Gå til innhold

Sushitips?

EllaBella, bølla & minifrosken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått helt hangup på sushi (maki) og har i dag gått til innkjøp av rullematte, sushiris, wasabi, riseddik, soyasaus, syltet ingefær og alt hva godt er. Nå venter jeg bare på at ungen skal sovne så jeg kan gå i gang!

Så i mellomtiden lurer jeg på: Hva er DIN favorittbit? Tips til kombinasjoner og smaker som passer bra sammen? Hemmelig ingrediens?

Hit me!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fritert scampi og avokado :o) eneste jeg og snupp spiser, men mannen elsker rå laks.

Skrevet

Mmm, det er en av mine favoritter også, så nå ligger tre scampi til tinings på rekke og rad på kjøkkenbenken ;-) Tenker steking må funke like fint som fritering sånn til hjemmebruk?

Har du forresten smakt maki med fritert kylling? Det er også veldig godt om du er litt skeptisk til rå-fisk-og-skalldyr-konseptet

:-)

Skrevet

nei... Men vi lager aldri selv, og har et stam take-out sted der vi alltid kjøper det samme. Mulig vi er litt kjedelige der, men da får vi iallefall det vi liker :o)

Skrevet

Klassikeren over alle er laks og avocado.

Ellers er jeg glad i spicy kamskjell-makier, og har av og til litt sans for slike amerikaniserte utgaver med kremost eller majones i.

Skrevet

Hva består spicydelen av spicy kamskjell-maki av da?

;-)

De der amerikanske med majones er py og blæh syns jeg, men kanskje en dæsj med noe hakket syrligere kunne gjøre seg? Type rømme eller tyrkisk yoghurt eller noe... Hmmm... Det må prøves! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...