Gå til innhold

Når man lager barn på et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man ikke da delvis også litt ansvarlig for at det skal gå godt i livet med det eldste barnet som man ikke er far til?

Hva er det med disse fedrene som gjerne er opp til ti år eldre enn barna med barn som får dem til å sitte og snakke nedsettende om dem i all offentlighet? Burde de ikke heller spørre seg hva de selv har av resurser som de kan bidra med, fremfor å klage for at ting ikke går greiere enn hva det går i forhold til barneoppdragelse. Enkelte jeg vet om gidde knapt å hente barnet sitt når de skal ha samvær. De er alt for opptatt av å sitte på puben, se på fotball, drikke øl og klage på hvor fælt barna deres har det sammen med de umodne mødrene sine.

Hva mer er, de klarer faktisk å starte nye forhold med jevnaldrende kvinner. Hva skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For dette innlegget var klart, tydelig og lett å forstå?

Skrevet

Skjønte ikke helt dette innlegget nei...

Skrevet

Ok, jeg trodde det var et litt mer velkjent fenomen :o)

Jeg får ta utgangspunkt i unge mødre, da, siden jeg vet at det i alle fall er omdiskutert her inne. Barna til disse unge mødrene har jo ofte fedre også. Enkelte av dem er godt voksne drittunger, og jeg reagerer på hvordan de oppfører seg (evt manglende oppførsel) overfor barna (for det er jo det de er) som de har laget barn på.

De gidder ikke å delta i barneoppdragelsen selv, men bruker all sin tid på å sitte på rumpa å kritisere disse unge mødrene som åpenbart sliter i sin umodenhet. Hadde det vært meg som hadde hatt et barn som bodde sammen med en forelder som syns det var vanskelig, så hadde jeg brukt tiden min annerledes. Man har et ansvar, ikke bare i forhold til det barnet man er far til, men også det barnet som man har vært med på å sette i en sånn situasjon.

Hva voksnere kvinner ser i disse mennene, er meg et mysterium.

Er det klarere da? :o)

Skrevet

Nei, dessverre er en ikke juridisk ansvarlige for andres barn, selv om en i slike tilfeller hvertfall er moralsk ansvarlige. Det at disse mennene har hatt sex med noen under 18, betyr vel at de har betraktet dem som voksne. Eller at mennene ikke er voksne selv, selv om alderen skulle tilsi det. Og disse mennene er kun ansvarlige for barnet de selv er far til, ikke den andre av foreldrene om de ikke er gift.

Lettere å skyve ansvar for "feil" over på andre, og har en ikke daglig omsorg for barnas barn/sitt barn, så er det lett å skylde på den som har det;)

Skrevet

Jessez!! Har du ikke noe bedre og komme med??

Hva er det med dere damer som skal kritisere alle andre, og tro at dere er så J**** mye bedre enn andre?? hva er det som får dere til å tro det?? Begynn å TENK på hva som kommer ut av kjeften din før du snakker!

Skrevet

Klart de ikke har et juridisk ansvar til disse stakkars jentene. Men de har jo et barn som bor sammen med dem som de ER ansvarlige for. Det naturlige er jo da å tenke at om dette barnet skal ha det så godt som mulig, må jo moren også ha det bra. Man trykker ikke de som allerede ligger nede, enda lenger ned i driten for så å klage på hvor mye verre det går. Jeg kjenner jeg blir kvalm av å høre på dem.

De er så bekymrede hele tiden og forteller gladelig om det til alle som gidder å høre på. Men GJØRE noe? Nei. Hvis man syns det er håpløst å ta tak i det selv, så må man jo ta turen til barnevernet da?

Nei, folk som til stadighet gnåler om hvor bekymret de er for barna sine, men som aldri gjør noe med det, tror jeg har et større behov for å heve seg selv over noen andre enn de har bekymring for barnet sitt.

Og de som blir sammen vedkommende, tror jeg må være noen nek.

Skrevet

Har du ingen argumenter å komme med, så syns jeg du skal tenke før du snakker selv. ;o)

Skrevet

Æsj! Jeg er selv relativt ung mor (ikke av de yngste) og ble ganske dårlig av hvordan du ordlegger deg her hi! Dette var bare ekkelt syns jeg!

Mindreårige som får barn blir vel ivaretatt av sine foreldre på lik linje som de midreårige som ikke får barn, om ikke ville jeg annta at barnevernet vil hjelpe.

Fedre kan være gode og dårlige alle sammen-uansett alder!

Skrevet

Jeg sier ikke at alle unge mødre ikke fungerer godt. Og de unge mødrene som i tillegg har velfungerende foreldre/besteforeldre, er veldig heldige. Jeg sier heller ikke at alle fedre er dårlige fedre.

Jeg snakker kun om bestemte tilfeller hvor det fungerer på denne måten, og de er det faktisk en del av. De unge mødrene jeg snakker om, er mødre som sannsynligvis ville klart seg veldig godt om disse fedrene bare hadde lagt om strategien sin littegrann.

Skrevet

Argumenter???? Er bare så møkka dritt lei av å se unge foreldre skal bli dratt ned i dritten her inne!!! Det kommer stadig opp nye innlegg om hvor dårlige unge foreldre er! Du har peiling på hva du snakker om i det hele tatt! Hva med de eldre foreldrene da?? tror du virkelig at alle dem er så forbanna perfekt?? Møkkakjerring!!

Skrevet

Jeg har også vært ung mor, og det er 12 år siden jeg fikk mitt eldste barn. Tro meg, det kommer en dag hvor du skjønner hvor ung du egentlig har vært. Da kommer du til å se tilbake og tenke at egentlig så var du bare et lite barn den gangen.

Skrevet

Ut fra språkbruken og skrivemåten din antar jeg at du ikke er blant de mest reflekterte, og jeg gjentar:

"Jeg sier ikke at alle unge mødre ikke fungerer godt. Og de unge mødrene som i tillegg har velfungerende foreldre/besteforeldre, er veldig heldige. Jeg sier heller ikke at alle fedre er dårlige fedre.

Jeg snakker kun om bestemte tilfeller hvor det fungerer på denne måten, og de er det faktisk en del av. De unge mødrene jeg snakker om, er mødre som sannsynligvis ville klart seg veldig godt om disse fedrene bare hadde lagt om strategien sin littegrann."

Skrevet

Når man lager barn på et barn?

Syns det høres ut som du tar alle under en kam uansett i hovedinnlegg!

Hvis du vil snakke om bestemte tilfeller kan du vel skrive om dette bestemte tilfellet da?

Istedenfor å legge ut kvalme "når et barn får barn"-innlegg?

Skrevet

Når du legger ut på anonym må du jo forstå at ikke alle anonymer er de samme

Hilsen 10.40 og 10.50

Skrevet

Ok, overskriften er tvetydig. Den kan referere til alle tilfeller hvor barn får barn og den kan referere til en underkategori. På sett og vis snakker jeg også om alle tilfeller hvor barn får barn, men jeg kritiserer bare de tilfellene hvor partene ikke fungerer på den måten de ideelt sett bør fungere.

Og som hun under her sier: Du skjønner aldri hvor barnslig og umoden du er før du har blitt eldre. Da jeg var 25, syns jeg at jeg var utrolig umoden, bastant og naiv da jeg var 20. Nå er jeg 30 og syns det samme om meg selv da jeg var 25. Man forandrer seg og etterpå-klokskapen kommer krypende sakte, men sikkert. Du ser deg selv som svært moden nå, men du kommer ikke til å gjøre det om noen svært få år.

Skrevet

Jeg kunne aaaaaldri vært sammen med en mann som smelte en 16-åring på tjukken mens han selv var 26 år. EKKELT! Og det sier ikke så rent lite om ham. Æsj!

Skrevet

Blir helt oppgitt av å lese innleggene dine HL. Når personen prøver å virke mye mer reflekterte enn de egentlig er, har de somregel også problemer med å gjøre seg forstått. Dette ser vi et godt eksempel på her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...