Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Noen av dere syns sikkert dette er tulleproblemer,men jeg blir sint,lei meg og frustrert av dette Han hakker hele tiden på meg i forhold til hvordan jeg prater. Enten sier jeg ting i feil tonefall(så jeg høres sur ut) ellers bruker jeg feil ord (fks: "du gjør alltid det du" når jeg burde brukt "som regel" istedet for alltid og lignende ting) Jeg er en person med mye humor og tulling er en del av hverdagen,både med kjæreste,venner,familie og jobbkolleger. Han misforstår 50% av tilfellene når jeg tuller også blir det sur steming. Jeg kan bare ikke fatte det,siden ingen andre har problemer med og forstå når jeg tuller.Ingen tidligere kjærester har heller hatt problemer med det. Han har jo tidligere sagt at noe av grunnen for at han falt for meg er at jeg var så morsom?! Nå føler jeg at jeg må gå rundt og passe på hvordan jeg snakker,overveie hvert eneste ord jeg bruker osv. Føler meg hakket på hele tiden. Har tatt dette opp med han flere ganger og sagt at jeg blir såret av at det alltid er noe feil med måten jeg snakker. Men det blir ingen bedring(iallefall ikke lenger enn ut den dagen) Phuu,ble langt dette,men er så frustert!hva skal jeg gjøre?Andre som har det på samme måte?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Min umiddelbare tanke er at han er usikker på seg selv. Og at nå er han koblet sammen med deg, og blir på en eller annen måte(i hans hode) sammenlignet/vurdert utfra hvilken dame han har skaffet seg. Dere er en enhet som blir vurdert sammen, om du forstår. Vanskelig å forklare... hehe... Men i så fall; og da blir det han kanskje ser som småfeil hos deg, hans egne(som han også blir vurdert utfra). At han retter på deg, fordi han også tar ansvar for og er usikker pga dine ord og handlinger, slik han kanskje retter på seg selv i sitt hode før han sier noe. Ser at dette kan være vanskelig å forstå.. det jeg har skrevet. hehe.. må le litt av min dårlige forklaringsevne her... hehe.... Men forklaringen har en mening, håper du finner den;)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Tusen takk for svar =) Jeg forstår hva du skulle frem til! Har aldri tenkt på det på den måten. Hvordan skal jeg gå frem for å få forandret på dette? HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Sånn var min eks. Han var dønn seriøs, skjønte ikke ironi, sarkasme. når jeg tullet eller noe som helst. Det ble en del konflikter. Han er heldigvis min eks. Humor er altfor viktig i min hverdag.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Ja humor er utrolig viktig for meg og,ellers blir jo alt dønn seriøst og kjedelig. Men han var jo ikke sånn før,skjønner ikke hvorfor han er blitt sånn.. Min humor har ikke forandret seg heller. HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Sånn var min ex også... Jeg har alltid (eller,før jeg ble sammen med han) vært en livsglad jente med masse humor! Skal sies at jeg er nordlendig,og har alltid likt å tulle og tøyse! Humor har alltid vært viktig i livet mitt,i min familie... Etter at jeg ble sammen med han (vi var vel kjærester i 4år),og han absolutt ikke skjønte humoren min,ikke skjønte ironi osv osv,uansett hvor mye jeg forklarte han,eller t.o.m. sa "at jeg tulla bare". Det ble masse konflikter pga MIN humor,og hva jeg syntes var morsomt! Han klarte sakte,men sikkert,å "avlive" det gode humøret mitt,og jeg endte opp som han: sur og grinete for alt og ingenting. Og på slutten av forholdet klarte han å få presset ut av seg at han syntes jeg var så sur- hadde ingen humor mer! Så rart,når man alltid har blitt hakket på,eller får sure blikk for å le av noe man synes er morsomt...osv osv... Selv eide han jo ikke humoristisk sans! Jeg sliter faktisk den dag i dag (flere år siden det ble slutt mellom oss)! Jeg har prøvd,men klarer enda ikke å slippe meg løs- være den "gode,gamle glade meg". Han "forgiftet" meg så mye med sitt sure humør,og det henger enda igjen ganske mye hos meg. Og det plager meg,for jeg er innerst inne ei ordentlig gladjente! Ikke den småsure bitcha jeg er nå... Hadde jeg kunne skrudd tiden tilbake,og tenkt meg om igjen en gang til,så hadde jeg aldri blitt sammen med han...eller,iallefall gjort det slutt når det gikk opp for meg hvilken sur-peis han egentlig var. Humor er utrolig viktig,både i et forhold og for sin egen trivsel,og for dem man ellers har rundt seg... Det høres kanskje ille ut (?),men jeg hadde gått ifra han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå