m a r r i s Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har en jente på 8 mnd som har fått pupp frem til nå. Ammingen har gått fint frem til hun fikk tenner. Hun har bitt meg så jeg har fått betente sår på brystet. Nå orker jeg ikke amme mer. Hun tar heller ikke flaske og liker ikke mme. Spørsmålet mitt er om hun kan klare seg uten melk fra nå hvis jeg slutter å amme? Hun spiser 2 grøtmåltider, middag, en brødskive med leverpostei og litt frukt i tillegg til pupp 4 ganger i døgnet. Siste døgnet har hun bare fått pupp 2 ganger fordi jeg gruer meg sånn til å amme. Andre som har sluttet å gi både mm og mme ved 8 mnd? Takknemlig for alle gode råd og delte erfaringer:)
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Vet om flere som sluttet med dette i 7-8 mnd alder. Så lenge de spiser grøt, får de i seg mye av dagsbehovet der. Ikke noe krise. Min gutt har kun fått i seg ca 180-220 ml idøgnet siden han var ca 8 mnd. (på natten) ellers kun gjennom grøten.
vannmann84 Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har en gutt på 8,5 mnd som har slutt helt med pupp. Vi slutta med nattpupp for en mnd siden og han har gradvis mistet interressen for puppen på dagtid. Den sisste uka har han nekta helt. Han er en stor gutt så jeg bekymrer meg ikke for vekta ,men om han får i seg nok veske iløpet av en dag... Han drikker heldigvis litt vann fra tutkopp. Vi har også vurdert mme, men har slått det fra meg fordi han spiser 3 porsjoner med grøt om dagen + 1 eller 2 brødmåltid. Tror de får i seg nok mme i grøten. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå