Gå til innhold

Kan jeg få paioppskriftene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha gjester i helga, og har tenkt å servere forskjellige typer pai! Er det noen som har noen gode oppskrifter å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj for en god idè..pai er jo bare så godt!!!

jeg bruker å ha opp i vispa egg med litt vann, brokkolibiter, skinkebiter, ostebiter, paprika, av og til tomaskiver på toppen..Krydrer med timian, salt og pepper. Er så innmari glad i egg med timian! (Stor busk på terassen..nam nam) har dette i omelettene mine hver helg:-)

Som deig bruker jeg bare posedeig..

Lykke til da. Skal følge denne tråden og fiske opp flere tips jeg også.

Skrevet

Takk for godt forslag! Dytter litt jeg, så kommer det kanskje fler!

Skrevet

Hei!

Jeg pleier å kjøpe Maizena paibunn, husk å prikke bunnen med gaffel så den ikke hever seg. Koker brokkoli, steker bacon, purre og sopp og har oppi. Pisker sammen 3 egg og 2 dl. melk og heller over. Krydrer med pepper og muskat og har revet ost på toppen. Pleier ofte å servere med en salat og lage en deilig rømmedressing. Har fått MASSE skryt for denne paien og synes den er knallgod selv også :o)

200 grader i 30-40 min midt i ovnen

Følger med videre på denne tråden så kanskje jeg får tips om andre paier, mmm ;-)

Skrevet

Paibunn:

200 g mel

150 g smør smuldres i

2 ss vann

Eggefyll:

4 egg

3 dl melk

Jeg synes det er godt med bacon, brokkoli, sjampinjong og tomat, men man kan jo putte oppi hva som helst.

Reven ost på toppen, 200 g i 35 min. Nam.

Skrevet

Jeg lager min eggestand av 4 egg og 2-3 dl fløte jeg, blir så godt at. :)

Min favoritt for tiden er med kjøttdeig, løk, fetaost og tørkede tomater. Basilikum og/eller timian er godt oppi, gjerne hvitløk også. Har litt raspet hvitost på toppen selv om jeg har fetaost i.

Brun kjøttdeigen i klumper/boller sammen med løk og hvitløk, ha i skallet med det andre, ha eggestanden over, stek 30-40 minutter på 200 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...