Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Tenker du på dette når du innleder eller avslutter et forhold til en mann, at det er mange forhold som ender tragisk?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Ja og i min familie så har kvinne drept mann. Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan drepe de som de har vært/er glad i. Uansett grunn, må det jo kunne løses på et vis. Nei, jeg har aldri tenkt på det når jeg har innledet/avsluttet et forhold.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Det er så utrolig tragisk at noe som startet godt, ender slik! De må jo bli gale, disse mennene når kvinnene ikke orker mer. Skremmende! Men jeg går jo ikke rundt å tenker på det i forhold til mannen min.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har tenkt på det når jeg har avsluttet et forhold ja, men da var det ganske obvious at det kom til å bli et tema (det ble ikke første drapstrusselen, for å si det sånn). Jeg tenkte også på det når jeg innledet et nytt forhold, men kan aldri tro at min nåværende mann ville gjort eller truet med noe slikt om vi skulle avslutte forholdet (bank i bordet for at det ikke avsluttes!)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Syns det har vært uhyggelig mange tilfeller de siste åra Jeg holder meg ihvertfall unna menn som har rusproblemer og dårlig rykte.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Jeg finner meg aldri manne menn og mine myke ap menn har ikke engang slått i hjel en flue, langt mindre en kvinne. De som foretrekker muskler, fest og fyll kan nok få litt problemer.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Har opplevd dette i nærmeste familie, så ja. Absolutt noe jeg har tenkt på.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 anonym 23:50: Du kan faktisk ikke se på en mann om han er en kommende kvinnemorder. Det er de man tror det minst om, som dreper kjæresten sin. Han kan se ut som verdens mykeste mann.....men likevel drepe kjæresten sin. Tro meg!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Ja, sånne historier som den i går skremmer meg virkelig. Og den får meg nok til å spise en god del flere kameler enn jeg liker... Er midt oppi en skilsmisse nå. Og er egentlig livredd for at mannen skal finne på noe.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Når du setter deg inn i en bil, tenker du da på at du kan bli tvunget til å kjøre inn i en fjellvegg? At beina dine kan bli knust? At du kan bli liggende i flere minutter mens du hører barnet ditt illskrike fordi det har fått øyet revet ut mens du ligger der og ikke kan gjøre noe? Hva med når du setter på middagen? Tenker du over at du kan være uheldig å velte pastagryten sånn at du får forbrenninger og blemmer over hele kroppen, blir arrete for resten av livet? Tenker du over at når du får barn, så kan det bety slutten både for deg og barnet ditt når dere kommer på fødestuen? Vi burde strengt tatt begynne å tenke mer, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 12:31: Dette var da forferdelig! Men det ER uhyggelig mange menn som dreper kona/samboeren når hun vil ut av forholdet. Hva er det med dem?! Og hvordan skal noen kunne tenke seg at det skal ende sånn?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 "Over 80 kvinner er blitt drept av sine nåværende eller tidligere samlivspartnere siden 2000." skriver dagbladet.no Men hvordan i alle dager kan man vite på forhånd hvilke menn som blir drapsmenn?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #14 Skrevet 12. mai 2009 Innlegget var skrevet med en viss ironi selvfølgelig. Hilsen 12:31.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Det er vel litt den gamle jungelloven om at kan ikke jeg ha deg, så skal heller ingen andre ha deg. De har domene på deg, selv om de kanskje ikke er så glad i deg lenger. Slik hankattenking er mye mer utbredt blandt trening/partygutta og andre grupper som er generelt litt tapere. Men de som dreper barna og, DE er sadister de!!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #16 Skrevet 12. mai 2009 Det jeg synes mange kvinner ikke tenker over, er når de presser en mann midt i en samlivskrise. Ved fks å nekte samvær med barna, eller å begynne å lyve på han med å si at han har vært seksuell med barnet eller barna. Dette skjer! Og det som da skjer, er at noen menn blir smågale i hodet. Vi har sett at det har skjedd, og jeg skal ikke trekke fram konkrete eksempler her, men det er ikke lenge siden noen ble drept pga dette. Hvis ei dame drar fra en mann, og begynner sånn psykisk terror mot en mann, kan det gå riktig galt. Nå snakker jeg ikke om menn som er syke i utgangspunktet, men som blir det av behandlingen de får fra eksen sin. For at det går an også, det er helt sikkert. Det går an å bli presset så hardt i et hjørne at man sprekker til slutt. Det går an å bruke hodet i skilsmisseforhandlinger, sånn at tragedier unngås. Men isteden har vi sett mange ganger at grådighet overtar. En av partene vil ha ALT! Både barna og det materielle. Og den ribbete parten kan faktisk ty til syke ting som å drepe både seg selv og den andre parten, for hva har han da å tape?? Ingenting!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #17 Skrevet 12. mai 2009 Men er det noe vits i å tenke på det da, da?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #20 Skrevet 12. mai 2009 Hvem som helst kan drepe. Tror ikke de som dreper trodde det om seg selv. Det ligger alltid mye bak et drap.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #21 Skrevet 12. mai 2009 Menn som dreper sine kvinner: * Har ofte «to ansikt»: sjarmerende og grusom - generøs og ekstremt selvsentrert/narsissistisk * Sjalu med en «eiendomsorioentert» holdning til sine nærmeste * Ekstremt redd for at kvinnen skal forlate ham * 93 prosent har en psykiatrisk diagnose, hvorav: - 29 prosent er personlighetsforstyrret - 27 prosent har psykoser med depressive innslag - 10 prosent har stressreaksjoner - 7 prosent har depresjoner - 20 prosent har andre diagnoser * Ca 60 prosent har kriminelt rulleblad * Ca 35 prosent har et alkoholproblem Kilde: Den svenske rapporten «Utveklingen av dødelig vold» fra 2007.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #22 Skrevet 12. mai 2009 OG: Rapporten viser at menn dreper sine kvinner slik: * 38 prosent dør som følger av å ha blitt stukket ihjel med kniv * 21 prosent dør etter kveling * 18 prosent dør etter å ha blitt truffet av et skytevåpen * 11 prosent dør etter hugg/slagvåpen * 8 prosent er blitt mishandlet til døde
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #23 Skrevet 12. mai 2009 Er det liksom kvinnens skyld når hun blir drept av mannen, da?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #25 Skrevet 12. mai 2009 Veldig sterkt å se på Liselotte som fortale om faren som drepte moren og seg selv på Redaksjon 1!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå