2prinsesserogbim Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hadde svangerskapsdiabetes med nr 1... Venter nå nr 2 og har fått det igjen... Men blei ikkje oppfulgt første gang, det blir eg heldigvis nå.. Har blitt innkalla til diabetessjukepleier i morgen... Eg lurer på om nåken kan forelle meg ka som vil skje der??? Skal også til ernæringsfysiolog i morgen, men der sier det seg sjøl ka som blir gjort og sagt.. Håpe nåken kan svare meg... Lurer veldig på ka som møter meg i morgen
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg kan ikke svare deg, dessverre....Men kanskje du kan svare meg?? Jeg hadde høye verdier av glukose i siste urinprøve, og skal på glukosebelastning til fredag. Jeg lurer litt på hvordan ditt forrige svangerskap ble påvirket av denne diabetesen, jeg? Regner med at kostholdet blir endevendt og gransket, men hva med babyen osv.?? Hvis du har lyst til å dele det?
2prinsesserogbim Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 Nei kan ikkje svare deg så masse fordi eg fekk null oppfølging sist svangerskap eg desverre... Og endte opp med endte opp me å få ei stor jenta, gjekk 11 dager over tiden som ein IKKJE skal gjer.. Blei masse feil. Men det ser ut som eg får bedre oppfølging nå.. Har i dag vert hos ernæringsfysiolog, der ho viste meg ja og nei mat.. Ho var stortsett fornøyd me kordan eg spiste.. Men det var greit å få vite kor masse sukker som er i vanlig youghurt for ante ikkje at det var såååå masse.. Har også fått meg blodsukkerapparat og skal måle 6 ganger om dagen ved 3 måltider, før og 2 timer etter... Så skal eg til lege og gyn på sjukehuset for videre oppfølging om ei uke.. I tillegg skal eg på ny ul 4 juni der de sjekker vekst.. Sørg for at du får så god oppfølging som mulig, for det var ikkje lett her når eg gjekk med nr 1... Følte meg utrygg og skjønte jo at dette ikkje burde vere rett, men ingen hørte på.. Nå er eg veldig åpen med de eg kommer til og forteller koss eg følte det sist og at eg fortsatt er redd og bekymra og bitter etter første.. Det endte godt sist, men kunne jo gått skikkelig gale, eg blei sendt tilfeldig til eit anna sjukehus 11 dager på overtid og der tok de ho me keisersnitt samme dag... De lover meg at eg ikkje skal på overtid og de lover meg mindre baby så satser på det går fint denne gangen.. Håper det hjalp litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå