Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Vet vi har hatt denne diskusjonen her inne før.. Hvor gamle var de da de fikk det?
lÅktiHaUDe Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Eldstejenta skulle absolutt ha da hun var 3-4 år.. tanta tok henne med og hun kom hjem med øredobber. Fikk betennelse dessverre og det endte med at vi tok ut begge Minstejenta insisterte på hull da hun var 4.5 år. Jeg var litt betenkt pga betennelse av erfaring hehe. Prøvde å skremme litt osv, men neida dette VILLE hun ha. Hun lovde at om hun fikk betennelse så skulle øredobbene ut. (Jeg har egentlig ikke noe imot øredobber så var derfor jeg ikke blånektet ) Så hun fikk da ta hull, hun sa ikke ett ord når de tok hullene. Så skulle storesøster ta nye (8 år da) hun skrek leeenge før de skulle skyte. Jeg sa hun ikke trengte å ta. Da sa hun: skal liksom ikke jeg ta når knøttet turde?? aldri i livet mamma!!! jammen vil du de skal skyte når du skriker da? sa jeg.. Ja, sa hun.. Jenta skreik men fikk da hull. Hehehehe Men gjett om jeg gikk ut med to superstolte jenter Tok slike øredobber med medisinsk plastikk og har aldri hatt betennelse Prøvde å kjøpe ekte gull 14 karat, men det tålte ikke minste jenta.. så hun har de i plast ennå Ups ble kanskje litt langt det her.. men synes hele situasjonen var litt morsom..
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Storesøster ble 4 år i helga. Hun har ikke spurt enda, og er nok ikke den med guts nok til å tørre om det kommer til stykket heller, men vil nok vurdere det når hun skal begynne på skolen. Håper ikke det kommer opp før.
Lene~mor til tre Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Ja jenta mi har, hun fikk det da hun var 5 1/2 år, på sommeren føre hun skulle begynne på skolen
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 ingen her som har gitt dem det mens de var baby?? så forfriskende!!!
mai mammaen til to Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 jepp.. hun fikk for 6 uker siden.. hun er akkurat fylt tre år. er sååååå søtt da.. og det var hun som ville ta dem. og det gikk KJEMPE fint. hun er såååå stolt av de fine blomster øredobbene sine..
*3 prinsesser* Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Øredobber er kjempefint, så det skal barna mine få, men ikke før de skal begynne på skolen:-) Virker som det er veldig vanlig å få da, både når jeg snakker med frisører og foreldre. Sikkert ikke så stor bakterieflora på skolen, og barna er store nok til å forstå at de ikke må plukke på dem og kan i den alderen ha et stort ønske over tid, ikke bare et innfall.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Nei, ikke ennå, men hun blir vel å få når hun blir litt større og ber om det selv. Hun er 3,5 år nå.
*MariDuBedårer* Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Ja, og de fikk hun da hun var 4 mndr:) Aldri hatt noe problem med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå