noche Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Stusser litt over en bryllupsinvitasjon fra en god venn. Han skal gifte seg og bryllupet skal holdes på et ganske øde men idyllisk sted i norge. Alle gjestene blir nødt til å overnatte to netter på eksklusivt hotell (eneste mulighet i området) til en pris av over 1000 kr per person per natt, så dvs over 4000 kr for et par. så må man plusse på gave selvfølgelig og reisen til og fra...Det viser seg at inkludert i "hotell"prisen er noe av maten. synes dette er drøyt. har vbeldig lyst å dra for han er en god venn, men synes ikke vi har råd:(
Arb.ledig husmor Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Står det i invitasjonen at pr.pers koste det 1000kr pr.natt? Eller kan står det ingenting om overnatting i invitasjonen? Selv hadde eg ikkje reist, selv om eg gjerne ville sett denne kameraten min gifte seg.. Syns det er rart å be folk til noe så øde sted, uten å tenke på økonomien t de man ber, eller man kunne ha skrive i innbydelsen noe om at de ikke ønsket gaver, siden de hadde valgt dette dyre stedet å gifte seg på...
noche Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 ja det står i invitasjonen. litt over 1000 lappen per pers per natt. men stusser nesten mer på at det innlagt i dette beløpet er noe av maten deskal servere. er det normalt at gjestene skal dekke det?
Vinden blåser Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 det betyr ikke at det er inkludert frokost eller noe slikt?? to netter blir jo noen måltider da...så trenger jo ikke være selve bryllupsmiddagen??
Hjertefamilien Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Kanskje den maten er frokost, lunsj etc på hotellet, og ikke selve middagen? Noen velger å feire dagen sin på denne måten og ønsker at så mange som mulig skal feire med dem.. Må nesten bli opp til dere om dere kan ta dere råd til det..
Odine! Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Betaler hotellprisen noe av bryllupsmiddagen? At man betaler frokost selv, synes jeg forsåvidt er greit. Men når det koster så mye, så kan man godt gi litt mindre i gave, synes jeg.
noche Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2009 vet ikke. men hotellpris inkl froksos er billigere enn den prisen vi har fått oppgitt. dessuten regner jeg med (?) de kanskje har fått tilbud fra hotellet i form av rabatt siden de skal ha en god del rom... ikke meningen å virke kjip, og har lyst å se han gifte seg men synes bare dette blir innmari mye penger.
AneB Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 What!? Inngangsbillett til bryllupet, liksom da på en måte!!? Tror jaggu jeg hadde bestilt hotellrommet "bakveien", og ikke gjennom invitasjonen. Hvis jeg forstår deg riktig!?
Gjest mphs Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 Det er jo opp til dere om dere vil dra. Jeg og mannen var akkurat i bryllupet til en av mannens venner. Vi måtte reise 8 timer hver vei, overnatting, klær, gave, barnevakt og taxi til og fra bryllupet på nesten 1000 kr. Vi valgte å dra for vi ville være med på bryllupet selv om det ble dyrt. Men så er vi ikke så ofte i bryllup.
dete Skrevet 12. mai 2009 #14 Skrevet 12. mai 2009 Ja, vi reiser til Estland i sommer på bryllup. Koster fort 5-6000 kr. Blir det dyreste bryllupet vi har vært i noen gang, men har jo lyst til å være med, så... Pga toll skal vi gi gave senere får ta det på neste lønning.. hi,hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå