Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

4,5 mnd på vei i mitt andre svangerskap og fortsatt kvalm og uvel, mindre nå enn i starten, men fortsatt en del. I forrige var jeg frisk som en fisk og har aldri følt meg bedre egentlig!:) Denne gangen er det mange som konkluderer med at det betyr at barnet er "skikkelig frisk" fordi jeg er kvalm, det har jeg aldri hørt snakk om før. Fordi jeg ikke var dårlig sist eller fordi jeg ikke følger med? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er da like individuelt som alt annet. Håper kvalmen gir seg etterhvert hos deg da. Det er jo ikke så gøy å være uvel.

Skrevet

Dette har jeg hørt mange mange ganger, men om det er noe bevist i det vet jeg ikke.

Er gravid runde nr 2 og har som sist hyperemesis. Har i begge svangerskap vært en del innlagt på sykehuset for i.v. Klarer ikke få i meg(eller beholde) nok veske i kroppen. Veldig mange sykepleiere og leger har kommenert at kvalmen er et godt tegn på at alt er helt fint med svangerskapet og at jeg kommer til å få et friskt og fint barn. Det er også veldig mange som sier at slik voldsom kvalme tyder på at det blir ei jente.

Det stemte forrige gang. Fikk ei frisk og fin jente da.:)

Før jeg ble gravid med jente nr 1 hadde en senabort i uke 16 . Den gangen var jeg ikke kvalm i det hele tatt.

Selv om det absolutt ikke er hyggelig å kaste opp hele døgnet så finner jeg litt trygghet i kvalmen denne gangen . Litt sånn,så lenge jeg spyr er alt vel:)

Skrevet

Hei! På Nettavisen.no i går leste jeg at de som er kvalme under svangerskapet får smarte barn! Her er et utdrag:

Forskere ved et barnesykehus i Toronto tror nå at denne tidlige kvalmen kan være relatert til utviklingen av babyens hjerne. De gjennomførte den første undersøkelsen ved å studerte langtidsvirkningene kvalmen hadde på hjernene til babyer og 121 kvinner. 30 av kvinnene hadde ingen symptomer på morgenkvalme i svangerskapets tidlige uker, mens resten rapporterte om trøtthet, oppkast og kvalme.

IQ-tester

Forskerteamet utførte en rekke IQ-tester på kvinnenes barn da de var tre og syv år gamle. Barn av de kvinnene som hadde opplevd kvalme da de var gravide oppnådde høyere resultater på testene enn barn av kvinnene uten noen symptomer.

– Det er hormonene som morkaken utskiller som forårsaker kvalmen, men selv om det er ubehagelig så gir det på den positive siden bedre vilkår for babyen. Kvinner lider for det, men det er ikke forgjeves, sier Dr. Gideon Koren, som ledet studien, ifølge magasinet.

Jepp....jeg har vært sykmeldt pga av kvalme (er fin nå da og i 16 uke) så jeg velger selvfølgelig å tro på dette! hehehe!! :-)

Skrevet

Vel.... Jeg har vært kjempe dårlig alle fire svangerskapene,(hyperemesis, innlagt med intravenøs næring ihhv 4 og 9 dager.) verst med nummer en og tre (som var jenter...) Vi har fått to friske barn og ett veldig alvorlig hjertesykt barn som døde bare 14 dager etter fødsel (det var nummer tre) Denne gangen får vi ekstra oppfølgning og det ser ut til at denne babyen er frisk.

Så jeg har nok INGEN tro på at mye kvalme = friske barn. Det er nok like individuelt som alt annet...

Skrevet

Jeg er gravid for 4. gang, og har ikke vært kvalm i noen av dem..

Så da vil jeg få 4 dumme barn iflg denne testen...

Dette hørtes helt tullete ut..

Mye rart skal man høre ;o)) hehe

Mine barn er iallefall friske og smarte...

Skrevet

kvalme har ikke noe å si.

men det kan bety at du denne gang får jente? noen mener en er mer kvalm med jenter enn gutter, men jeg var ikke KVALM, bare uvell med mi pia - og hun var frisk som en fisk og har fortsatt med det i ettertid. er nok bare noe i det om at alle svangerskap er ulike...

Skrevet

Det der er BARE tull, og det kan jeg faktisk bevise...

Min først graviditet var preget av kvalme og brekninger gjennom stort sett hele svangerskapet, (oppkast i ca 4 mnd), og jenta mi viser seg å ha psykiske problemer, i form av en mild versjon av tilbakestående.. (Hva det er vet ingen ennå).

MEd sønnen min så var jeg ikke dårlig i det hele tatt, og han er nå en veldig oppegående (snart) 4åring som har begynt å skrive navnet sitt, og som har en kreativitet og logikk som overgår mange andre :-)

Skrevet

Er man det ene så er det riktig og er man det andre så er det riktig.. Jeg tror på det de sier om at alt som ikke er helt som normalt=normalt i et svangerskap.. Like individuelt som når man får mens som tenåring eller hvordan brystene utvikler seg osv.. Det enen like normalt som det andre..

Skrevet

Det med kvalme og kjønn har ingen ting å si, ser at alle her sier at kvalme = jente....dette er noe som variere fra kropp til kropp hvordan man reagere... jeg går selv med min gutt nr 3 og med 1. spydde jeg i 7 mnd og var kvalm og var flere turer på sykehuset...gikk ned over 10 kg med både nr 1 og 2.....nå med nr 3 har jeg enda ikke lagt på meg noe og er over halveis, er fremdeles kvalm spesielt hvis jeg stresser litt....er nå i uke 23+5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...