EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har fått helt hangup på sushi (maki) og har i dag gått til innkjøp av rullematte, sushiris, wasabi, riseddik, soyasaus, syltet ingefær og alt hva godt er. Nå venter jeg bare på at ungen skal sovne så jeg kan gå i gang! Så i mellomtiden lurer jeg på: Hva er DIN favorittbit? Tips til kombinasjoner og smaker som passer bra sammen? Hemmelig ingrediens? Hit me! :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 fritert scampi og avokado ) eneste jeg og snupp spiser, men mannen elsker rå laks.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Mmm, det er en av mine favoritter også, så nå ligger tre scampi til tinings på rekke og rad på kjøkkenbenken ;-) Tenker steking må funke like fint som fritering sånn til hjemmebruk? Har du forresten smakt maki med fritert kylling? Det er også veldig godt om du er litt skeptisk til rå-fisk-og-skalldyr-konseptet :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 nei... Men vi lager aldri selv, og har et stam take-out sted der vi alltid kjøper det samme. Mulig vi er litt kjedelige der, men da får vi iallefall det vi liker )
Gjest -<<- Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Klassikeren over alle er laks og avocado. Ellers er jeg glad i spicy kamskjell-makier, og har av og til litt sans for slike amerikaniserte utgaver med kremost eller majones i.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2009 Hva består spicydelen av spicy kamskjell-maki av da? ;-) De der amerikanske med majones er py og blæh syns jeg, men kanskje en dæsj med noe hakket syrligere kunne gjøre seg? Type rømme eller tyrkisk yoghurt eller noe... Hmmm... Det må prøves! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå