Gå til innhold

Til dere som har hatt planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor fikk dere det?

Hvor lenge før termin?

Hvordan bedøvelse fikk du og var det vondt?

Merker man noe under selve snittet?

Får man barnet rett på brystet?

Får barnefar være med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Jeg fikk det fordi jeg har trang bekkenbunn og kronisk sykom.

2) Keisersnittet ble utført 12 dager før termindato.

3) Jeg fikk først epidular, men pga blodtrykksfall ble det til slutt full narkose.

4) Siden jeg hadde full narkose kjente jeg ingenting.

6) Barnefaren kan være med under keisersnittet. Han sitter ved mors hode bak den grønne duken som henger opp foran ansiktet.

Hadde planlagt keisersnitt for snart 5 år siden.

Skrevet

Takk for svar! Jeg forbereder meg for tiden på et planlagt ks. Er ikke helt sikkert enda, men om han ikke snur seg innen 3 uker, blir ks bestilt. (han ligger i sete) Og jeg vil IKKE ha ks igjen. (hadde akutt snitt sist)

Skrevet

1. Har skjedd noe før..

2. 10 dager før termin

3. spinal bedøvelse, ikke vondt men tålte den ikke

4. merker ingenting, bare at de "dytter" deg litt på en måte

5. fikk se barnet så stelte de han å la han på meg mens de sydde. Han var veldig kald så måtte ha masse tepper rundt seg da. ikke hud mot hud.

6. Barnefar kan være med

Skrevet

Dette høres jo fint ut... Føler jeg blir litt "snytt" for en fødsel.. ikke noe rier ingenting.. hmm...

Skrevet

Hei!

Hvorfor fikk dere det?

Pga fødselsangst.

Hvor lenge før termin?

Hadde mens term 7 juni, ul term 12 juni og tok ks 28 mai.

Hvordan bedøvelse fikk du og var det vondt?

Fikk spinalbedøvelse, legen som skulle sette den på meg prøvde 4 ganger uten hell (ikke så deilig, men man overlever :)) til slutt kom en annen lege og satt den ordentlig og da merket jeg ikke stort.

Merker man noe under selve snittet?

Jeg gjorde det, merket det første snittet..men gjorde ikke vondt. Bare kilte litt..merket jo at de holdt på der under hele inngrepet.

Får man barnet rett på brystet?

De holdt henne opp foran meg så jeg fikk se henne og jeg kunne godt få henne på brystet litt, men valgte å vente. Lot pappaen som satt ved siden av holde henne mens jeg holdt henne i hånden :)

Får barnefar være med?

Ja : ) han måtte sitte litt unna under forberedelsene og bedøvelsen, etter det var gjort fikk han sitte på en stol ved siden av meg.

Skrevet

Hvorfor fikk dere det? Seteleie og for smalt bekken

Hvor lenge før termin? 9 dager

Hvordan bedøvelse fikk du og var det vondt? Spinal, ikke vondt

Merker man noe under selve snittet? At de "røsket" litt i magen, men ikke vondt.

Får man barnet rett på brystet? Nei, fikk se det før det ble båret ut for å tørkes mens jeg ble sydd igjen. Kom raskt til meg etterpå.

Får barnefar være med? Ja. Og han fikk bli med barnet ut mens jeg ble sydd igjen.

Synes hele keisersnittet var en veldig fin opplevelse i grunnen. Ikke noe å utsette på noe som helst egentlig :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Kiler litt i magen når jeg leser her. For høres jo okey ut, men å kjenne de røsker i magen er vel ikke noe jeg kunne tenke meg.... :-/ Huffameien asså......

Kan jeg spørre hvor langt dere var påvei da dere fikk innvilget/bestemt keisersnittet da?

Jeg har jo som sakt en baby i seteleie, og jeg får ikke lov å føde vaginalt om han ikke snur seg. Men når settes timen for keisersnitt? Han KAN jo snu seg helt frem til termin? Men samtidig vil de ikke la meg vente, for de vil ikke at fødsel skal starte før han evt har fått snudd seg.. for da blir det jo nytt akutt keisersnitt.. :-/

Skrevet

Heia, bare lurer på hvorfor du ikke kan føde sete?

Er bebien din for stor?

Og jeg har å bebi i sete, og jeg har fått beskjed om att de er utrolig liten sjangs for att han snur seg etter uke 38.. Men det kan jo skje:)

Uansett lykke til:)

Skrevet

det er pga forrige fødselforløp. lå i 39 timer med maserier (3 min mellom hver) og endte opp med at jeg ikke fikk han ut, og endte med misslykket vakum og akutt snitt. (han var ikke stor heller..)

Så denne gangen får jeg ikke lov å føde vaginalt med mindre han har snudd seg nå innen 3 uker.... (er 33+3 i dag)

Skrevet

Håper han snur seg da!!

Har du prøvd akkupunktur?

Skrevet

Nei....? har ikke fått tilbud om noe med tanke på å snu han jeg...?

Skrevet

Fikk invilget Ks 17. august pga seteleie og smalt bekken og hadde ks 23. august. Termin var 1. september.

Skrevet

1. ble bestemt på dagen grunnet seteleie, høy fødselsvekt og at jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning.

2. 5 uker før termin

3.spinalbedøvelse, ikke vondt i hele tatt. Mange som kalger mye over de stikkene, og det skjønner jeg ikke. fantastisk lege, og ikke vondt :o)

4.Merket at de dro i huden, og presset noe voldsomt på magen når de skulle ha lillegutt ut. Svært ubehagelig synes jeg. Fikk panikk av å ikke ha kontroll over min egen kropp! Kan ikke huske å ha vært så redd før. Har vært med på flere ks selv i forbindelse med jobb, og aldri tenkt på det sånn før. Greit å være forbredt på at man kan reagere litt på prosedyren!

5. De holdt han over "skilleveggen", men jeg hadde så angst at jeg ville at de skulle ta han bort, og konsentrere seg om meg *jaja*

6. Mannen min var med hele tiden. Synes det var det sterkeste han har opplevd, følte seg godt ivaretatt. Ble med lillegutt ut av operasjonsstua, mens de avsluttet meg..

Det var ganske vondt etterpå. Kom meg ikke opp samme dag, enda jeg som hadde planer om ikke å bruke smertestillende, og gå opp når bedøvelsen gikk ut ;o)

Skrevet

Du burde høer med din jm, eller på sykehuset ang akkupuntur.

det skal vist være svært effektivt om man får tattdet tidlig nok.

Jeg tok det i uke 37, fordi jeg ikke viste attdet var ett alternativ før det og det ble for sent, så nå har jegen uke til termin og bebi i sete!!

Det må tas mellom uke 34 og 36 sa de på sykehuset til meg..

Skrevet

hmm... høres litt ekkelt ut alt dette... huff..

Har hatt keisersnitt før, men det var akutt med full narkose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...