt igjen, så vi kan starte prøvingen på nytt... Lykke til til dere alle!
happy hippo... Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Jeg merket ikke at jeg var gravid før buksene begynte å stramme og kjente liv. Fikk høre hjertelyd ved 11 uker, da forsto jeg at det stemte. Lykke til:)
Ønsker-sommerspire Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Hei. Jeg hadde som sagt også lite symptomer. Fikk litt brune blødninger sparsomt. Det viste seg at fosteret var dødt, men fremdeles intakt. Så jeg har hatt MA. Hjertet sluttet å slå for noen dager siden ut i fra størrrelsen på foster. Jeg skal i allefall alltid ta UL dersom jeg lurer. Ikke noe vits i å oppdage det først i uke 16, som enkelte gjør. Lykke til med deg vil-bli-mamma!! Alle jeg kjenner har mistet første, og andre sitter.
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Så trist å lese, vil-bli-mamma Jeg har hatt det likt som deg, ikke kjent noe særlig...så jeg blir veldig nervøs nå, av å lese dette... jeg skal til UL på fredag... :/
Vil-bli-mamma! Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2009 Hei ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Ønsker deg masse lykke til på UL til fredag, håper det går bra og at det er liv der selv om du ikke har noen symptomer. Men som jeg prøver å trøste med meg, jeg er ikke alene om å ha opplevd å miste og neste gang sitter den kanskje... Lykke til til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå