Gå til innhold

Noen som har laget koldtbord selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å tygger litt på tanken KOLDTBORD til et eventuelt bryllup frem i tid.

Er det noen som har erfaring med å lage det selv, hvor mye koster det til ca 50-60 stk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hei, e har laga koldtbord selv til dåpen til yngste datteren min. Laget alt selv, laget alt for mye hehe. Men var mye billigere enn å gi bort oppdraget. Vi går nå og leker litt med ideen igjen, evnt bestille litt og heller supplere med mat drlv. Husker ikke helt hva vi brukte, men var snakk om at vi sparte ganske mye på det. Jeg laget til 50stk. LItt arbeid, men var verdt det:) E syns maten smaker så mye bedre når man gjør det selv:) Og alle var mektig imponert=D Så satt en stjerne i boka til mange, vi blir mindre til bryllupet enn det vi var til dåpen.. så tror nok vi satser på det en gang til hehe:)

Skrevet

Så flink du er! Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha tre-retters, men etter å ha fått tips om koldtbord så er jeg solgt. Da er jo alle sikret noe de liker.

Har snust litt rundt, og har en bekjent (kokk) som sier han kan ta på seg oppdraget for kr. 35 000! Det syntes jeg hørtes utrolig dyrt ut! Må jo bli en stor timeslønn det...

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

HÆÆÆÆ??? det var svin dyrt!! Hvor mange blir dere? Vi brukte under 5tusen på 50 gjester, og da hadde vi ,amge retter-og vi satt igjen med masse mat etterpå. Vi hadde:

kalkun,svinestek,laks,masse spekemat,karbonader,stort ostefat,waldorfsalat,pastasalat,potetsalat og grønnsalat,sånn gelegreier med grønnsaker og reker i, fruktfat,4forskjellige typer brød,kjeks og lefser.

Har sikkert glemt masse, men poenget er at den prisen du fikk var hårreisendes. Om du bestiller fra catering,så pleier prisene å ligge mellom 150-200pr pers..spørs hva man velger å ha. Om man har 50 gjester da, så blir det 10 000. Så da blir det en ekstremt god timespris ja hehe;)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehe mente selvfølgelig mange retter;)

Takk forresten:) er litt jobb med det, men du kan jo spørre noen om de kan hjelpe til litt.. feks. steke steiken kvelden før, lage potetsalat etc.

Skrevet

Ja det var derfor jeg ville sjekke litt her inne hvor mye det koster. Blir da en fortjeneste på 25- 30 000. Provoserende!

Det høres skikkelig innbydende ut med et stort og bugnende koldtbord altså! Og så SÅ BILLIG man kan gjøre det ved å gjøre det selv, det gjelder bare å få hjelp av folk som ikkje skal tjene på det. Hehe. Takk for hjelpa.

Skrevet

35000kr var svindyrt da,dyr kokk du har ordna dæ,sjekk priser rundt om kring før du bestemmer de,du får et kjæmpe koldtbord til rundt 200kr pr pers hvis du kjøper det ferdig laget. Men hvis du har tid er det aller beste å lage det selv. Har vurdert å lag selv til vårt bryllup,men jeg er kokk selv da :-) det er ikke så mye jobb som det ser ut som

Skrevet

Jeg har ikke ordna meg med noe som helst. Tenkte bare å høre her inne, for jeg syntes 35 000 hørtes helt sykt dyrt ut. Og det fikk jeg bekrefta. Latterlig, og så av venner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...