Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Har glemt kortet mitt hos forldrene mine, og var nedover for å handle nå. Men får til svar i butikken at ingen matbutikker tar mastercard...... Fuck, hva gjør jeg nå? Får vente til banken åpner imorra da!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hæ?? Jeg bruker mastercard på coop prix her.. Ikke veldig ofte, men har aldri vært noe problem.. Du betaler bare på samme måte som vanlig.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Minibank hehe:D Nei, tror faktisk at mange ikke gjør det...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Må kjøre så jedrans langt..... Bondelandet, hehe ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Det er mange butikker i Norge som ikke aksepterer visa, mastercard ol., altså kredittkort. Du må ha bankaxept i tilknytning til kortet for at det skal bli akseptert.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Det er ikke vanlig å kunne betale med kredittkort i matbutikker, men har du bankaksept-tilknytning på samme kort som kredittkortet, så tror jeg det skal gå.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Det koster også ganske mye å få terminal som tar kredittkort. Og siden så få bruker det, vil det koste mer enn det gangner butikkene.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Har det ikke noe med at man ikke skal handle mat på kreditt??
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Har handlet ofte på Ica, med mastercard....
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Mange kort her i Norge er "doble kort", altså BÅDE bankkort (debetkort) og kredittkort. Bruker du "bankkortdelen" blir kontoen belastet straks, bruker du "kredittkortdelen" senere. Andre kort er enten "rene" bankkort eller "rene" kredittkort. Det er svært få matvarebutikker som kan belaste et kredittkort eller "kredittkortdelen" på et dobbelt kort. To grunner, i hvert fall til det. Den ene er at en kredittkortleser er mye mer kostbar enn en bankkortleser, både i innkjøp og drift. Den andre, og antagelig viktigste, årsaken er at for butikken koster en bankkortransaksjon noen få øre. En kredittkorttransasjon derimot koster ofte 3 % av det beløpet man handler for, minimum en 5-krone. Da blir det ganske kostbart for butikken å tilby betaling med kredittkort. Derfor tilbyr bare butikker som finner det lønnsomt, TIL TROSS FOR gebyrene, å tilby bruk av kredittkort dette. Akkurat det gjelder for SVÆRT FÅ matvarebutikker (og andre butikker som selger varer man trenger ofte - Narvesen, beninstasjonen.....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå