Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Venninna mi og jeg skulle ut i helga og jeg hadde stresset med å få tak i barnevakt til barna. Vi har snakket om det et par ukers tid og både hun og jeg kjøpte oss nye klær for å gå ut denne lørdagen. Så står jeg da på badet og pynter meg etter at barna er lagt og barnevakten kommet, hår, klær, sminke, parfyme...ja dillet lenge for dette hadde jeg gledet meg til og vi skulle skikkelig kose oss ute på byen den kvelden. Kl. 20:15 tikker det inn en sms fra venninna mi: -Hei jeg vet du blir kjempesinna nå, men jeg gidder ikke gå ut i Stavanger idag, jeg har går ut i Sandnes istedenfor men du kan være med hvis du vil. For de som ikke vet det så er det stor forskjell på sandnes og stavanger. Det er som å avtale om å gå ut i Oslo og så heller gå på bygdedans i hyttiheiti....såklart ville jeg ikke dette, i tillegg så bor jeg også i Stavanger. Hun prøvde seg først med at hun syntes det var så kaldt ute og derfor heller Sandnes, så var det at hun ikke var i tipp topp forn og tilslutt at det var altfor stress å komme seg til Stavanger. Jeg prøvde å overtale henne, men hun var ikke til å rokke, hun skulle ut i Sandnes. Jeg ble da værende hjemme, helt knust. All planleggingen, barnevakten, klærne, pratingen om hvor vi skulle gå og hvor gøy vi skulle ha det...KNUST!! Det var tilogmed hun som spurte om vi skulle gå ut. Dagen etterpå verken ringte hun eller sendte en unnskyld sms, men idag fikk jeg spørsmål om jeg ville komme i bursdags selskap til et av barna hennes på lørdag... Jeg er så sint på henne, og selvfølgelig veldig såret, jeg vil at hun skal forstå at hun har gjort no virkelig galt, men hva er beste måte?!! Håper dere har noen råd, det var uansett godt å få skrevet det ned for det har gnaget på meg siden lørdag..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Jeg gjorde jo det..... Men jeg er nå invitert på bursdagsselskap i helga. Hun er en av mine beste venninner trodde jeg. Vi har kjent hverandre i 12 år og barna våre er også gode venner.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 jeg har ei venninne som aldri skjønner hintet...er liksom en grunn til at jeg aldri gidder å være med henne, være med på ting osv..men hun tar altså ikke hintet.. utrolig kjipt!!! hun pøser meg ned med smser om hvortid jeg har tid å finne på noe etc, og om jeg vil være med på fest og byn og ut å spise osv... hun gir visst aldri opp...ennå jeg er ganske avvisende hele tiden..og jeg tar aldri kontakt med henne heller..det er alltid hun som tar kontakt med meg..jeg føler kjemien ikke stemmer og gidder derfor ikke stresse med å treffe henne hele tiden..eller i det hele tatt..hun har også vist meg at jeg ikke kan ha tillit til henne, har fått høre igjen ting jeg har fortalt i fortrolighet...osv..men hun tar ikke hintet..kanskje jeg burde sagt det rett ut til henne..men får meg liksom ikke til det og da blir det til at jeg kommer med unskyldninger hver gang hun vil finne på noe.. enkelte mangler anntenner..kanskje du er en av dem??? blir man avvist nok ganger og du merker at hun aldri gidder så er det sikkert en grunn for det..som anonym over her sier..ta hintet!!! du er tydligvis go nok i barnebesøk men ikke å gå på byen med.. dropp henne...
Miss Misantrop Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 I et langt vennskapsforold sier og gjør vel de fleste noe som kan såre? Hvis det blir med denne ene gangen så syntes jeg du skal la nåde gå før rett. Før dere skal ut neste gang syntes jeg du skal gjøre det klinkende klart at den avtalen dere lager ikke kan brytes om det ikke er pga sykdom. Dette er ikke grei oppførsel av din venninne.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Som sagt så har jeg hatt denne venninnen i mange år uten at lignende ting har skjedd. Det er mer hun som tar kontakt med meg enn det er jeg som tar kontakt med henne. Det er som oftest hun som komme hit også og i dette tilfellet var det også hun som foreslo at vi skulle ut. Hvis jeg er sånn en venninne som folk nærmest må høvle av armene for å få de bort, hva er da vitsen med å planlegge å gå ut, da er det jo bedre å bare gå til en av de "bedre" venninnene og planlegge der. Og hvis hun så mye heller ville gå ut i Sandnes, hvorfor gire meg opp til å gå ut i Stavanger når hun ikke hadde noen intensjoner om å bli med? Hun er ikke personen til å gå rundt grøten, hun er en nordlending som snakker rett fra levra... Mener dere da at jeg skal bare dumpe henne? Vet at svarer jeg ikke på sms innen i morgen kommer hun til å ringe...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Takk miss misantrop for flott svar. Anonym over: Hvordan kan du la venninna din gå rundt og tro at du faktisk er venninne med henne, hvorfor ikke bare si det rett ut som det er.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Følte jeg måtte kommentere dette innlegget ettersom jeg synes du har fått unyanserte svar fra medsøstrene her inne. Her kan det rett og slett handle om, som venninnen din sier, at hun ikke orket den kvelden. Selvsagt er det kjedelig at hun varsler så sent som hun gjør, og det er ikke noe rart at du blir skuffet. Om jeg var deg ville jeg tatt henne til siden, og fortalt henne at du ble lei deg da hun varslet så sent, for så å høre hva hun tenker. Tror ikke du trenger legge så altfor mye i dette. Vi kvinner kan nok ha en tendens til å legge for mye i enkelte situasjoner, slik at drama oppstår unødig. Håper ikke denne ene hendelsen er nok til å ødelegge et så langvarig venninneforhold. Gode venner er viktige å holde fast ved!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Takk anonym over. Jeg er veldig følsom for tiden, det har skjedd mye vondt og det er min venninne klar over. Jeg klarte ikke skjule at jeg var trist når jeg snakket med henne og sippet litt ja. Det er ikke lett for meg å komme meg ut når jeg er alene mamma og uten kontakt med barnefar, så jeg så veldig fram til å gå ut den dagen. Uff ikke lett dette.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 jeg syns det var dårlig gjort av venninna di. Siden det var hennes forslag. Hadde vært greit hadde hun vært syk men når hun heller velger å gå ut et anna sted når hun egentlig hadde en avtale med deg syns jeg var råttent. Har noen sånne venninner selv og jeg har sluttet å lage avtaler med de om å gå ut når de hele tiden trekker seg. Bedre å finne på andre ting da.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 Synes det var dårlig gjort av henne, spesielt når hun vet du sjelden går ut, må ha barnevakt osv i tillegg.. ødelegger jo hele kvelden din.. hadde blitt irritert selv! De første svarene du fikk var forresten usaklige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå