Gå til innhold

På tide å komme inn her :)


Annemor-83

Anbefalte innlegg

Fikk en gutt 16.04, og har rett og slett ikke fått med meg dette forumet før i dag.. Hihi, er vel det som kalles amme tåke?

Gutten kom i allefall etter en laaang fødsel, som merkelig nok bare virker kortere og kortere når jeg tenker tilbake og tiden går...

Gutten min, Liam, var 4300 g og 52 cm da han ble født, har ikke veid han siden kontrollen på KK, men ser han vokser og legger på seg..

Det blir spennende med 6-ukers kontrollen :)

 

Om natten sover han to-tre timer i strekk, og on dagen har han to lange perioder hvor han er våken. Det har ikke vært mye grining, ikke ennå i allefall.. :)

Ammingen har gått overraskende bra, og nå har han begynt å få flaske en gang om kvelden :)

 

Lurer litt på hvor mye stimuli han trenger når han er våken, og om når det er lurt å begynne med leggerutiner.. Så har du tips er det bare å komme med de :)

 

Det hadde og vært kjekt å høre hvordan det går med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ei jente 15.april :) Har en gutt fra før, så føler meg veldig heldig så får ha ett av hvert kjønn :)

 

Jenta vår kom etter en fødsel som jeg ikke blir klok på. Riene begynte allerede 10.april.. og kom og gikk frem til den 14. da fødselen for alvor startet. Trodde jeg hadde falske rier.. men reiste opp på KK for sjekk og hadde jammen meg 4 cm åpning den 10.. den 12. hadde jeg 5 cm åpning.. og tirsdagen da jeg ble innlagt 21.00 og hadde 1-2 min mellom hver rie hadde jeg 6 cm åpning.. så åpningsfasen tok mange døgn. Gjorde heldigvis ikke noe vondt, bare ubehagelig. 01.24 onsdag 15.april ble Mathea født :) 3370gr og 53 cm lang. Veier nå rundt 3,7 kilo.

 

Har slitt med å få opp melkeproduksjonen, for hun drakk litt, sovnet, drakk litt til, sovnet osv... så det tok jo eevigheter.. og når jeg har en gutt på 21 mnd i tillegg som krever sitt, så har jeg desverre ikke tid å sitte 24 t i døgnet å amme for å stimulere... Har heller ingen familie i Bergen som kan hjelpe meg, og mann min jobber mye. På grunn av lite melk gikk hun ned til 3090.. en uke etter hadde hun lagt på seg kun 20 gram. Så da ble morsmelkerstatningen løsningen. Da tok hun igjen fødselsvekten på 4 dager! :) Nå er Mathea mer fornøyd og jeg er fornøyd =) Nå sover hun om natten ( våken to ganger for flaske, men sovner med en gang etter hun har drukket 100-150 ml pr gang) og mye mer våken på dagtid. Ligger å ser seg rundt. Liker veldig godt å se på lys. Er også glad i å se på sånnt uro.

Vet ikke hvor mye stimuli de trenger, men jeg prøver å kose med henne når hun er våken, snakke til henne , synge litt :) Får mer og mer blikk kontakt for hver dag som går :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg med en lett feber påvirket Liam på fanget, 38,6.. Følger tett med, og skal gi paracet snart om det ikke bedrer seg.. Kjenner jeg har litt klump i halsen, er jo første barnet.. Men skal klare meg :)

Er heller ikke fra bergen, men Liam har litt familie her på begge sider..

 

Jeg klarer meg uten morsmelk erstatning, kunne vel strengt tatt ammet tvillinger..:)

 

Jeg synger og snakker til Liam, forventer nesten at han svarer meg snart.. Hihi :)

 

Må vel ut å kjøpe uro til han snart, den han har er über rosa og etter ei kusine..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annemor-83

 

Ser du fikk dagen etter meg :) Lå dere på hotellet? Vi var på hotellet fra onsdag den 15 til fredag 17 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt07Jente09

 

Ja, vi var på barselloftet fra kvelden 16. til formiddagen 18.

Nå er vi på barneklinikken med urinveisinfeksjon og feber på gutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da stakkar liten...

 

Håper han snart blir bedre.. ikke noe gøy når de små blir syke.. :S

 

Masse god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...