Lilli med småtrolla Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Lurer på om det er det jeg kjenner... Hvordan vil dere beskrive deres kynnere, hvor ofte kommer de, og når i svangerskapet begynte de? Hilsen førstegangs
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Leste en annen her inne som beskrev dem som å bli støvsuget inni magen, og det synes jeg var utrolig treffende! :-) Er omtrent sånn det føles, som om noen suger luften litt ut av magen samtidig som den strammer seg og blir helt hard. Ubehagelig, men for det meste ikke så vondt (kan være det også). Kan vare i alt fra noen sekunder til mange minutter, men det skal gi seg når man hviler godt. Absolutt alle gravide har kynnere fra rundt uke 10-12 av, men ikke alle kjenner dem. Noen kjenner aldri en eneste en, de fleste kjenner litt mot slutten, en del mye og noen kjenner helt fra uke 10-12 av, kanskje spesielt fleregangsfødene. Man kan ha alt fra 1-2 en og annen gang (som man kjenner selv) til flere i timen, er store forskjeller. Jeg er i uke 28 med nr 4 nå og har hatt mye kynnere i perioder og lite i andre perioder. Begyte rundt uke 11-12 denne gangen. Nå har jeg vel ca 10-15 kynnere pr dag, så det er ikke så ille syns jeg :-)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Får rar følelse i magen og den blir stenhard....
Helene85 Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Magen blir veldig stram og hard, føles stram og stappmett liksom...
koala Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg synes det kjenner ut som om magen/livmoren reiser seg liksom, hever seg oppover/utover og blir knallhard.
AnnMari79 Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Ha ha. Jeg trodde dette bare var babyen som snudde på seg. Er det virkelig dette som er kynnere, da har jeg hatt det også. Når magen blir sånn hard, har jeg tenkt at det er hodet eller rumpa som stikker utover og dermed gjorde magen hard.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 jeg føler også ofte et skikkelig press på blæra samtidig med at magen blir hard..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå