Gå til innhold

når skal jeg kontakte jordmor?


JuleGave :)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er nå 8 uker med min første :) Er sååå spent :)

Var hos lege i uke 7, for å levere urin og å ta blodprøver osv.

Da sa legen at jeg skulle ringe jordmor for å avtale tid.

 

Men hvor lenge bør jeg vente ? Når er det normalt med første jordmor time ?

 

Gratulerer alle gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å ringe og snakke med jordmor så finner hun ut hva som blir riktig:) Jeg var på 1. kontroll hos lege på fredag, 8+2 på vei, og jeg skal nok ringe neste uke for å få time hos jordmor da jeg vet at det blir fort fullt på timene hennes. Gjorde det samme forrige svangerskap også. Da sa jeg bare når jeg hadde vært hos lege og så fant jordmor en passende time for neste kontroll:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Jeg har liksom tenkt på å ringe, for det kan jo fort ta noen uker før dem har time å.. Men er liksom litt redd for å være altfor ivrig og altfor tidlig ute med alt.. hehe. Klarer liksom ikke å vente :) He he.

Spennende greier.

Snakket med folk jeg kjenne, og mange har ringt jordmor i uke 10 og 11 og 12 og slik, men syns det er leenge å vente jeg, he he.

 

Takk for respons, og lykke til med nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist var eg hos lege ved 8 veke og jordmor ved 13 veke...Hverken for tidlig eller for seint;-)

Spurte berre ka tid eg ville ha time når eg ringte...Men nåken har nok travlere time-liste enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

Ringe neste uke (uke 9), så får jeg bare høre hva jeg får til svar, og når jeg får time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bewskjed på første kontroll om at man ikke trengte å besøke jordmor før etter ultralyd i uke 18. Så jeg har ikke kontaktet ennå.. Noen flere med samme beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen igår, uke 10, han sa jeg skulle ringe å bestille time til uke 14..

Sist var jeg vel i uke 12 trur jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen gikk jeg ca annehvergang til lege og jordmor.. som regel trenger man ikke begynne med det før fra uke 10 og utover.. Andre sv.skap gikk jeg kun til lege for han var 5 min å gå fra meg.. Det bestemmer man selv egentlig. Jordmødre er bedre å snakke med ang fødsler og tanker man har rundt graviditet da--- iallefall syns jeg det.. men kommer ann på lege/ jordmor man har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette med kontroller nå?

 

Er det 1 gang i mnd frem til ca 8 mnd og deretter økning til annen hver uke og de siste ukene hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...