Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 http://www.dagbladet.no/2009/05/11/nyheter/barn/innenriks/kino/sykesoster/6165186/ Mvh
MintCondition Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hehe, det der syns jeg virkelig virker rart at hs skal bry seg om.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Etter min erfaring med noen ikke videre flinke helsesøstere så er det ikke rart også dette flotte tiltaket skal sees ned på. Håpløs undervurdering av unger og foreldre. Jeg var desverre bare på det en gang med tulle 1 hun og jeg storkoste oss =0).
Gjest -<<- Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Argumentasjonen i artikkelen fremstod som ekstremt lite overbevisende. Tilsvaret fra kinoduden om at han ikke hadde sett forskning som tilsa at babykino var noe verre enn å spasere i oslogater rent støymessig var litt festlig.
annemor80 Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Enig i at de overdramatiserer dette, men jeg ville nå aldri tatt med jenta mi på Fryktens sommer, eller hva de nå heter disse skrekkfilmene (men så ville jeg aldri gått på det selv heller, da!)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Er ikke halve poenget med babykino at det er lavere lyd enn vanlig kino?
Sistah*G07*J09* Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 ehh....høy lyd?? lyden er jo skrudd betraktelig ned og mye lys?? lyset i kinosalen er jo på, så lyset fra skjermen er jo ikke så sterkt. Dessuten så ligger stortsett ungen i vogna med ansiktet i fra skjermen. Å apropo det med lyd. Hva med når man støvsuger rundt lekegrinda/vuggen som babyen ligger å sover i?? ser ikke helt problemet med babykino, virker jo nesten ikke som helsesøtrene har vært på en babykino for å se hvordan det er. menmen, noe må man jo finne å klage på.
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Har de noensinne vært på babykino selv, lurer jeg på når jeg leser det. Lyden er skrudd ned, så jeg ser ikke helt problemet med det. At en 6 mnd gammel unge skulle få noen traumer av å ligge i vogna og sove eller pludre litt rundt på et teppe mens mamma ser på "Menn som hater kvinner" er jo egentlig bare en komisk påstand, synes jeg.
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Jeg kan jo forstå helsesøstrene da. Jeg hadde ikke tatt med babyen min på kino, alt for høy lyd!
Odine! Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Babykino har lavere lyd og dempet beslysning, og de skrur lyden enda mer ned hvis man ber om det.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Dette var jo en festlig problemstilling, ser ikke problemet her. Eller problemet med høy lyd stemmer jo ikke. Blir omtrent det samme som ha babyen i stua når en ser på TV, og vi ser til og med på krim uten at gutten vår på 6 mnd. blir redd. Han er bare så tøff!
Mille** Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Tviler på de har vært på babykino noen gang. ;o)
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Det er tydeligvis noen som bare har vært på vanlig kino og ikke babykino. Begge mine har elsket det, uten å ha brydd seg døyten om hva som foregår på skjermen. Ikke har de brydd seg om lyden heller, for når alle babyene har hatt "jeg er sulte/trøtt/har bæsja" kor i salen hører i allefall ikke jeg hva som blir sagt på skjermen. Tror kanskje man bør forby tv i hus hvor det bor småbarn også da! Og musikk både i bil og hjemme, og gange langs traffikert vei, skolekorps, 17 mai, 1 mai, tivoli, konserter på offentlige områder hvor barn kan ferdes, osv osv.
Minafårsøsterellerbror Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Som sagt så er det lav lyd på babykino. Jeg var på det da babyen var nyfødt og en gang da hun var litt større. Hun lå i vogna og ved puppen og sov og koste seg. Tok ikke notis av lydene fra filmen virket det som. Det er så koselig der, atte. God plass er det og.
prekæs Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Å dra med en unge, for å høre på div grin og sutring fra den og andre unger når man prøver å la seg underholde av en film grenser til selvplaging. Må man leve livet som før med små barn? Eller går det an å vente til filmen kommer på dvd?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 12. mai 2009 #16 Skrevet 12. mai 2009 vært på kino 2 dager de siste 4 åra.. babykino begge gangene... veldig kjekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå