Lovemelikeyoudo Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 reiste til utlandet og hadde bestilt og betalt reisen for 2-3 mnd siden. Kom frem til hotellet midnatt og får beskjed om at hotell-rommet er kansellert av reiseselskap i mars!!! Venter i nesten 2 timer før resepsjonisten på hotellet får booket oss inn på en nytt hotell i samme byen. Han var veldig behjelpelig! På nytt hotell betaler jeg 2500 kr av egne penger slik at vi har en plass å bo disse nettene vi er i denne byen!!Var dritforbannet på reiseselskap, jeg hadde jo fått reisebekreftelsen 10 dager før avreise!! Ringer dem på natta, men kommer til tlf.svarer, legger igjen melding og dem svarer/ringer med dagen etter. Først på sms: at de ikke vet hva som har skjedd, må sjekke på mandag. Da skriver jeg tilbake at de bare må sette over penger i dag, fordi jeg har brukt av mine egne penger. Han ringer og ordner med dette. Men pengene har ennå ikke kommet da det tar en liten uke, og det gikk utover ferien. Jeg tror reiseselskap har overført penger til frokosten og(dette var ikke inkludert i prisen ), så det er jo positivt. Utover dette , har vi krav på noe synes dere?
Lovemelikeyoudo Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 noen reisevante som vil svare?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Dette kan du helt klart klage på synes jeg
Lovemelikeyoudo Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2009 hva skriver jeg i en slik klage?
Kamomille Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 du bør jo helt klart klage! Men kreve kompensasjon? Du krever selvfølgelig kompensasjon for det du har lagt ut av ekstrautgifter til nytt hotell. Noe annet kan du nesten ikke kreve, men dersom det er et seriøst selskap så bør de tilby deg noe for tort og svie. Hvorfor benyttet du ikke reiseforsikringen din da? Hvis du har en god forsikring så hadde du kanskje sluppet eget utlegg,
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Du kan alltids klage, men om du får noe annet enn det du har lagt ut vet jeg ikke. Norge har ikke praksis med at man får for "tort og svie". Kun faktiske utlegg. Vi bestilte tur til USA for noen år siden. Og da betalte vi ca. 1500,- ekstra pr. hode for å slippe mellomlandinger. Dvs. vi skulle reise Oslo-New York - Arizona. Dagen før avreise ringte de fra SAS og fortalte at vi ikke kunne fly den ruten som var planlagt fordi det flyet var blitt påkjørt. Så da måtte vi fly Oslo-København-Chicago-Arizona. Og brukte selvsagt mye lenger tid. Da vi klaget og ville ha tilbake de 1500,- vi hadde betalt ekstra for å slippe så mange mellomlandinger, fikk vi beskjed om at de hadde fått oss til samme sted innen rimelighetens tid ( 27 timer om man regner tordenstormen i Chicago). Så da fikk vi ingenting..
Kamomille Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Flyselskapene garderer seg alltid mot tekniske feil, så i slike tilfeller får man sjelden noe mer enn mat og evt overnatting. Man betalet for å komme seg fra A til B, og det får men...... Men utrolig kipt allikevel. Vi ble booket om 2 ganger fra Asia og hjem, og reisen ble 1o timer lenger enn planlagt.....GRRRRRRRRR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå