EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har fått helt hangup på sushi (maki) og har i dag gått til innkjøp av rullematte, sushiris, wasabi, riseddik, soyasaus, syltet ingefær og alt hva godt er. Nå venter jeg bare på at ungen skal sovne så jeg kan gå i gang! Så i mellomtiden lurer jeg på: Hva er DIN favorittbit? Tips til kombinasjoner og smaker som passer bra sammen? Hemmelig ingrediens? Hit me! :-)
Panterjenta85 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg elsker de som har avocado og agurk sammen med fisk, ris og tang! De er bare SÅ gode!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Jeg er helt tussete etter sushi, men har bare laget det noen par tre ganger hjemme for 100 år siden... Beste jeg får er scampi/agurk/avocado maki,- eller grillet laks/chili/agurk/avocado... Kamskjell og chilimajones er også kjempegodt... Generelt tror jeg fisk sammen med gulrot/vårløk/agurk/avocado er supergodt...Gjerne toppet med en tynn mangoslice... Hmmm, jeg tror kanskje jeg skal lage meg litt sushi i morgen,jeg
Gjest eelis+spire Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Sier meg enig på den, Panterjenta85!! Verdens beste :-))
Mammaioktober Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Tempura maki (fritert scampi og avocato) og scampi nigiri (kokt scampi) evige favoritter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå