Tante Brun Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Venter på brev fra Porsgrunn om dagen, regner med vi setter i gang til høsten... Men jeg gruer meg!! Har superangst for alle undersøkelser som relateres til underlivet etter noen vanvittig smertefulle undersøkelser jeg hadde ved sykdom en gang. Får helt sperre av å tenke på det! Så nå gruer jeg meg mer til selve ivf'n enn jeg gleder meg til å kanskje få til å bli gravid og det er litt trist. Vet at "man orker smerte og glemmer alt når man får et godt resultat tilslutt", men det klarer jeg ikke å tenke på akkurat nå... Noen tips og erfaringer?? Det hadde jeg satt pris på...
livk (nr.3 på vei) Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg hadde INGEN smerter ved uttak av eggene. Jeg fikk Oxynorm 10mg.(smertestillende) 2 tbl afipran (kvalmestillende og 1 paracet. Hadde litt smerter/ubehag i magen dagen derpå, men ikke i underlivet. Uttaket tok bare 5-10 minutter. Innsettingen varte 5 minutter og det gjør ikke vondt i det hele tatt. Ikke bekymre deg for smerter. Det kommer til å gå helt fint
Tante Brun Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Ååå, det var fint å høre. Veldig greit å ikke bare høre om de skumle episodene også... Får tenke hardt på deg framover da, når engstelsen tar helt overhånd ; )
livk (nr.3 på vei) Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Når det er ting jeg gruer meg til tenker jeg alltid "tusenvis av andre har gjort det, da skal jeg vel også klare det"
b77h Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg grudde meg også - og sånn er det jo ofte når man ikke vet hva som venter en. Men det gikk over all forventning, og det går veldig fort. Fikk smertestillende på forhånd og var susete og litt fjollete. Det er ubehagelig akkurat når de stikker seg inn, og det varierer nok fra person til person. Men ingen "smerte". Og jeg tenkte også at hvis jeg har tenkt å gjennomgå en fødsel, så blir dette ingenting i forhold til det. Resten av dagen lå jeg på hotellet og sov ut morfin-rusen. Fikk med to smertestillende til kvelden, men de trengte jeg ikke å ta. Kjente litt ubehag/vondt, men ikke noe problem når jeg bare skulle holde meg i ro. Dette går så fint, men har du vonde opplevelser fra tidligere, som overskygger gleden ved å kunne bli gravid, så er det kanskje lurt å bruke tiden frem til ivf på å få bearbeidet de opplevelsene+ Ved å snakke med andre om det, legen eller en psykolog. eller et eller annet. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Ingen smerter her heller. Følte noe ubehag enkelte ganger vet uttak, men det var ingen problem. Kunne gjort det en gang til like etter det var ferdig. Innsetting merket jeg ikke noe til og det var skikkelig fort gjort også. Lykke til med forsøket!
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Jeg sovna under uttak, så det var ikke noe problem. De var ikke akkurat gjerrige på dopet, så det går nok helt fint.
øynesomtinntallerkner Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Jeg var i Porsgrunn, det var ikke vondt i det hele tatt. Venta 20 min så kjørte vi hjem. Dette er ikke noe å grue for:)
Saline Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du forteller. Jeg hadde det akkurat likedan. Grudde meg veldig til egguttaket, men jeg fikk en valium jeg skulle ta en times tid før og ba også om maks bedøvelse. Det gikk kjempegreit. Bare planlegg med å slappe av resten av dagen og at du har noen med deg for man blir litt susete av dopen....;-) Sykepleierene var veldig forståelsesfulle og gav veldig trygghet i situasjonen. Lykke til!
Tante Brun Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2009 Så godt å høre, dere er jo så snille!! Kjenner jeg begynner å senke skuldrene litt faktisk = ) Har operert flere ganger, så er godt vandt med disse midlene de bruker. Pøs på, sier jeg bare ; ) Brevet fra Porsgrunn lar vente på seg, venter venter venter.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå