☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 jeg må ta ks denne gangen og er egentlig litt nervøs...venter på dato i posten(skulle få beskjed innen 14 dager). har dere fått dato enda? isåfall hvor lenge før termin? noen som har erfaringer med tidligere ks, som kan dele erfaringer?
silly08 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg hadde ikke planlagt ks men haste ks. Jeg har ingen vond opplevelse av det, men det er helt klart at det tar lengre tid for kroppen å komme til hektene. Så kan du ikke løfte på 6 uker.
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 jeg skal.. men jeg har ikke vært til samtaler enda.. så jeg får se etter 3. juni.. gruer meg litt, håper jeg får til ammingen etter ks...
EnJente_m_2Jenter Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg hadde planlagt keisersnitt, skal svare deg på ALT du lurer på ! Hadde en fantastisk opplevelse. Oppe og gikk samme dag og såret mitt grodde flott. Ja det var jo litt vondt, men en sterk migrene synes jeg personlig er verre. Rett og slett fordi den er så intens, dette er kontrollerte smerter, man får smertestillende og det gikk virkelig fort over for min del. Trillet tur etter bare 6 dager, så det er ikke SÅ ILLE. Dvs. dette varierer jo så klart, men sier bare hvordan jeg opplevde det. Skriv gjerne en liste med spm, så skal jeg svare på ALT du lurer på
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2009 takk for svar, jenter;-) En_jente...: godt å høre at man kan komme fort til hektene igjen;-) satser på det!! migrene er grusomt, ja..det er jeg vant med;-( når kunne du begynne å trene? fikk du babyen til deg med en gang? har operert i magen før, men det var en tøffere operasjon, sa legen, så jeg skal nok takle dette også;-)
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Hei:).Jeg har fått planlagt ks med alle barna mine,og skal også ha det denne gangen:).Det er pga for trangt bekken. Jeg har litt forskjellige erfaringer jeg da.. 1.En gutt.Den beste keisersnittet av dem alle! Kjente ingenting,bare at de "skubbet"gutten ut etter rumpa! Men det var bare som et lite støt eller dunk i ryggen,det var IKKE vondt,bare skvatt litt:). 2.jente.Det eneste jeg merket da utenom "dunket"i ryggen var at blodtrykket mitt sank,og jeg holdt på å besvime.Fikk da sprøytet inn i blodårene medisin som gjorde at blodtrykket steg med en gang. 3.jente.Et verre ks..De skulle gi meg den medisinen fra forrige ks som gjorde at blodtrykket steg på forhånd FØR det evn.skjedde på nytt! Det kan godt hende de gav meg det,MEN fikk i tillegg FOR LITE bedøvelse! Det var helt jævlig! Kjente at de skar og sånt:(. Så jeg gruer meg litt til keisersnittet nå i september ja..Men regner med de tar det seriøst når jeg forteller under samtalen med anistesilegen.Eller hva det nå heter.. Men uansett er planlagt ks å anbefale! Jeg angrer ikke uansett! Hadde ikke turt noe annet heller pga det trange bekkenet.. Jeg kom meg veldig fort etter ALLE keisersnittene! Var oppe og gikk 1-2 dager etter! Ganske svimmel etter å ha ligget så lenge da,+ mistet en god del blod.men ellers gikk det fort over:). måtte også ha hjelp til å bade babyen,for vondt i såret.Vondt å snu seg og bevege seg i senga og sånt.Men får sterke smertestillende da:).Og hjelp til å dusje..Eller hun var ikke med inn i dusjen altså,men snu rett utenfor i tilfelle jeg måtte besvime! med 1 var jeg på sykehuset i 8 dager,med andre i 6 eller 7 dager og med 3 i 5 eller 6 dager.Husker ikke helt,tror det var 5 dager.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Enig med tanita, dette med dusjing osv er jo litt "tungt" første gang man gjør det etc. Man står jo ikke å synger i dusjen, men det jeg føler er at det er veldig mye hva man gjør det til. Noen folk liker å syte når de har vondt og gjør ting verre. Jeg er litt sånn som fokuserte på det jeg hadde, en BABY og ja det gjorde litt vondt å dusje, men det skulle ikke knekke MEG i allefall. Første gang på do var også litt ubehagelig, men det jeg syntes var verst var å nyse. Og måtte være forsiktig med hosting og latter første dagene. Alt i alt er dette ting man rett og slett lærer seg å kontrollere, derfor jeg kaller det kontrollert smerte på en måte. Jeg var jo til stede, så om jeg hadde kjent at de skjærte hadde jeg sagt i fra rett og slett. Jeg fikk ungen rett opp til meg, hadde henne inntil meg i 5 min kanskje, så gikk hun med pappaen sin ut og veide og målte. JEg ble sydd igjen og trillet ned til postop. avd. Så kom de etter 30 min, og var sammen med meg. Alt i alt føltes det hele KJEMPEtrygt og godt ! Har egentlig ingen negative ting å si om det, men smerteterskel spiller inn. Noen syter så snart de har litt vondt, mens andre takler smerte. Kanskje jeg er en av de siste ? Jeg vet ikke, men gleden overdøvet det totalt. Trene. kremt....tok vel et år, men det var IKKE fordi jeg ikke kunne Haha !!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2009 takk for mer svar, jenter;-) jeg har slitt med mye smerte opp gjennom årene, så jeg vil tro smerteterskelen er ganske høy... og det er jo vondt å føde vaginalt også!!..og gå på do etterpå.. Takk igjen.begynner å bli mer psyket opp for ks for hver dag som går, og det er jo enda over 3 mnd til;-.))
simla+kalv Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Snittet sist og skal det nå også. Kom inn morgenen samme dag som snittet skulle taes. Ble barbert der snittet skulle ligge. Fikk klyster, veneflon og etterhvert kateter (d var d verste med hele snitet, såå ubehagelig, men ikke vondt). Etter litt venting var d inn på operasjonen. Fikk en sprøyte i ryggen for å bedøve der spinalen skulle settes. Merket ingenting til noen av de sprøytene! Snittet ble tatt, ungen ble vist meg i noen sekunder før han forsvant med jordmor og pappan mens jeg ble sydd. Jeg ble kjørt opp på intensiven og der måtte jeg vente en halv evighet før jeg fikk pappan og babyen inn til meg. Akkurat det var litt dumt. Pleierne mente jeg måtte hvile meg før jeg fikk se barnet! Helt idiotisk: jeg var jo så oppspilt og ville bare ha babyen min! Smertene i såret etterpå var VONDE!!! Men jeg var veldig sprek og mye oppe å gikk, syntes det ble bedre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå