Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at det er 20 dager sprik mellom ul og mens termin, er nå snart to uker over mens termin og har hatt regelmessige sammentrekninger flere dager, men som har stoppa opp..

Kjenner det blir mindre og mindre liv i magen for hver dag, men leger og jm sier ul termin er så sikker som man kan få den, så de går ut fra den..

Det som skjer er at dersom baby ikke kommer ut snart blir jeg ikke satt igang før en mnd etter mens termin!

Kjenner jeg er sliten av dette, har proteiner i urinen, maasse hevelser, får ikke sove om natta, og heller ikke på dagen da jeg har ei lita tulle jeg går hjemme med enda..

Har vonde sammentrekninger hver dag og menssmerter og nederst i ryggen smerter heele tiden, men virker ikke som hverken lege eller jm bryr seg..

Hva skal jeg gjøre? Blir helt nedtrykt av dette, og sliter med dagene nå.. Er kjemperedd for å miste den lille i magen min!

Uff,, ble langt dette, men håper noen tar seg bryet å lese og kanskje komme med noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff jeg føler med deg altså :( er redd dette skal skje meg også..er 16 dager mellom her..

håper virkelig du får snart , eller at jm skjønner at du må settes igang..

hvordan er SF målene da?

Skrevet

det SKAL være nok å bare vere bekymret for å få en vekstkontroll med ultralyd altså..prøv å høre om det går..

Skrevet

tror du må bli sint og krigersk- det er det jeg tenker om den saken. Føler det er slik at den som skriker høyest blir hørt. Jeg blir litt aggressiv på dine vegne nå kjenner jeg, få frem beskyttelsesinstinktet ditt og krev-krev-krev! NEKT å forlate fødeavdelingen, forskans deg på rommet som legen undersøker deg i- (marsjer opp på føden og si du skal sjekkes) og rett og slett nekt å forlate rommet (med en evt laaang kø andre gravide som sitter å venter på tur på å komme til hos legen)

press de, true med saksøking om det blir for gale- forklar kor REDD du er nå, grin- hiss deg opp. rop litt-- huff, hehe, nei jeg vet- lett i "teorien" men, altså man må vel være bra sta tror jeg! virker jo sånn i din situasjon, siden de tydeligvis ikke hører på deg så langt- da må du legge om taktikken- bli SINT!

(uten at jeg vet at det er det rette- men JEG hadde blitt SINT- og krevd at de fikk babyen ut- be de strippe deg, eller gjøre NOE i det minste)

Skrevet

Jeg har ikke så mange råd men jeg føler meg i litt lik sitvasjon som deg. Jeg går i uke 35 nå. har bechtrev/bekkenløsning og har sittet i rullestol/krykker de siste ukene. har en gutt på 3.5 som skal passes på om dagene. får heller ikke sove pga smerte og egstelse for babyen er stor. doktor og jordmor mener jeg bør ha keisersnitt men sykehuset sier nei, jeg vil selv ha keisersnitt men har ikke krefter til og kjempe. jeg er tom for jern og vitaminer i kroppen og er helt fullstendig slapp. i uke 32 veide babyen 3000g.. på toppen av det hele klarer gynekologen på sykehuset og si at jeg er en frisk og ung jente(25år) så jeg kan føde normalt mens jeg sitter i rullestolen å tårene triller for jeg er helt gåen etter turen inn på sykehuset..

ble langt dette og.. men du er ikke alene som føler graviditeten ikke går på skinner.

hmmm.. jeg har nettopp byttet sykehus kansje det hjelper for meg.. har ikke vert på vurdering der enda. kansje du bør prøve og bytte lege/jordmor?

*sender noen gode tanker til deg og føler med deg*

Skrevet

(huff, jeg ser ut som en bra skummel høy-gravid når jeg leser hva jeg skriver)

:P

de kan jo PRØVE seg!!!!!!!! hehe, ellers kommer JEG og TAR de!!!!!

(setter meg oppå de med mine hundre-og-noe-kilo så tenker jeg de gjør som jeg sier!)

Skrevet

Kan jeg spørre hvilket sykehus du hører til.

Føler virkelig med deg her altså. Detta går jo på psyken løs. Her må du bare forlange en UL for vekstestimering. Også må du bruke psyken din for alt det er verdt. For det er verken bra for deg eller barnet.

Stå på ditt og ikke gi deg!!

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Her er det nøyaktig 4 uker mellom min termin og ul termin. Jeg har vært inne på en ekstra vekst kontroll som jm sendte meg på. Legen ville ikke høre av dette, men når jeg var hos jm fortalte jeg om mine bekymringer ang dette. Var bare 8% vekstavvik, men det er nok til at jeg skal inn på overtids komtroll i uke 39.

Du har faktisk krav på å få den ekstra sjekken! Skattepengene skal da komme deg og til gode:) Du får bare spørre hva lege/jm eventuelt har å tappe på å sende deg inn på en ekstra kontroll!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...