moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har, den står uten luft i dekka i kjelleren. Vi syklet litt, før jeg ble gravid, men etter det tror jeg knapt jeg har sittet på den. Lurer på om vi blir sånn sykkelfamilie med hjelm. Tviler på det for jeg vet ikke hvor vi skulle ha syklet henn. Da må vi kjøpe sånn sykkelfeste til bilen og kjøre en plass hvor det går an å sykle. Tviler på det blir oss =/
Tokatter_USA Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har en sykkel som virker. Det er en flott mountain bike, men girene virker ikke så godt lenger, så den egner seg bedre til å sykle rundt i byen enn på bratte skogsstier. Vi foretrekker å sykle fremfor å kjøre bil om mulig. Og så har vi et lager med kanskje 10 sykler som ikke virker, av forskjellige grunner. Men vi er nok en slags "sykkelfamilie", for sykkelhengeren er helt utslitt etter fire års flittig bruk, alle har flere hjelmer, flere par sykkelsko, to-tre sykkelfester til bilen.... Men vi sykler ikke så mye SAMMEN....
yasmina Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Mannen har god sykkel fra den tiden vi bodde i Norge, men naa blir den lite brukt. er ingen plasser aa sykle her ....
metaMORfose Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Vi er en sykkelfamilie med hjelm ))) hihihihih Vi sykler mye sammen med ungene. Hun som ble 5 i vinter lærte å sykle sist vår, men tidligere har vi hatt sykkelvogn og sykkelsete til henne. Vi har alltid med syklene til hytta, enten det er på fjellet eller ved sjøen og vi skal være der mer enn en helg. Jeg hadde planer om å sykle til jobb denne vinteren, og hadde skaffet vinterdekk, men så ble jeg gravid og det måtte utgå.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Vi har sykler alle sammen, men jeg har lyst på ny sykkel, min sykkel er 13 år gammel, egentlig ikke noen alder for en sykkel, men samboern sin sykkel som er helt ny er bedre å sykle på, derfor vil jeg også ha ny.
metaMORfose Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Storebror og knerten, det forstår jeg veldig godt. En god sykkel har mye å si for sykkelgleden, og på 13 år har det skjedd ting i sykkelutviklingen også ))) Du fortjener ny sykkel!!!!!!!!!!!!!!
Lene~mor til tre Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Ja jeg har sykkel og sykler til jobben året rundt, til og med når det er is og masse snø. Vi har ikke bil og det går ikke buss så tidlig på morgenen når jeg skal på jobb i helgene.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Ja vi har sykkel alle sammen: Men sykler ikke noe sammen. Barna er for små til å ta dem med, da måtte de sittet på med oss. Men nå lærer de snart og sykle og da håper jeg at vi kan sykle på turer. Tryggere blir de i trafikken også. Og jeg er vant med å sykle masse når jeg var liten.
Tokatter_USA Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Alle idretter har vel sine egne typer sko. Så også med sykling. Sykkelsko har nesten ubøyelig såle, så man kan legge mye vekt på pedalene uten å miste kraft gjennom svikten i skoene. I tillegg finnes det nå pedaler med en slags lås i, og når man har sykkelsko med tilsvarende metallbit som kan "klikkes" inn i pedalen, så sitter skoen fast, og man kan trekke pedalen opp, i tillegg til å tråkke ned. Det er veldig effektivt. Klossete forklart. Skjønner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå