Gå til innhold

Noen som har noen bra jentenavnforslag?? fått så mye kritikk for mine/våre valg :/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

liker litt sånne navn som ikke alle har, og jeg og samboeren min har tenkt på Emily, Perle eller Thale, men det er jo ingen av verken våre venner eller familie som har noe positivt å si. "stakkars mobbeoffer", "presten kommer til å le i dåpen", "dere skal ikke kalle henne for DET"?, "uff for noen navn"- kom fra besteforeldrene. slike ting sårer, vi vil ha et navn som ikke alle har men ikke til enhver pris..

 

så er det noen som har noe fint og orginalt der ute?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carina, Luna, Denice, karoline, michelle,selena, celine, mia, maia, mariell, martine :)

 

Hjalp noen av disse?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns navna dere hadde plukket ut var fine! :)

Selv liker jeg navn som ikke alle går rundt å heter..

Ikke bry dere om hva folk sier. Har et søskenbarn som gikk imot strømmen ang navn på sin datter. Og i dag har folk akseptert det, og liker det. De trenger bare litt tid på å fordøye navnet/a ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hva andre synes

Du er mor og du og far vet best :-)

 

Ha tillit til dere valg

Jeg synes de er utrolig fine

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym 00:50 .

 

Syntes det var fine navn, og ikke bry dere om hva andre synes. Bedre å ha noe som ikke er normalt, enn å ha navn som går igjen støtt og stadig som f.eks Silje, Sara, Benedicte osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, helt ærlig så syns jeg dere ikke skal bry dere om hva andre syns. Det er dere som skal ha barn =) =) Jeg og min sambo har bestemt oss for å ikke røpe for mye til venner og familie pga sånne teite tilbakemeldinger..

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med resten her...

Det er jo deres barn, og dere som skal bestemme det!!!! Punktum.

 

Jeg kan forstå at folk reagerer litt på Perle siden det er meget uvanlig, men har de ikke noe positivt å si så er det bedre at de ikke sier noe i det hele tatt.

Jeg har en venninne som hadde et navneforslag til barnet sitt som jeg (og veldig mange andre) synes var helt forferdelig. De hadde funnet på det selv, og det fantes ikke i en bok eller på google eller noe... Uansett, det var deres valg, så vi sa INGENTING, hvertfall ingenting negativt!!!

Nå endte de uansett opp med et annet navn som er kjempefint..

 

Jeg synes Thale er et veldig fint navn, og Emily er et veldig vanlig navn i Sverige (der har jeg bodd i flere år), dessuten er det også kjempefint!! Kan ikke forstå at de reagerer på disse..

 

Lykke til med navnevalg!! Det er jammen ikke lett!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på hva alle andre synes, det er først og fremst dere som skal velge navn. Jeg synes navnene dere er kjempe fine.

 

Vi har valgt å holde navnene hemmelig for familie og venner, spesielt etter at et vennepar opplevde det samme som dere, at de nærmeste var negative til navnene de hadde funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns navnene du hadde valgt ut var riktig så fine, før jeg gikk inn på tråden så jeg for meg helt ville navn, men både Emily og Thale har jeg vært borti før... Kan du ikke beholde dem og evt legge til et mellomnavn?

 

Har et ganske så spesielt navn selv; Ninja, har aldri blitt mobbet for det.. Fikk jo selvfølgelig høre Ninja Turtles i barnehagen, men bare positivt. Dessuten har jeg alltid visst hva det betyr(liten pike), så har alltid vridd det den veien om noen skulle prøve å si at det var et rart navn osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Emiliy og Thale er jo brukte navn! Ingen som ler eller kommer til å mobbe henne for et av de navnene!!

 

De er kjempefine synes jeg!:) Lykke til med navnvalget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Dette er første gangen jeg skriver her inne. På tide å delta litt :) Jeg blir så sur på dine vegne. Vi har bestemt oss for å holde navne valgene våre hemmelige for venner og famile. Frøkna får navn når vi har bestemt oss, og det er rart med det, når hun først er der og dere har gitt henne et navn, kommer ingen til å mene noe som helst. Alle har formeninger om navn og assosierer det med noe. IKKE BRY DEG OM HVA ANDRE MENER!! Unger finner de merkligste grunner til å mobbe, og for å være ærlig, så er det så mye "rare" (misforstå meg rett) navn om dagen at det kommer ikke til å være en mobbe grunn! Du og kjærsten velger, dermed BASTA!!!

 

Håper dette hjalp litt, og at du klarer å lukke ute alle dumme utsagn!

 

PS! Min bestevenninne kritiserte et av våre valg før vi valgte å holde det hemmelig! Folk eier ikke antenner! Det er ingen andres business enn deres!!!!! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var veldig fine navn jeg. Kjekt med navn som ikke alle andre har. Thale er nydelig.

Vi har av den grunn valgt å holde navnet hemmelig til babyen kommer ut vi. Det er jo tross alt vi som bestemmer navnet og her blit det Eira:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger!!!:)

Det var veldig kjekt å lese.

Og takk for fine navneforslag!:)

Ikke lett å få mye kritikk for navnevalg, det blir så personlig, man velger jo ut navn man synes selv er fint, man velger jo ikke et "stygt" navn til sitt eget barn.

Skulle jo aldri ha nevnt hvilket navn vi hadde tenkt på til våre aller nærmeste, men man forventer jo ikke at de skal slå oss i bakken med stygge kommentarer heller. Så takk for oppmuntrende ord!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heiiiiiiii...bestem hva dere vil selv dere....ikke bry dere om hva andre mener.Har hørt noen navn jeg stusset litt over med det samme jeg hørte de,men sa ingenting om de.Men nå syns jeg de passer bra til de som har fått de navnene...ting tar tid..

Ikke tenk på det....jeg syns dine var superfine alle sammen,ikke noe galt med de....ta det navnet som passer best når den lille kommer....syns iallefall de var flotte og fikk dermed et par tips selv om vi skulle få jente...men tror det blir gutt og der sliter vi litt...hihi.

Kos dere med navnvalgene dere og bestem det som er best for dere...Lykke til...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var fine navn. Her er noen flere forslag på litt spesielle navn: vilje. vilja, isrid, ella, ikke tenk på hva andre mener . Vi valgte selv gamle norske navn på våre barn og ble kritisert for at det var bare eldre damer som het dette o.s.v Tror de blir vant med navnet uansett hva dere velger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velg d dere selv ønsker . er dere som skal leve med navnet ikke andre.. dem har ikke noe med hva slags navn dere vil ha på jenta deres..

så lykke til dere finner nok ett fint navn:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kalle datra mi for Talia, synes det er veldig fint.. Mange som synes det er merkelig, og ligner på Italia og diverse, men det bryr jeg meg ikke noe om, det burde heller ikke dere gjøre.. Dere må ta det navnet dere føler passer og vil ha, synes er fint, uansett hva andre sier og mener.. Alle har forskjellig smak og liker ikke de samme navnene.. Synes dere hadde pene navneforslag jeg :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synes navnene var fine, jeg. Selv vurderer jeg Ayla (keltisk, betyr lysende). Synes også Saga, Siska og Elvira er fint. Noen her foreslo Vilja, noe jeg likte godt. Ellers liker jeg også Angelica, Carolina eller Christiana.

Dette er mitt andre barn. Er alene om det, da faren har sviktet meg. Tenkte at det skulle bli greit å velge navn siden jeg var alene om det. Viser seg at det bare var enda vanskeligere. Bestemt meg for å vente til hun kommer. Mange i familien har meninger om hva hun skal hete, men det må bli mitt valg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor reiste seg og gikk da hun fikk høre hva tullemor skulle hete, nå syns hun det er verdens fineste og så er jo tullemor nydelig også da :)

 

Hun heter Siril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes og navnene var fine, iallefall Emily og Thale. Vi skal kalle gutten i magen for Theodor og noen tanter av meg fikk og sagt at det måtte vi aldri finne på å kalle han, stakkars gutt, kom til å bli mobbet osv. Jeg bryr meg ikke i det hele tatt. Theodor er jo et ganske vanlig navn nå til dags og jeg syntes det er fint:-) Så velg noe dere liker, men selvsagt ville jeg jo valgt noe som faktisk var et navn. Syntes veldig mange dikter opp sine egne navn for tiden og da syntes jeg det blir litt spesielt, men men:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...