Gå til innhold

Hva blir raskeste vei til studiekompetanse for meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun grunnkurs fra en yrkesrettet linje på videregående.

Vk1 ble lagt ned her jeg bor, og siden jeg ikke kunne flytte begynte jeg å jobbe. (Jobbet i 4 år) Nå har jeg mulighet til å gå skole igjen, men lurer på hvordan jeg raskest kan få studiekompetanse?

Etterhvert vil jeg ta en utdanning på høgskole.

Må jeg gå vk1 og deretter påbygging ett år? Eller fins det noe kjappere?

 

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan antagelig gjøre det raskere med å benytte deg av 23/5-regelen (den kan du lese om på samordnaopptak.no) og ta nødvendige fag som privatist. Dette kan gjøres helt på egen hånd, via nettstudier eller på dyre privatskoler. Noen steder kan man hospitere gratis i undervisningen på lokale videregående skoler og så ta eksamen som privatist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...