Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg sniker meg til å lage en ny tråd for oss,jeg... Blir litt feil med musikk- og kjente-preik i sa-tråden din Håper det er greit Kiss var jeg aldri helt med på... Byttet bort Stjernepose-Kisskortene mine med gutta i gaten mot snop...De spilte bare bråååk jo!.... *Ler* Mens nå smiler jeg og sovner til Emperor Trodde virkelig det var Tania ja Så henne senest forleden dag, vakre fine damen. Hun skal flytte fra byn nå dessverre. Jeg kommer definitivt til å savne henne. Og jah,hun er veldig flink til å tegne Hehe, Frøya er et av navnene vi vurderer nå. Men gubben syns det blir et for stort navn for en liten jente. Jeg syns det er nydelig. Det og Embla. Men vi ender opp på Aurora troooooor jeg. Liker Arlin godt også.... Mye snadder på hits da.... Voivod,Taake,Necros Chistos,Pentagram etc
MissAntrop Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Ny tråd - det var lurt Hehe, hva hørte du på når du var yngre når du syntes Kiss var bråk? Vi har jo alle en fortid, vet du Det er mye jeg synes er bråk av musikk nå, men mest fordi det spilles så himla høyt og med all verdens soundeffects, noe som til tider kan være fryktelig irriterende! Er en stund siden jeg snakket med Tania så jeg har ikke fått med meg at hun skal flytte. Vet du hvor? Vi hadde Frøya som eneste alternativ når vi fikk vite at vi skulle få en jente. Det er et navn som betyr mye for meg, både i forhold til mine røtter og min fascinasjon for norrøn mytologi. Er vi så heldige å få flere barn er jeg helt blank, men jeg er enig i at Embla er et nydelig navn. Jeg husker deg fra forrige gang som tidligere nevnt, mest fordi du skulle kalle datteren din for Isa - synes det var utrolig vakkert. Jeg flyttet og begynte i ny jobb etter svangerskapspermisjon, og da fikk jeg jommen meg en kollega som heter Isa Arlin har jeg aldri hørt før, jeg. Hvor kommer det fra? Aurora er et vakkert og norskt navn Dere vet at det blir en jente denne gangen også? DIMMU BORGIR,KAMELOT og TRIOSPHER spiller i Trondheim om 1 1/2 uke, men det spørs om jeg orker å ta turen. Jeg skal nemlig, i en alder av 35, på min aller første charterferie dagen etter. 1 uke på Mallorca, mest for at vår lille frøken skal få kose seg i strandkanten før det blir for varmt. Selv ser jeg mest frem til Tax Free'n
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 Hehe, fenomenalt. Jeg har ikke vært i syden på årevis, men titter litt på charterfeber innimellom. Bare se opp den rasen der så går det bra Herlig for småen å få lekt litt i sanden da. Blir jo vidunderlig for dere! Dimmu har jeg bare sett engang i USA, Kamelot er ikke helt min greie og Triosphere har jeg ikke hørt Men Biosphere er vakkert! Jeg hørt på Lionel Richie,- Madonna...Var på Aha-konsert i -85, Stage Dolls i hmmmm- 87?....Oppdaget rap...Hørte Anthrax med Im the Man og var solgt! Metallicakonsert i 88 og derfra ble det trash og sort metal. Og Cure og slikt også da ;P Det tror jeg er min musikalske historie ;P Det blir litt kort svar det her, må hoppe meg i seng... men,- Arlin er keltisk. Har ikke hørt det før heller, bare fant det i en eller annen navneliste... Jeg vil gjerne holde meg til ca norrønt, Isa liker faktisk Keuna som navn,- men det gjør ikke vi. Keuna er hennes livsrune Hver gang vi spør om hun har navneforslag sier hun Keuna. Legen ved forrige ul trodde det ble en jente til men var ikke sikker. Vi skal på ordinær ul om en uke, 20.mai,- så dette blir spennende! Guttenavn heller mot Balder...Men da får vi håpe han ikke blir en hårløs norskamerikaner Vi hadde ikke truffet noen Isaer før hun fikk navnet,men har møtt/hørt om flere i ettertid. Eneste litt dumme er at det betyr jesus på hebraisk...Pfffft..... Is-runen på norsk er utrolig mye mer riktig for oss... Natta,min due. Gleder meg til å se line-uppen i morgen på holeinthesky.no.... Legges ut klokken 12 Tania flytter til Hedmark, men aner ikke helt hvor Kose seg skal hun ihvertfall! Og gleder seg stort!
MissAntrop Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Hei igjen, Hehe, charterfeber har jeg aldri sett mer av enn reklamesnuttene på tv, men ut ifra det så regner jeg med å få mine fordommer om charterturer og turister bekreftet etter 1 uke i Spania. I går handlet jeg inn masse til turen, som badesko, badebleietruse, solkrem og alskens mikk makk man føler at man må ta med seg på tur. Det gir meg en fantastisk følelse å kunne kysse av på lista, ja, jeg synes rett og slett lister er sexy Åh, var du også på A-ha konsert i 85??!!! Jeg var da 11 år og ettersom jeg måtte reise inn til Trondheim for å oppleve dette måtte mamma spøøre meg fra fra skolen via meldebok Hehe, komisk å tenke på nå Så utrolig bra at Isa har navneforslag - og et nydelig ett også! Gleder hun seg til å bli storesøster? Jeg lurer på hvordan det (forhåpentligvis) blir å få et nytt familiemedlem. Som alle mødre så lurer jo også jeg på om jeg kan bli like glad i et nytt barn som i det man allerede har. SAmtidig så tror jeg at jeg har nok kjærlighet og omsorg i meg til en hel hærskare - men det er jo uaktuelt Tenker dere på flere enn to barn? Så spennende med ultralyd!! Når på dagen har du time? Skal tenke masse, masse på deg og håper du er inne raskt og gir en oppdatering. Jeg synes ul er så fantastisk! Da jeg var 26 uker på vei med Frøya var vi på 3D ul og det morsomme er at vi kunne se at hun liknet på seg selv når hun kom ut. Fantastisk!! Balder er et flott navn!!! Jeg vet ikke hvor du har ideen om en hårløs norskamerikaner fra, kan det være mannen din? Balder var jo den vakreste av alle og litt mer originalt enn Trym som de fleste velger når de skal gi barnet sitt et norrønt navn Selv har jeg "brukt opp" de gode norrøne navnene på kjæledyr, som bla Balder og Hel Hurra for Bifrost som nå har fått sin egen gravlund Den dagen de tillater bålferd skal jeg virkelig feire Da har jeg fått med meg lineup'en på HITS og det var vel ikke noe jeg MÅ ha med meg var det første som slo meg. Kunne godt tenkt meg å dra til Wacken igjen, men det er jo utsolgt Både Napalm Death, Motorhead, Enslaved og In Flames hadde vært kuule å få med seg. Var der i 99 og gledet meg som en unge til å se Twisted Sister. 5 min før de skulle på scenen kom det beskjed over høytaleren på tysk at konserten var avlyst - og jeg vet fortsatt ikke hvorfor, men; SKUFFA!!! Hvordan er formen din, forresten? Jeg tror jeg kjenner litt på at EL begynner å nærme seg, så da får jeg etterhvert begynne å teste - da skal det kjøres på gitt Ha en fantastisk herlig dag!
magica fra tryll Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Hei:) Bare sniker meg innom på tråden deres,jeg. Ble nyskjerrig siden nicket var så likt mitt..Jeg er også opptatt av det norrøne, og de to minste av mine 5 barn heter Ask Haldir og Ty Jonathan(som forøvrig brakk armen under fødselen,-navnet var bestemt når jeg var ca 3 mnd. på vei...) Av jentenavn liker jeg Saga kjempegodt, og Bjørk Alva:) Lykke til videre begge to ihvertfall! Og Ps:Du har helt sikkert nok kjærlighet til en hel hærskare,-blir mer og mer glad i barna jo flere jeg får, jeg;)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2009 Hei igjen, begge Magickaer Både Bjørk og Birk er nydelige navn, selv om Bjørk sikkert bare blir oppfattet som oppkalt etter artisten... Og våre barn kan ikke få dobbeltnavn, de får begge våre etternavn,- samt at mitt etternavn igjen er et dobbeltnavn med bindestrek Da blir to fornavn aaalt for langt. Balder i forhold til skallet norskamerikaner tenkte jeg heller på ordet på engelsk. Bald = Skallet Balder=mer skallet .... Ergo rart navn på engelsk. Menmen, noe skal det jo være. Balder er min soleklare favorittgud, og navnet var valget første gang også i tilfelle gutt Jeg våknet til nyhetene i dag hvor de sa at Bifrost hadde fått gravlund og jeg sa høyt jippi! og smilte meg våken utrooolig fett! Brillebra! En veldig god begynnelse! Jeg var jo også 11 på den konserten, og den var i Bergen.... Ååh, Morten asså. En venninne likte Mags best,men klarte aldri å overvinne meg... I tillegg prøvde jeg iherdig å forelske meg i Pål, for det var det jo ingen andre som var,stakkars...Men det var og ble Morten som vant.... Usj Jeg gleder meg msse til Hits. Skal definitivt på frdagen,- Enslaved og Voivod blir brillebra! Og tirsdagen blir det flinke kompiser på scenen, både Sahg og Krakow er skamdyktige... Så trooor jeg at jeg skal på torsdagen med Necros Christos mens gubben vil på Gorgoroth på lørdagen.... Aah,deilig sommer.... Depeche Mode, Motley...detta blir gøy Kjæledyrene mine har hett ymse ja... Har hatt en hund som het Sorcha, 2 rotter Hel og Belit,- en slange ved navn Conan og nå har vi et par undulater som typen ville kalle Bråk og Spetakkel eller Tøys og Fanteri...Men de heter selvsagt Makrell og Tomat... Soleklart fra Isa Hadde i A-Ha-tiden en kanin som het Jonatan Sebastian Benjamin Baldrian - Kaninsen. Klarte visst ikke å bestemme meg Usj, kjedelig med avlyste bands. Eneste tachnoaktige bandet jeg har likt er Prodigy. De skulle spille i Bergen,jeg hadde billett og de kansellerte en uke før.... Æsj. Har aldri kommet meg på Wacken,til tross for veldig lyst. Kanskje jeg drar når podene er litt større Aldri for sent! Formen er nesten for bra... Bortsett fra rund mage og litt strekking inni der så kjenner jeg meg jo ikke gravid engang... Fint og skummelt samtidig. Timen min er supertidlig om morgenen.... Halv ni eller halv ti... Grugleder meg som vanlig. Man kan være heldig der oppe og få 3D ul,- men det er tilfeldig. Vi får håpe Isa blir ikke med selv om hun gleder seg veldig til å bli storesøster. I tilfelle rottefelle noe ikke er som det skal. Og uansett har hun det gøyere i barnehagen ... ( Se,nå skal jeg til å viske bort "i tilfelle etc" av frykt for å jinxe meg selv..... Åh, slitsomt).......... Ha en finfin kveld selv og ikke tenk på testing, bare hopp i høyet,du *Sitter her og ser på grand prix.... Og hylskratter til tider. Tror det er bedre å se semifinalene,for der er jo de dårlige ;P *
MissAntrop Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Hurra, endelig helg!! Er strålende fornøyd med at nok ei arbeidsuke er over. Det kjipa var at jeg har brukt hele ettermiddagen og kvelden på å lokalisere fanen til Frøya sin barnehage. Jeg trodde aldri det var så mye pes å sitte i FAU og jeg irriterer meg grenseløst over de andre som ikke en gang gidder å komme opp med en unnskyldning eller beklagelse for at de ikke deltar på forberedelsene. Huff!! Sånn, det var dagens utblåsning Åh, NÅ skjønte jeg det med Balder *klaske seg selv i panna* Hehe, da skjønner jeg godt at du vil unngå en skallet norskamerikaner Jeg synes heller ikke noe om dobbelt navn - synes det er tull og fjas, spesielt når man bevisst velger å bruke kun det ene navnet. Hvorfor i all verden skal de på død og liv ha to navn da??!! Dessuten kan et dobbeltnavn fort ta oppmerksomheten bort fra et i utgangspunktet vakkert navn - Frøya Mariell eller Isa Savannah klinger liksom ikke så veldig bra, synes jeg Ang A-ha, jeg var faktisk en av de som var sympatiforelska i Pål fordi jeg syntes så synd på ham. Så liksom litt avmagret og stakkarslig ut Haha, geniale undulatnavn!!! Faktisk så bra at jeg bør vurdere å skaffe meg det igjen Min første undulat het Elvis av alle ting Så fulgte Persi (etter bassisten i DumDum) og Balder & Hel. Ørkenrottene mine het Nemi & Cyan, mens bikkjene mine het Kali og Montoya. Nå ønsker jeg meg en katt som skal hete Rema Pusen Visst er det aldri for sent å dra på Wacken! Jeg foreslår at vi drar når våre håpefulle er på russetreff Event før Så godt det må være at du er i super form, er det ikke herlig??!! Håper det fortsetter slik. Hva tenker du rundt fødselen da? Gikk det greit forrige gang slik at du tenker det ikke er noe å grue seg til? Selv ble jeg satt igang, lå 26 timer med intense rier og kom meg til 9 cm åpning da hastesnitt ble bestemt. Åhh! Husker jeg grein da de trilla meg til operasjonssalen og sa "Jeg klarer ikke engang å føde mitt eget barn!" Legen fant fort ut at det var en forklaring på det. Frøya viste seg nemlig å være en såkalt stjernekikker, dvs at hun lå med ansiktet opp og dermed ikke kom seg helt ned i bekkenet. Det kom jo som en overraskelse på alle, så det endte med at hun fikk et lite, overflatisk kutt i panna da de spretta meg opp. Har dere noen morsomme 17 mai planer da? Frøya har øvd som en helt på å vifte med flagget og rope: "Hurra for 17 mani!" Tror det blir stas, jeg Ha en fortryllende natt, kjære du!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2009 Hihihi, Isa har øvd seg også Hun sov over hos min mor natt til i dag, og jeg fikk melding fra mams over ti i går kveld..."Nå sover hun endelig søtt....etter å ha sunget Ja Vi Elsker minst 10 ganger...Sukk" Hun fikk flagg på butikken forleden og løp rundt til alle og viftet med dem og sa "Hurra for 17 Maaaai" Tror vi skal få en fin dag i morgen. Bortsett fra at hun ikke fikk sovnet før elleve i dag....Stakkars. Hun fant ikke roen i besøket vi var i... Håper hun sover til rundt ni i morgen ihvertfall.... Slik at hun klarer morgendagen Fødsel ja... Får litt minner innimellom og bittelitt panikk... Men så prøver jeg å høre på jordmor og lege som sier at Brøytebilen har gått nå, så neste blir lettere... Jeg gikk på krykker de to-tre siste månedene pga bekkenløsning, og fødselen varte i 47 timer... Skal være lykkelig om jeg kommer meg under ett døgn denne gangen. Jeg har sprøyteskrekk til tusen,så bedøvelse turde jeg jo ikke ;P Fikk litt petidin mot slutten men det gjorde meg helt ute mellom riene..Varte i en times tid eller noe. Nei,gleder meg ikke til å føde...men gleder meg til å stryke verdens mykeste babyhud igjen Deeet er mykt det. Råsilke er jo ku-tunge i forhold! Uff, må jo ha vært grusomt for deg! All den jobbingen for så å måtte gi deg til slutt... Og ikke minst kuttet i pannen på nurket... *Klappe på* Jeg er glatt med på Wacken på pensjonist-treff ;P Evt litt før ;P Oss og en camping-bil! Isa Savannah..... Uuuuuuuuuurk....! *Får frysninger* Jørgen Odin liksom?... Neh, hvis spader skal få lov å bli kalt spader, så må jo barn få klare navn også 17mai bli en laaaaang dag. Men kos tror jeg ... Først kommer paps inn til oss, så går vi til byn,ser på hovedprosesjonen, så opp til mamma på formiddagslunsj... Deretter til svigers på ettermiddageslunsj...Såååå skal vi på skolen til niesen vår og se henne gjøre 17.mai-talen sin og så kan Isa leke på skoleplassen der Etter det tror jeg vi bare skal hjem raskest mulig Dere da?
MissAntrop Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Heisann, Gratulerer med (forhåpentligvis) vel overstått 17 mai! Vi hadde en fin dag med nydelig vær. Jeg hadde prøvd å forberede Frøya på at vi skulle gå i tog, men hun påstod hardnakket at det var buss hun skulle ta Hun hadde øvd og øvd på å si "Hurra for 17 mai", men når hun kom ut ble hun jo helt målløs av alle flagg og folk og det endte med at hun sovna midt i toget Vi var på skolen og kjøpte de obligatoriske isene, ballongene og pølsene etterpå før vi dro hjem og slappa av litt før det var middag hos mine foreldre. Frøya var virkelig i 17 mai rus og oppstemt som bare det da hun la seg for natta. Det første hun sa morgene etter, var "TOG!" Hehe, så stas at Isa har lært seg Ja, vi elsker Gikk hun i tog og spiste så mye is hun ville? Herregud, jeg ble helt på grinern av alle festkledde, søte barna med flagg - og jeg kan ikke engang skylde på hormoner Jeg lo høyt da jeg leste kommentaren fra jordmor og legen din ang brøytebilen Hehe, jeg har aldri sett på det på den måten, men de har jo sikkert rett. Åh, når du nevnte dette med babyhuden ble jeg helt blank på øynene. Det er jo virkelig sant, det finnes ikke noe bedre enn å snuse og stryke på myk babyhud.. Åh, du har virkelig noe å se frem til!!! Selv kunne jeg konstantere at jeg fikk EL i går og jeg ble kjempeglad. Det betyr jo at syklusen min er på plass, Har vært så redd for at alt ville gå helt i stå etter at jeg mistet, men det har det altså ikke. Så da føler jeg at jeg er litt nærmere målet, om ikke annet så noen milimeter og det teller jo det også Wacken i campingbil er en avtale! Om vi venter helt til pensjonisttilværelsen tar oss så spørs det kanskje om det fortsatt er liv i våre helter Nå er det ikke mange timene igjen til ultralyd!! Kjempespennende!!!!!! Håper du poster en melding her med en gang etterpå - jeg er så spent, så spent!!!!! Ønsker dere superlykke til!!!! Sånn, da får jeg jobbe bittelitt til før jeg tar kvelden. Prøv å få deg en god natts søvn, vennen!
MissAntrop Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Nå er du vel på ultralyd, og jeg ville bare si at jeg tenker på deg og er spent på tilbakemeldingen derfra 666 lykke til!!!!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2009 Hei fine vakre mø Sorry for seint svar, har fartet rundt mesteparten av dagen... Vi var på ultralyd ca halv ti i morges i en time...Alt vel, alt på plass, og en ting på plass mer enn vi trodde Dette blir hverken en Embla,Frøya eller en Aurora...GUTT JO! Hjelpe! Snakk om å måtte omstille hodet helt! ;P Har liksom siktet inn mot jente hele veien,- litt lett sjokkert over nyheten. Det gjør overhooodet ingenting selvsagt, blir bare rart i en liten uke. Og sikkert første uken til nurket også,- der er jo en dings å vaske jo Såh.... Spørsmålet er om det blir en Balder faktisk... Det er det navnet vi har hellt mest mot hele tiden.... Og, 2 uker til så er jeg halvveis...Helt uvirkelig! Endelig Så herlig at syklusen din er back to normal! Da vedder jeg du blir på tjukken igjen på null komma svisj! Gleder meg til å henge her inne med deg mens du klager over kvalmen (Neida, jeg jinxer deg ikke, jeg har lov! Kjenner spark daglig nå. Jøss som jeg har savnet dem faktisk. Ganske små spark enda, men likevel. Noen bestemte føtter! Isa var skjønnest i verden i dag forresten! Etter besøk hos svigers kjørte vi hjem og hun satt i baksetet og sang Ja vi Elsker veldig lyst.... -Og den Saganatt ble sunget lysere og lysere.... Da hun var ferdig spurte vi om hun kunne synge så høyt en gang til. Hun svarte "Ja" og begynte å synge Ja vi Elsker kjempehøyt ( som i høyt volum,ikke lyst...Hun hadde visst misforstått oss ;P )... Etter veeeldig høy sang en stund stoppet hun opp og sa "Må skru ned lyden!",- og sang resten i normal og etterhvert stillere stemme... Vi grein av latter Helt vidunderlig På 17.mai fikk hun spise snop, hun har aldri vært så klissete før! Hun ble bært rett fra bilsetet til badekaret ;P Hun fikk fiske snopeopse og oppi der var en drumstick-kjærlighet...Den spiste hun i 2,5 timer og ble klissete over alt inkludert håret ;P Og hun fikk kjøre en barne-bergogdalbane helt alene. Hun lo og lo og lo hele tiden. Kjempetøffe jenten helt alene i bilvognen En bra 17.mai... Bekkenet mitt begynner først nå å komme seg. Jeg gikk det vegg imellom den dagen og var øm i dagesvis. Nå er det bedre Nå må jeg male litt. Skal visst stille ut noen bilder sammen med Tania, men må jo lage dem først ;P Natta,min due! Og takk for å ha tenkt på meg i dag... Tenk....GUTT!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. mai 2009 Bumper tråden igjen jeg Så går du ikke glipp av den kanskje
MissAntrop Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Har startet en ny tråd, men nå så jeg denne, så da bumper jeg den også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå