Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9 uker på vei, og har bare lyst til å sette i gang med handelen med en gang!

Når tid har dere begynt/ tenkt å begynne?

Er det for tidlig, tenker kanskje å vente til 12. uke, da er jeg mer "safe" hvis noe skulle gå galt... Må jo være forferdelig å handle masse & så miste bebisen..

Erfaringer anyone? :)

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe jeg er akkurat lik som deg:) vil helst kjøpe alt, men har mistet en gang før i uke 13, og hadde da shoppet maaaaasse klær og knask til minien.. jeg velger hvertfall denne gang å vente til 3 - 4 mnd før jeg lar kjøpelysten ta meg :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har kjøpt et par babysokker, to bodyer og en bukse, pluss en liten søt bamse. Klarer ikke la være! :)

Skrevet

Jeg tenkte å vente til jeg er rundt 6 mnd på vei...men jeg kjenner at det klør i fingrene, så det blir vel til at jeg handler vilt etter 12. uke ;)

Skrevet

ja, det er jo sant. Men på den annen side så har man jo aldri noen garanti for noe.

Jeg er i uke 8 og har tenkt meg ut på en liten shoppe tur til uka.

Ikke noe store greier, men kanskje en body og noen sokker.

Jeg er så kjøpesugen.

Kanskje ekstra mye nå fordi vi ikke har sagt det til noen ennå.

Vil vente med og informere til uke 12.

Har kun delt nyheten men ei god venninne.

Synes du skulle unne deg en liten shopping runde jeg=)

• 2 uker senere...
Skrevet

du får som oftest masse klær og tingi gave, vi kjøpte nesten ikke noe. bra for miljøet og lommeboka og vi hadde aldri for lite klær. dessuten kan man aldri være sikker på kjønn, så dumt å satse alt på at ul sier rett kjønn.

det er ikke det materielle som gir glade barn...

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med at man må vente med å handle klær til man vet kjønn. Skal ikke ei lita jente kunne ha en blå body liksom? Må alt være rosa? Jeg vil gjerne slå et slag for andre farger enn rosa og lyseblått. Det er masse freshe klær der ute som passer til begge kjønn :-)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ja, det samme tenkte jeg... visste ikke kjønn vi, og ville handle bare bittelitt... fant MINIMALT med unisex klær til småttingene!! Eneste var hvitt...

Når de blir sånn tre- fire-fem mnd bedrer det seg litt, men i de minste str... elendig utvalg.. noe jeg gav beskjed om på butikkene også.. he he...

Forøvrig... det er faktisk ikke mye man trenger av klær, med mindre man får en gulpebaby, det gjorde vi og var lykkelige for alle bodyene mini hadde arvet.. hvis ikke hadde sikkert tre ullbodyer og etpar ull-longs samt to-tre heldrakter eller noe holdt greit faktisk:) Ja, og to par sokker, lue og litt ytterklær da;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg har lovet meg selv at minst 14 uker, helst ikke før etter UL. Men jeg er stadig ute på finn for å se etter vogn og vugge. Finner jeg den jeg vil ha rettrundt meg til en billig penge så kommer den nok i hus. Verre er det å overtale mannen min, han mener visst jeg er shoppinggal (det er vel gjerne generelt).. Skal også bruke tøybleier på knøtten så vil begynne å kjøpe inn litt etterhvert da det blir ganske dyrt etterhvert.. Kan ikke kjøpe alt siste måneden heller (skal ha i september så er jo rett etter sommerferien jo)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei hei..

Jeg har veeeldig lyst å starte shoppingen med en gang,(vet ikke hvor langt jeg er påvei) men tror nok jeg venter til etter UL som er i neste uke. Mulig jeg kommer til å kjøpe en body og et par sokker i helgen, det er jo sååå gøøy å planlegge og shoppe:)))

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 10+2 og handler allerede :D Litt nøytrale klær, bleiebøtte (hihi jeg elsker å handle til den lille, spiller ingen rolle hva det er) kluter, tåteflasker osv :D

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du begynne å handle noe som helst allerede? Jeg ville iallefall ventet til etter UL i uke 17-19. Jeg kjøpte bare minimalt med ting jeg, eneste jeg hadde da ungen var født var vogn, bilsete, 5 komplette antrekk, strikket ullsett, et par tepper, saueskinn og stellematte. Kjøpte bleier på vei fra sykhuset jeg.

Kan skje så mye i et svangerskap, og ville ikke sitte igjen med tonnevis av utstyr hvis det skulle skje noe......da blir fallhøyden din så utrolig mye større. Men heldig vis så går det som regel bra i Norge i dag.

Er noe helt annet å gå å se litt da, planlegge og se hva man vil ha. Vent på salg.....vogn er så utolig mye billigere på salg, og det er salg på tidlig høst. Samme med bilsete. Prøv og se, finn ut hva dere vil ha. Er nesten mer koselig å åg å se synes jeg, for det så utrolig mye du kan kjøpe. JEG anbefaler å vente til etter uke 20, men dere velger jo selv. Lykke til. Her er hve jeg mener er et must å ha når du kommer hjem fra sykhuset:

Stellematte/bord

Korthåret saueskinn til vogn og seng )

Vogn med dyne, myggnett og regntrekk, sengetøy til dyne

Dyne og sengetøy til senga,

bodyer, (sparke)bukser, sokker, pysjer med fot, votter og yttertøy, lue, hentedress,

Bakovervendt bilsete hvis du har bil da :-)

Noen gulpekluter kanskje

Badebalje

Babyolje til badingen (ikke såpe)

Inotyol salve til såre rumper

Mykt håndkle

Noen myke tepper kanskje, å pakke ham/henne inn i

Anbefaler å kjøpe vippestol når barnet er en tre mnd og blir mer våken.

Resten kommer av seg selv- Er greit å bli kjent med barnet før man kjøper for mye. Ender da opp med masse du ikke trenger.

Er det noe du IKKE trenger, så er det bleiebøtte. Helt meningsløst, og stanker dritt. Bruk ei åpen bøtte med pose, putt bæsjebleier i ei frysepose og sleng i bøtta. Gå ut med posen hver dag. Funker mye bedre enn bleiebøtter - synes jeg da.

• 3 uker senere...
Skrevet

Eg e ikke gravid men prøver å eg har allerede startet å se på baby kler på butikkene. får lyst å kjøpe heile veien men en plass må vel grensen gå:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...