Gå til innhold

overgangsstønad..

Anbefalte innlegg

Skrevet

får man automatisk overgangstønad i 3 år ?

eller hvor lenge får man dt??

men man må vel søke jobb el noe innen de 3 årene?

men vis jeg er arbeidsledig i 3 år får jeg overgangstønad da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kravet er at om barnet er over 3 år, så må en på en eller annen måte være aktiv. Det betyr; arbeid, arbeidssøker, eller skoleelev. Er barnet under 3 år, er der ikke aktivitetskrav.

En får overgangsstønad i 3 år, så lenge minste barn er under 8 år. Eller til man evt får samboer(barnets far=stønad stopper umiddelbart, ny kjæreste=etter 12 mnd's samboerskap).

Når du søker om overgangsstønad, så får du det for 3 år. Du slipper å søke for hvert år, så lenge du ellers oppfyller kravene:)

Og husk at du får stønad til barnepass, om du jobber, er arbeidssøkende eller student.

Skrevet

ok.. takk for svar:-)

Skrevet

Så du mener man kan spare det. Jeg får ca 1700 i OS, det kan jeg få frem til 2011. da er sønnen min 3. Det jeg burde er å ikke ta imot men heller spare det i tilfelle jeg trenger det en gang før han fyller 8 år og da kanskje få full overgangstønad?

Skrevet

Legger inn innlegget her iom at vi snakker om OS. jeg mener å ha hørt at man mister OS om samværet er fordelt 60/40? har regnet på det her og funnet ut av BF har 12 netter i mnd. Noen som kan svare meg på dette? Vi har kommet til denne ordningen nå.

Skrevet

Ja en kan spare OS-tiden, men da må en heller ikke motta stønad til barnepass den tiden man "sparer". Mottar man kun stønad til barnepass, og tror en sparer OS-tiden, så går en på en smell. for stønad til barnepass gjør at OS tiden løper, selv om en ikke mottar OS.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...