SugarIntheMorning Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Skal ha gjester i helga, og har tenkt å servere forskjellige typer pai! Er det noen som har noen gode oppskrifter å dele?
rosa76 Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Oj for en god idè..pai er jo bare så godt!!! jeg bruker å ha opp i vispa egg med litt vann, brokkolibiter, skinkebiter, ostebiter, paprika, av og til tomaskiver på toppen..Krydrer med timian, salt og pepper. Er så innmari glad i egg med timian! (Stor busk på terassen..nam nam) har dette i omelettene mine hver helg:-) Som deig bruker jeg bare posedeig.. Lykke til da. Skal følge denne tråden og fiske opp flere tips jeg også.
SugarIntheMorning Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 Takk for godt forslag! Dytter litt jeg, så kommer det kanskje fler!
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Hei! Jeg pleier å kjøpe Maizena paibunn, husk å prikke bunnen med gaffel så den ikke hever seg. Koker brokkoli, steker bacon, purre og sopp og har oppi. Pisker sammen 3 egg og 2 dl. melk og heller over. Krydrer med pepper og muskat og har revet ost på toppen. Pleier ofte å servere med en salat og lage en deilig rømmedressing. Har fått MASSE skryt for denne paien og synes den er knallgod selv også ) 200 grader i 30-40 min midt i ovnen Følger med videre på denne tråden så kanskje jeg får tips om andre paier, mmm ;-)
Nøtt Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Paibunn: 200 g mel 150 g smør smuldres i 2 ss vann Eggefyll: 4 egg 3 dl melk Jeg synes det er godt med bacon, brokkoli, sjampinjong og tomat, men man kan jo putte oppi hva som helst. Reven ost på toppen, 200 g i 35 min. Nam.
Grigri m/3 gutter Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lager min eggestand av 4 egg og 2-3 dl fløte jeg, blir så godt at. Min favoritt for tiden er med kjøttdeig, løk, fetaost og tørkede tomater. Basilikum og/eller timian er godt oppi, gjerne hvitløk også. Har litt raspet hvitost på toppen selv om jeg har fetaost i. Brun kjøttdeigen i klumper/boller sammen med løk og hvitløk, ha i skallet med det andre, ha eggestanden over, stek 30-40 minutter på 200 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå