Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Vi (jeg og min mann) har virkelig blitt så feite nå at det er ikke bra! Vi har est ut like mye begge to og vi drar hverandre med ned i fandenskapen... det blir alt for mye snop og god mat på kveldene, og vi er egentlig veldig klar over at det ikke er bra. Nå har vi nettopp spist pizza (levert på døra) og drukket cola så vi er fullstendig stappa og magene står som oppblåste ballonger. Jeg veier faktisk mer nå enn da jeg var høygravid med førstemann og han har nok minst lagt på seg 20 kilo siden vi traff hverandre. Begge har sluttet å trene og det blir late kvelder på sofaen med høyt inntak av kalorier i stedet.. Uff, noen burde sparke oss i rævva! og det hardt!!!
jordbærsjokolade Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Dere må sparke hverandre hardt i rumpa:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Ja, dere er de eneste som kan gjøre noe med det;) Sett dere et mål i uka eller måneden og start med små små forandringer i livsstilen. F.eks hvis dere drikker brus hver dag, så kan dere nå gjøre gjøre det annenhver dag i en uke + at dere skal gå tur tilsammen 3 timer i uka. Etterhvert setter dere nye sunne og enkle mål, så vips så skjer det en liten forandring som gjør at motivasjonen stiger til å forandre noe enda mer. Hvis man skal starte med å gjøre alt sunt med en gang, så varer det som regel ikke så lenge
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Et spark fra oss til dere, gi oss et tilbake, vi lever samme livet som dere. Tragisk, vi har tilsammen lagt på oss 50 kg, mannen 20 og meg 30 kg. På 3 år.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Hard kur: Start fra lørdag morgen: Kutt ALT (absolutt) som inneholder poter, ris, makaroni, og mel, samt ALL ferdiglaget mat og alt som inneholder sukker ELLER SMAKER SØTT. Kun grønnsaker (fritt fram -og minimum 1/2 kg/dag), ost (ikke overdriv, men min 100 g/dag), og REN fisk/kjøtt (minimum 300 g/dag. Fløte/olje OK i fornuftige mengder. Minst 1 egg/døgn, gjerne 2. Kun vann og urtete - sukkerfri - som drikke. Kjør kuren i tre døgn. Du holder på å gå fra vettet av sult 2. dagen, men etter tre dager har du tapt mye lyst på mat, og spiser plutselig mindre - uten å være sulten. Fortsett med samme kosthold til du er fornøyd. Slipper du "forbudt mat" inn i kostholdet, aldri så lite, blir du plutselig sulten igjen. Bruker den selv når jeg har skeiet for mye ut og trenger en hestekur. Var det hardt nok spark??
blond Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Meld dere på "Bedre puls" og før bedrehelseblogg. Hjelper også å sette seg forlokkende mål og involvere venner i prosjektet deres slik at det blir mer forpliktende og flauere å gi seg.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 jeg kan skremme deg litt med min historie, det kan jo funke som et spark bak! Da jeg traff mannen min for 15 år siden var jeg kjempeslank og veltrent, 176 cm og 60 kilo. han var aktiv fotballspiller og i god fysisk form. 20 år gamle traff vi hverandre og var oppover ørene forelsket. Det ble flere og flere hjemmekvelder med kos og vi begge begynte smått å droppe treningen for å få mer tid til hverandre. Jeg la på meg noen trivselskilo, som i og for seg bare var kledelig, men det stoppet ikke der. Sakte men sikkert sklei vi helt ut og spesielt jeg raste opp i vekt. Jo større jeg ble jo mer spiste jeg og til slutt spiste jeg hele tiden. Begge to la på seg mange, mange kilo. Etter noen få år hadde jeg doblet vekta mi og var oppe i 120 kilo. jeg var så overvektig at jeg ikke orket noenting. jeg fortsatte å spise og jeg fortsatte å legge på meg. så en dag fikk jeg beskjed av legen at hvis jeg ikke slanket meg så orket ikke hjertet mitt mer. da veide jeg 150 kilo, var sykmeldt og så stor at jeg ikke klarte å knyte mine egne sko. jeg prøvde alt mulig for å gå ned i vekt, men ingenting fungerte - jeg gikk opp ytterligere noen kilo.løsningen Det ble en slakeoperasjon og et langt opphold på en klinikk i tyskland. jeg klarte å gå ned mellom 50 og 60 kilo på to år, men så stoppet det. lenge lå jeg på rundt 100 kilo, men etter at jeg fikk ungene klarte jeg å gå ned mer. I dag veier jeg 86 kilo og er i fin form, men kroppen bærer tydelige preg av det jeg har utsatt den for. Kom deg opp av sofaen før det er for sent! det kan gå fortere enn du aner.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå