faceplant Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er lei av å ha barna 100%, barnefar bor i utlandet. Kunne tenke meg å flytte nær han og kona hans for å dele på samvær og få ett enklere liv, kanskje i en 2 års periode. Han og kona har vært gift ca 2 år og har en baby sønn. Jeg og barnefar har ikke vært sammen på 6 år. Han har bodd i Afrika (han er norsk) og jeg i norge. Kona har derfor ingen grunn til å være sjalu eller føle meg som en trussel. Jeg og barnefar har en god tone sammen. Vi har 3 barn sammen. Jeg er så lei av å streve økonomisk og aldri ha avlastning. Jeg har en baby til med en annen, men far til barnet vil ikke ha kontakt. hva ville dere stemødre syntes om det? Ville dere sett på det som ødeleggende for deres familie eller som fint fordi barnet deres blir kjent med søsknene sine. Stemor og mine barn går kjempefint sammen, de ser hverandre halve sommeren og annenhver jul. Har ikke spurt barnefar enda, men lurer på hva dere stemødre ville syntes om det?
Clue Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Hvorfor skal du ta hensyn til hva stemødre her inne ville synes om det? Du har tre barn med mannen, flytt nærmere hvis det er best for deg og barna.
faceplant Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 Hvem har sagt at jeg tar hensyn til hva stemødre her syntes om det? Det er ett forum og man lufter tankene sine, nye momenter jeg ikke har tenkt på kan komme opp. En diskusjon. regner med at du syntes alt annet en kakeoppskrifter er for teit å spørre om her inne. Man reflekterer over ting og hører historier og kan skjønne andre sider av saken etc,........
ostekaka Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Du ønsker avlastning, stemor er hjemme med baby, og jeg antar at far jobber. Enten vil stemor få mindre avlastning av baby av far selv, hun kan også komme i den situasjon at hun i tillegg til baby også får stebarn å ta seg av. Det kan være svært ensomt å gå mer eller mindre alene med baby. Jeg vet ikke om hun også er norsk, og også har mangel på nettverk, avlastning der hun er. Om jeg var henne ville jeg neppe ha klappet i hendene. Som mor hadde jeg nok ikke flyttet til Afrika (eller annet utland) alene med 4 unger. Uten å ha helt klart for meg hvordan ting ville blitt økonomisk, og praktisk i forhold til avlastning der. Det er begrenset hvor lenge du kan ta med deg norske støtteordninger som barnetrygd og kontantstøtte. Har du jobb å gå til, og i hvilken grad har faren mulighet'/villighet til å avlaste deg i forhold til sin egen jobb, og livssituajson. Kommer jo litt an på om du har annen familie her hjemme, det er jo ofte litt hjelp å støtte i besteforeldre, slekt og venner. Utlandet kan være veldig ensomt til tider, og da spiller ikke en eks med jobb og kone særlig stor rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå