Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 min 19mnding sier; mimi- smokke pappa- til både mamma og pappa hui- lue jæ- igjen jommome- får jeg være med pipi-fugl bibi-baby puspus-katt
Barbafin Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Småen vår prater som en foss og klarer å uttale de fleste ordene veldig bra. Men vi har enkelte som er litt spesielle: Vvvven = støvsugeren (hermer etter lyden) Mongen = ballongen Koffert = kan bety koffert, men også Kristoffer! Kuff = Ketchup :-)
BEA-77 Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 For en morsom tråd:) Gullet vårt er helt uimotståelig når han roper på motti... (smukken sin) Andre litt rare ord; moff = morfar mø = hunden vår tatto = traktor
Mammapudding Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Hehe, Leah hadde sokker med prikker på seg en dag og sa at det var blomster. Lur som jeg var så rettet jeg og fortalte at det var en prikk..som hun jo gjenntar hver gang hun har på seg de sokkene, bare uten R..se mamma, pikk...hahaha:)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Morro når de begynner å prate =) Offa - Morfar Tikka - Smokken Tukka - Kosekluten Ys- Lys Sier fafa til farfar og farmor pss -pus fy- fly kykkel- sykkel (motorsykkel) Merker han prøver å si alt vi sier til han =) Sjønningen ) Han er snart 17 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Hehe, så morsomt å lese Her har vi også noen ord som vanligvis bare de nærmeste forstår: pokk = smokk pis = pus tille = trille ko = sko pinn = penn fon = telefon betta= alle besteforeldrene Hun snakker mye, men har et stort talent for å huske ord som ikke trenger utenfor husets fire vegger, ikke før hun lærer seg når hun skal bruke de i hverfall, hehe pikk (hun mener prikk da men....) pung (noe pappa'n sa en gang da hun sparka han i de) pupp (fordi det er så morsomt å trykke på de og spør hva det er) tiss (fordi det er den store fasinasjonen på stellebordet for tiden) fis (fordi det er morsomt å gjøre med vilje) Ikke alltid like moro når hun sier dette klart og tydelig, helt ut av sammenheng, på butikken f.eks Spesiellt ikke pung som hun helt rent ropet PONG
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Har et par ord som er litt morsomme.. Baaa = mer (eller han vil ha noe) pom-pom = ketchup/sennep (har visst bare fått med seg p`en i ordene og satt sammen til noe eget.. Hehe
*1+1=2 små* Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 go-ko-go-sko æsj-bæsj hmm det er vel de som er litt morosomme:)
En Prins + Prinsesse Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Gutten min blir to år 2 juni: Jojo - mormor Mofa - morfar Esefa - bestefar Ko - Sko Såe - sove Vakke henna - Vaske hendene +++ orker ikke nvne alle.. er iallefall 100 ord!!
Ranveig R Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Jenta vår på 18 mnd har berre nokre få ord og dei har ho temmelig riktig uttale på. Men eg (frekk som eg er) tillater meg å komme med eit par ord som storebroren sa ) Han var tidleg med å snakke (i motsetning til søstera), men det var enkelte ord han berre ikkje heilt fekk til: grættgræ - brokkoli kraknnn - traktor æbæ-æbæ-æbæ-æbluuuuus - eplejus (skikkeleg vanskeleg ord, han var kjempemorsom, tok liksom sats og brukte både armar og bein og heile kroppen for å få det ut )) I tillegg hadde han nokre ord som han brukte kjempemykje, som eg pr dags dato (han er 3 1/2 no) enno ikkje veit kva betyr, og dei er: pingel og hellepill Søt tråd dette )
Papegøyeblomst Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Gutten min på 20 mnd har ett veldig merkelig ord .. Bii - mikke mus!! Aner ikke hvor han har det fra, han bruker det konsekvent samme hvor mange ganger vi sier MIKK-E MUUUS... Ellers : bætte - pute dønne - dyne/donald pisse - pizza/all mat som er i stekeovnen bænn-ærn - banan bæmm-æmm- melon kku - yoghurt Det var de jeg kom på i farten... hihi
The Bad Gal Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 Tja, de jeg kommer på i farta: (hun er 17 mnd) Sibai = appelsin(egentlig klementin da, men) Nanna = banan (de to øverste ordene settes ofte i kombinasjon med "a seda" før selve ordet, betyr "jeg vil ha") Ka de? = hva er det? Hado = hallo (sies kun når man "snakker" i telefonen) Pssss-ta= pusse tenner Bai = ball App(a) = opp, jeg vil opp!(av senga, vil bæres e.l) Doa = dukka Do-doa= youtube(hun elsker å se barnemusikkvideoer, gjerne a'la gummibear på youtube)
Jeanskin Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 Hehe så morsomt å lese =) Anna sier blant annet: dutta = sutta (smokken) nin = kanin (kosebamsen) to = sko Dida = Frida (storesøster) bage = barnehagen dærdi = ferdig darli = farlig døll = sjøl (når hun skal gjøre noe selv) =) =) Hun er 22 mnd
Barbafin Skrevet 13. mai 2009 #14 Skrevet 13. mai 2009 Mye moro her! :-) Kom på en til: Husebein = husarbeid :-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Lillemor er pratesyk til tusen Noen snodige ord hun sier er: mokk (smokk) kikki (melk på flaske) baasee (bamse) melåån (melon) bojbæj (jordbær)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Også eppele (eple) er så søt når hun sier det
SallyAnn Skrevet 14. mai 2009 #17 Skrevet 14. mai 2009 Haha! Må komme med noen bidrag: Plæm: Alle typer fuktighetskrem, såpe og shampo. Mokka: smokken Mimmil: Emil Kakkato: kakao Søøøøøøsu: støvsuger Søt: grøt Illa illa: Silja sin :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 Så artig å lese alle disse artige ordene! Og så godt å lese at ikke alle snakker helt rent på min datters alder iiine: karoline scji: ski meele: brukes om det meste når hun vil ha mere, eller ha noe annet hun ser mamma- mamma- MAMMA!!!!!! før jeg rekker å svare etter første "mamma" så kommer to til litt høyere..... mamma brukes også som pappa sånn ca annenhver uke det er mere også, men jeg kommer ikke på alle. det er mange nye ord hver dag og mange av dem sier hun bare en gang. nekter å gjenta når vi spør
white lady Skrevet 14. mai 2009 #19 Skrevet 14. mai 2009 Guttungen er snart 19 måneder, og sier blandt annet; MJU (med et hyl) - som betyr katt (!) DARRKDO- traktor TOTTO- thomas toget DADIL- lastebil... osv.
MissUnderCover Skrevet 15. mai 2009 #20 Skrevet 15. mai 2009 kjinne--> nese sikke--> sykle møkk--> melk mann --> munn hallå--> telefon titteha --> vil ikke ha.. tattaj--> titt tei tys --> ut m--> ja dænna--> drikkeflaska u-uff--> vovvov lala/lalapoh--> teletubbies(teetubbi) manan--> banan pleple--> eple koko/koki/e(koa)--> sko Ellers er det ganske forståelig det meste, hu er 23 mndr..
beggeto Skrevet 18. mai 2009 #21 Skrevet 18. mai 2009 pappa: både pappa og mamma baj: - banan, ball og pølse (Tror hun kaller pølse for banan fordi hun liker begge deler og det har samme form) bei: bleie (kan lett forveksles med baj) kå: sko offoff: vovvov pketekatt: pusekatt hæsch: hest vækkå - versågod
Bebés'ilvousplâit Skrevet 19. mai 2009 #22 Skrevet 19. mai 2009 Helena 18 måneder sier bl. a. Wow - mjau off off - voff voff pæppe - eple gakka - alle slags fugler, fra ender til spurver tutta - sutta (smokk) tatte - tante datta - natta tade - hadet Det er jo bra søtt, da!
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #23 Skrevet 19. mai 2009 Kanskje ikke rar uttale, men litt morsomt syns vi. Han liker veldig godt "epler og pærer" sangen, men han får ikke helt til pærer, så han synger: Eple å bleie, vokse a tæne Ser for meg et bleietre hver gang, hehe...
Gjest Gul stjerne Skrevet 20. mai 2009 #24 Skrevet 20. mai 2009 Mutteme! (smokken min). Pappaen sier også mutteme, han synes det er sååå søtt..
Gjest Gul stjerne Skrevet 20. mai 2009 #25 Skrevet 20. mai 2009 pikka - pizza melch - melk (tror han er tysk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå