Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hva gjør dere med navnemerking da? Lar det være på, eller klipper bort lappene med navn på? Tenker da på klær hvor det står navn i og man gir dem til f.eks Fretex, Kirkens nødhjelp eller andre slike type steder. Vi har mange sekker med gutteklær som vi tenkte vi kunne gi bort når vesla er født (bare plukker ut det hun kan bruke først), men tenker det blir stress å klippe av massevis av lapper også... Sorterer dere tøyet og? En del jeg har tatt vare på, er tøy som er litt slitt, men som jeg tenkte å ha som "i tilfelle" klær, vet ikke om de egentlig egner seg for å gi bort ;-)
Gjest -<<- Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Bruker å ta av merkelappene/pensle med neglelakkfjerner, ja. Men noen nødvendighet er det vel ikke egentlig, finner til stadighet merket tøy på loppis. Til fretex eller loppis gir vi bort uten å sortere, om vi deler ut på Finn er det stort sett typen "pose barnetøy str 86-92, gutt"-sortert.
Kamomille Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Tar selvfølgelig bort navnelappen ja! Sorterer? Spørs hva du mener. Jeg gir ike bort tøy som er flekkete, veldig slitt, hullete osv.
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Takker for svar! :-) Da har jeg noen timers arbeid forman meg ja, hehe... Men, bedre enn å bare kaste det i hvertfall. Mannen mener vi kan bare gi bort nå for å få litt bedre plass på loftet (det trengs!), men jeg tør ikke helt i tilfelle de har sett feil på UL'ene, han er helt oppgitt over meg, men kjipt å gi bort før man er helt, helt sikker liksom ;-)
mayaya Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har også fått tips om neglelakkfjerner/aceton. Dette skal visst ta merkingen effektivt
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Da tror jeg det er kjappere å bare klippe altså ;-) Minstegutten er på vei ut av str 86 nå, så er snakk om to stappfulle søppelsekker med klær som skal bort (minus noen plagg vela også kan bruke), må gjøre det på en hurtig måte, ellers kommer jeg til å gå lei lenge før jeg er halvveis, hehe...
mayaya Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Hehehe.. Jeg pleier å sette lappen på selve plagget jeg sjø, så mine plagg ville sett pussige ut om jeg klippa :-p
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Ahh... Nei, jeg skriver på dem med tekstiltusj på enten egen lapp der det står "name:", eller på en annen lapp, så alt kan klippes vekk, men på noen plagg vil jo vaskeanvisningen ryke i samme slengen da...
Raych Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 I bhg til jentene er det kun de som har de fonavnene de har, så vi merker bare klærne med fornavn:) Ser ikke noe problem med å gi slike merkede klær til Fretex etc. Noen av klærne er kun merket med etternavn. Jentene har helt vanlige fornavn, ikke noe uvanlig med dem, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå