Gå til innhold

Sukkervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg nå nettop om ei som gav babyen sin vann.

Det ble sagt at sukkervann hjelper mot mageknip, så jeg lurer litt,

hvordan gir man det? osv. Kan noen fortelle litt om det?

Prøver selvfølgelig ikke noe før jeg har hørt med helsestasjonen, men bare lurer litt.. Babyen min sliter nemmelig litt med mageknip, og jeg skjønner ikke hva jeg kan ha spist som er galt heller. Denne babyen får både flaske og pupp, fått beskjed om å bytte på litt fordi han aldri blir helt fornøyd.

Noen som har noen innspill? Blir veldig glad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Du koke 1 dl vann å har oppi mellom 1ss til 2 ss sukker å gir enten fra flaske eller med teskje ca 20 ml når det står på som verst :-) D funke rimelig raskt om d funke og vare ca. 1 time :-) Da kan man på nytt gi 20 ml :-)

D va redninga for gutten min som plagdes ufattelig mye me magen første 12 ukan :-(

Lykke til! D ekke farlig å gi, så verdt å prøve!

Skrevet

Ehm... 20 ml er veldig mye og ikke anbefalt å gi av hverken hs eller på sykehus hvor det brukes ofte til smertelindring hos babyer. Det er tross alt rent sukkervann og blandingsforholdet bør ikke overstige 1 ss til 1 dl vann hvis det har effekt.

Store mengder sukkervann påvirker blodsukkeret til babyen og også matlysen deres. Dessuten bør en være veldig restiktiv når tenner er kommet.

Ved kollikksmerter eller andre luftsmerter er det vanlig å gi 1 til toppen 2 t-skjeer ved behov. Effekten inntrer etter max 10 min og hvis det ikke hjelper for ditt barn er det ingen grunn til å fortsette. Prøv da heller vanlig kokt vann, minifon, eller fennikkelte. Fennikkel og minifon fås kjøpt på apoteket.

Skrevet

Vet ikke så mye om sukkervann, men ville bare si at babyen min får vondt i magen hvis jeg drikker melk. Så jeg er veldig forsiktig med melkeprodukter generelt og drikker for all del ikke melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...