Gå til innhold

Er alle sykehusene`s ansatte like sure?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8-9 uker på vei og har hatt noen små blødninger. De stoppet heldigvis , men siden jeg fortsatt hadde en del smerter i magen (mens smerter) , så ringte jeg føden for å høre om det var mulig ¨å få komme inn for en sjekk.

Jeg vet veldig gost at man ikke kan gjøre noe om man mister eller har mistet såpass tidlig , men som jeg sa: jeg vil gjerne bare vite .. ikke gå her hjemme å tenke på OM det går bra eller ikke. Jeg har også en sønn på 3 år fra før som trenger en mamma som ikke bare ligger (som var rådet jeg fikk fra føden , pluss en paracet såklart) !

I dag var det bitte litt blod igjen på papiret så jeg ringte legevakten. Der fikk jeg beskjed om at de ikke prioriterte så tidlig gravide , og om jeg dukket opp på legevakten fikk jeg pent la alle andre gå før meg i køen , så lenge det var andre folk der. Han sa også at de ikke gjorde noe , og jeg sa igjen at jeg viste gost det , men vil bare vite hva som skjer..!!

Da sa han bare at jeg kunne komme klokken 16.00 når det åpnet og instille meg på mange timer med venting, for jeg fikk ikke komme inn før det var tomt!

Når blir vi gravide tatt på alvor ? Hvor mange uker er den magiske grensen? Bare spør.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel forskjell på sykehus ansatte som på andre, men de regner det vel som "vanlig" å miste før uke 12 og at det da er lite komplikasjoner for mor osv.

min opplevelse med sykehuset under sist fødsel var en frekk og ufyselig jordmor, en lat barnepleier og på føden kom de ikke på natta når du trykket på knappen før det tidligest hadde gått 25 minutter, da hadde jeg jo stått opp å skiftet på babyen min selv selv om jeg var utslittog stiv som en pinne av de harde sengene på føden og under 12 timer siden fødselen........

Når jeg ville ha hjelp til å legge han til brystet fikk jeg bare beskjed om at huff, kunne det vere nødvendig da, alltid skulle vi nybakte mødrene absolutt ha barnet i senga, det var bedre at de lå i boksen sin.......

Jeg reiste hjem før det var gått 24 timer siden min første fødsel, hjemme har vi god seng, en hjelpsom ektemann og komfortable stoler og eget kjøleskap=)=) Samt et særdeles mye bedre og hygenisk bade rom en på sykehuset

Skrevet

Huff.. hørtes ikke noe koselig ut! Jeg har rett og slett ingen spesielt gode opplevelser med sykehuset , som forsåvidt er i Fredrikstad.. Merker jeg faktisk gruer meg , om alt går bra, til orinære UL .. :/

Skrevet

Jeg skjønner godt at føden ikke kan slippe inn alle som blør og er engstelige til sjekk så tidlig i svangerskapet. Da hadde de hatt det veldig travelt.

Men når man kommer på legevakten, skal man jo ikke måtte vente at alle andre skal gå FORAN deg i køen!!!! Det er da vel et normalt kø-system på en legevakt (så klart- det er vel snakk om prioriteringer og ting som haster litt mer der også). For hvor mange er ikke på legevakt bare pga en liten forkjølelse e.l. og "misbruker" legevaktsystemet på filleting som egentlig kan vente. Syns virkelig du kunne blitt tatt på alvor når du ringte dit.

Skrevet

Jeg har ikke samme erfaring som deg Lavendel, fødte i fred.stad i slutten av 2007 og har følt meg godt i varetatt. Noen JM var grinete men man kan ikke like alle desverre....

Jeg hadde blødninger i 1. og i dette svangerskapet og har fått tidlig UL pga blødninger begge ganger....utrolig at du blir tatt slik i mot:(

Ang. akutten så skal du jo komme inn sånn som alle andre også...jeg dro fordi jeg hadde kastet opp i 12 timer og pga blødningene tidligere var jeg nervøs. Ble tatt en gravid test og han sendte en henvisning til sykehuset i østfold. Fikk da en telefon bare noen dager senere med tilbud om UL i særp.

Stå på krava...greit nok at ikke alle skal sjekkes bare pga litt blødninger men det finnes da grenser?

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du forventer at de skal gjøre når du er så tidlig i svangerskapet, og i alle fall ikke på legevakta. Det er jo for akutt syke, og føden vurderer jo det bedre enn de. Er selv i et høyrisiko svangerskap, og det var ikke før i uke 25 at føden fulgte meg opp på tettere vis. Beklager. Ikke meninga å være fullstendig kritisk til deg og dine forventninger, men jeg synes kanskje du forventer litt mye. Har mistet to i sene SA, men allikevel.

Skrevet

Jeg hadde blødning i uke 6 og uke 8... Første gang brydde jeg meg ikke,men andre gang lå jeg hele natta med en kjempevond mage,og klarte nesten ikke snu meg i senga. Blødde enda litt dagen etter,så kontaktet legevakta. Jeg ble iallefall tatt alvorlig da jeg hadde tegn på svangerskap utenfor livmora. Kom inn på legevaka og fikk henvisning til UL dage etter. Alt så greit ut (morkake som lå foran åpningen,og var nok grunnen til blødningene...ble også fulgt opp ift akkurat det). Opplevde heldigvis ikke at noen var sur og grinete på meg.

Skjønner godt at du er urolig,og at det er frustrerende å få slike svar. Hva med å ringe fastlegen din,forklare situasjon og spørre om en snarlig time? Så kanskje h*n henviser deg videre til UL...eller iallefall får tatt en sjekk på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...