Stoltest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Har måtte gi MME siden snuppa var ca. 3 uker, hadde for lite melk og hun la ikke på seg nok. Hun er plaget med luftsmerter og hard mage, til tross for malt, har både prøvd NAN og Hipp. Hvor vanlig er dette? Leser om så mange som gir MME uten å nevne noe om vondt i magen..
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Vet ikke hvor gammel jenta di er, men hva med sviskepuree, veldig effektivt. Hvis hun er under 4 mnd kan du prøve duphalac/laktulose, fåes på apoteket. Min har fått mme hele livet, og har aldri hatt vondt i magen. Så det er nok veldig individuelt.
Stoltest Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Hva er duphalac/laktulose, er det dråper? Jenta mi er 2 og en halv mnd.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Det er en litt tykk væske. Man gir det med sånn målesprøyte inn i munnen på babyen.
Septemberprinsen Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Hva med å prøve MME som finnes på apoteket? Nå husker jeg ikke i farten hva den heter, men den er ikke bygget på kumelk (og fri for laktose tror jeg), men inneholder allikevel alle viktige næringsmidler. Kan jo være lurt å prøve den ut i noen uker/mnd til tarmsystemet til jenta di har modnet litt. Så kan du eventuelt gå over til vanlig MME igjen.
Lunita_ Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Bytt over til Collet,det funka for oss,gutten min fikk kjempe vondt i magen av Nan,så etter jeg bytta over til collet,ble han mye bedre i magen,man blir hard i magen av mme,men vi har brukt malt,er bare å prøve seg fram hvor mye du må ha i for å få litt fart på magen. Er ikke alltif barnet er alergisk mot kumelk bare fordi den får vondt i magen..bytt merke å se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå